  • 1. Data: 2012-04-03 23:09:27
    Temat: Stoper dla niewidomych
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Pomysł jest w zasadzie banalny. Stoper jest zatrzymywany poprzez naciśnięcie
    guzika, dla widomych wyświetla się
    na 7-dmio segmentówkach czas, dla niewidomych urządzenie gada. Np. 0:54 (Zero
    minut/pięć/cztery sekund).
    Dla widomych, realizacja stopera to banał, więc gitary Wam nie zawracam tym
    tematem. Dla niewidomych też można to zrealizować na srylion sposobów.
    Końcówkę gadającą widzę tak :

    CLK=>Licznik(adres sampla wypowiedzianego słowa)=>EPROM(w kolejnych adresach
    zapisane kolejne próbki wypowiadanego słowa)=>DAC=>AMP=>Głośnik.

    No niby banalnie proste. My sobie tak gadamy na częstotliwości 1-3KHz (o ile
    nie śpiewamy sopranem).

    Przypuśćmy, że robię sampling ADC z częstotliwością 10x razy większą. Niech
    każde słowo wypowiadane trwa jedną sekundę. Jak nietrudno policzyć,
    potrzebujemy na dziesięć słów (0-9) około 3M słów. Rozdzielczość 8-bit wystarczy.
    I niechaj ten sampling będzie zapisany w dowolnym badziewiu. EPROM/FLASH, czy
    cokolwiek innego.

    I tyle by było "krótkiego" wstępu. Nie chce mi się robić urządzenia
    MH=>mikrofon=>AMP=>ADC=>Logika+EPROM, coby zsamplingować mój ponury głos.
    Bezskutecznie guglałem, potrzebuję softa który mój ponury głos zamieni na ciąg
    cyfrowych próbek.

    Jeżeli znacie jakiś namiar na tego typu soft, dajcie linka!!

    MH

  • 2. Data: 2012-04-03 23:22:57
    Temat: Re: Stoper dla niewidomych
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > Bezskutecznie guglałem, potrzebuję softa który mój ponury głos zamieni na

    W swoim SkyAssistancie głos nagrywałem pecetową kartą dźwiękową i zaisywałem
    jako pliki wav mono 8 bit@8kHz. Pliki obrabiałem w CoolEdicie a potem
    wystarczy obciać nagłówek i reszta jest binarnie zapisanym głosem prosto do
    wpuszczenia na DAC.
    Obcinanie nagłówków i sklejanie sampli w jeden plik zrobiłem we własnym
    programie - to akurat banał.
    Potem wystarczy to powtórzyć dla kilku lektorów i efekt będzie taki jak
    tutaj http://www.pitlab.pl/skyassistant-wersje-jezykowe.ht
    ml

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 3. Data: 2012-04-03 23:24:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > cyfrowych próbek.
    >
    > Jeżeli znacie jakiś namiar na tego typu soft, dajcie linka!!

    goldwave zgra z mikrofonu, skonwertuje na wymagany format i zgra do pliku.
    K.

  • 4. Data: 2012-04-03 23:27:01
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/03/2012 05:09 PM, MH wrote:
> [...]
    > cyfrowych próbek.
    >
    > Jeżeli znacie jakiś namiar na tego typu soft, dajcie linka!!

    Jeśli chodzi tylko o samplowanie to sprawa jest dość łatwa: pecet,
    mikrofon, audacity do oczyszczenia i zmontowania i eksport 8-bitowych
    próbek do pliku RAW.
    Taką binarkę możesz wgrać do pamięci i z niej wypuszczać sygnał prosto
    na przetwornik.

    pzdr.
    j.

  • 5. Data: 2012-04-04 00:33:39
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> napisał(a):

> [...]
    > próbek do pliku RAW.
    > Taką binarkę możesz wgrać do pamięci i z niej wypuszczać sygnał prosto

    ===============

    Ależ powyżej pisałem o tym!! Problem można rozwiązać na pierdylion sposobów!!
    Urządzenie (pomysł MH)=>LICZNIK=>EPROM=>DAC=>Głośnik to są wręcz pierdualia...

    Chodzi mi o ten samplingowy program. Leniem jestem OKRUTNYM!! Nie mniej
    jednak, jeżeli nie masz pomysłu, 1 tydzień mam w gitarze...

    MH

  • 6. Data: 2012-04-04 00:38:40
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/03/2012 06:33 PM, MH wrote:

> [...]
    >
    > Chodzi mi o ten samplingowy program. Leniem jestem OKRUTNYM!! Nie mniej
    > jednak, jeżeli nie masz pomysłu, 1 tydzień mam w gitarze...

    A jak myślisz, co to jest audacity?

    pzdr.
    j.

  • 7. Data: 2012-04-04 01:57:05
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> napisał(a):

> [...]

    ================

    No NIE!! Jest to Kolego grupa, w której w miarę możliwości/wiedzy powinniśmy
    sobie pomagać. Nie mam zielonego pojęcia co to jest 'audacity'!! Skoro nie
    wiem cóż to takowe jest, to bądź tak uprzejmy i mnie DOUCZ !!

    MH

  • 8. Data: 2012-04-04 05:15:19
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/03/2012 07:57 PM, MH wrote:

    > No NIE!! Jest to Kolego grupa, w której w miarę możliwości/wiedzy powinniśmy
    > sobie pomagać. Nie mam zielonego pojęcia co to jest 'audacity'!! Skoro nie
    > wiem cóż to takowe jest, to bądź tak uprzejmy i mnie DOUCZ !!

    Widzę że jednak jesteś śmierdzącym leniem. Dostałeś przepis jak dla
    przedszkolaka jak kilkoma kliknięciami przygotować gotowy wsad do
    eproma, a zamiast podziękować to pyskujesz. To jest Kolego grupa, w
    której w miarę możliwości/wiedzy powinniśmy sobie pomagać a nie odwalać
    za kogoś robotę.

    pzdr.
    j.

  • 9. Data: 2012-04-04 09:10:45
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 04.04.2012 01:57, MH pisze:

> [...]
    > sobie pomagać. Nie mam zielonego pojęcia co to jest 'audacity'!! Skoro nie
    > wiem cóż to takowe jest, to bądź tak uprzejmy i mnie DOUCZ !!

    Ile płacisz za douczanie leniu śmierdzący?

  • 10. Data: 2012-04-04 16:07:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 03 Apr 2012 23:57:05 +0000 osobnik zwany MH wystukał:

> [...]
    > powinniśmy sobie pomagać. Nie mam zielonego pojęcia co to jest
    > 'audacity'!! Skoro nie wiem cóż to takowe jest, to bądź tak uprzejmy i

    http://lmgtfy.com/?q=audacity&l=1
    wdzięczność proszę zostawić na parapecie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?