  • 11. Data: 2013-01-22 15:42:31
    Temat: Re: Straz miejska pomaga odpalic auta
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-22 15:30, wchpikus pisze:
    > eeee?
    >
    > Jesli nie ma znaczenia, proponuje policzyc prady plynace miedzy
    > akumulatorami...
    > Zakladajac ze masz dwa takie same aku, i prad jaki mozesz z nich
    > wykrzesac (rozruchowy) np 12V 54Ah prad 530A, to rezystancja wewnetrzna
    > takiego aku to ok 0.018ohm..
    > Teraz jeden z nich ma 12V( dobry) a drugi jest rozladowany...10V
    > Przy 2V roznicy masz 111A...
    > hmm...
    > Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...szczegolnie jak nie chcesz swojego
    > rozladowac:)

    czyli przyjmujesz że ktoś odpala drugie auto na zgaszonym silniku? może
    dlatego nie rozumiałem o co chodzi, bo logiczne jest że auto ze sprawnym
    aku stoi odpalone, a czasem nawet przygazowane

    Lukasz

  • 12. Data: 2013-01-22 15:47:44
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Moze sie tak zdarzyc,ktos popodlacza i probuje odpalic auto, ktore
    bedzie "dawca":)
    A tutaj zonk:)

    A czy cos sie stanie...raczej nie, nie slyszalem o zadnym przypadku, no
    chyba ze odwrotnie podlaczy kable:)

  • 13. Data: 2013-01-22 19:33:31
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-01-22 15:30, wchpikus pisze:

    > Zakladajac ze masz dwa takie same aku, i prad jaki mozesz z nich
    > wykrzesac (rozruchowy) np 12V 54Ah prad 530A, to rezystancja wewnetrzna
    > takiego aku to ok 0.018ohm..

    A jaka jest rezystancja tego drugiego, padniętego akumulatora?

    > Teraz jeden z nich ma 12V( dobry) a drugi jest rozladowany...10V
    > Przy 2V roznicy masz 111A...

    I jak długo taki prąd płynie?

    > Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...szczegolnie jak nie chcesz swojego
    > rozladowac:)

    Odpalanie samochodu z cudzego akumulatora to nawet w instrukcjach
    obsługi do samochodów jest opisane, więc jak najbardziej legalne... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 14. Data: 2013-01-22 21:36:36
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przy 2V roznicy masz 111A...
    > hmm...
    > Jednak moim zdaniem ma to znaczenie...szczegolnie jak nie chcesz swojego

    ... mylisz się. ;-)
    Spadek napięcia na rezystancji wew. 18 mOhm przy 530A byłby 9,54V, a więc na
    zaciskach miałbyś ok. 3V. :-)

  • 15. Data: 2013-01-22 21:43:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 15:10:51 +0100, ddddddd napisał(a):

    > ale dlaczego, wybuchł komuś kiedyś akumulator od takiego iskrzenia?

    Ja widziałem od trochę innego iskrzenia - łądujący się akumulator wybuchł
    podczas gdy obok iskrzyła szlifierka.
    Upewniło mnie to w tym, że to mimo wszystko możliwe.
    Chociaż oczywiście pod maską mniej prawdopodobne, ale po co kusić los?

    Nie lepiej zapiąć tą klemę gdzieś na silnik?

  • 16. Data: 2013-01-22 21:46:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wchpikus,

> [...]
    > takiego aku to ok 0.018ohm..
    > Teraz jeden z nich ma 12V( dobry) a drugi jest rozladowany...10V

    Bardzo - rezystancja wewnętrzna rozladowanego akumulatora jest
    znacznie większą a i rezystancja przewodów nie jest zerowa. I tu
    pojawia sie przewaga tak potępianych na tej grupie badziewnych
    przewodow - one zmniejszają prąd wyrównawczy!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2013-01-22 23:27:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > A jaka jest rezystancja tego drugiego, padniętego akumulatora?

    > I jak długo taki prąd płynie?

    sprawny 12,7V 4mOhm
    wyład. 12,3V 8mOhm
    prąd 0,4V/12mOhm = 33A
    Przez 1 min. ładowania takim prądem wyładowany akumulator odzyska ok. 0,5Ah.
    :-)

  • 18. Data: 2013-02-02 00:10:14
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-01-22 23:27, nom pisze:

    > sprawny 12,7V 4mOhm
    > wyład. 12,3V 8mOhm

    Trochę późno odpowiadam, ale z ciekawości zapytam - czym to zmierzyłeś?
    Zwłaszcza te rezystancje...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.