  • 31. Data: 2022-07-27 12:20:00
    Temat: Re: Światowe Forum Ekonomiczne wzywa do zakończenia "marnotrawstwa" prywatnych samochodów
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2022 o 12:08, heby pisze:

    > To skomplikowane.

    > Nie do końca. Nawet opisy jak to zrobić podpadają pod przestępstwo w
    > niektórych krajach. Więc czy jest formalny zakaz? Przełamujesz
    > zabezpieczenia. *TWOJEGO* urządzenia.

    Ale ja nie pytam o hakowanie dziur w sofcie apple, tylko o zastąpienie
    go CAŁKOWICIE swoim.
    Rozumiem, że chodzi Ci o to, że hardware się przed tym będzie bronił i
    jego zabezpieczenia też by trzeba złamać?

  • 32. Data: 2022-07-27 12:59:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2022 12:20, Cavallino wrote:
    > Ale ja nie pytam o hakowanie dziur w sofcie apple, tylko o zastąpienie
    > go CAŁKOWICIE swoim.

    W tym celu musisz hackować dziury w sofcie Apple, co jest czasami
    zakazane prawnie, wliczając w to *własność*.

    > Rozumiem, że chodzi Ci o to, że hardware się przed tym będzie bronił i
    > jego zabezpieczenia też by trzeba złamać?

    Czy hardware - nie wiem. Pamiętaj, że takie rzeczy jak TPM czy enklawa
    istnieją i przejęcie CPU nie oznacza przejęcia całego hardware. To
    skomplikowane. I granica między hardware i software obenie jest mocno
    zamglona.

  • 33. Data: 2022-07-27 13:01:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2022 o 12:59, heby pisze:

    >Pamiętaj, że takie rzeczy jak TPM czy enklawa
    > istnieją

    Nawet nie wiem co to jest.

  • 34. Data: 2022-07-27 13:06:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2022 13:01, Cavallino wrote:
    > Nawet nie wiem co to jest.

    Odseparowane, szyfrowane elementy w Twoim telefonie, do których dostęp
    możliwy jest tylko w bardzo ściśle określony sposób, wymagajacy
    kryptografii. Nawet jeśli zdobędziesz tryb nadzorcy na CPU i "możesz
    wszystko", to te rozwiązania ciągle Cie ograniczają i są projektowane
    tak, aby były niemożliwe do złamania.

    W obu zapewne będą mozliwe jakieś exploity. W przypadku TPM, jak masz
    koło miliona $, możesz sobie złamać zabezpieczenia w *jednym*
    egzemplarzu, poprzez grzebanie w krzemie mikroskopem elektronowym.

    Ogólnie, te urządzenia w środku telefonu nie są Twoje. Kupiłeś tylko
    prawo do korzystania z nich. I prawo rownież zdzieli Cie pałką w łeb,
    jak ośmielisz się coś tam grzebać.

  • 35. Data: 2022-07-27 13:50:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tbpbkv$24dfr$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > "Elity globalistów twierdzą, że zbyt wielu ludzi posiada prywatne
    > pojazdy dla dobra planety."

    posiadam dla własnego dobra

    > "Argumentują, że ludzie powinni sprzedać swój samochód

    komu sprzedać?

    > i chodzić lub dzielić się, ponieważ - Platformy udostępniania
    > samochodów, takie jak Getaround i BlueSG, już wykorzystały tę
    > okazję, aby zaoferować pojazdy, w których płacisz za godzinę
    > użytkowania."

    chcę w nocy o 2:37 pojechać do pogotowia na SOR

    > "Według WEF, koniec z prywatną własnością jest niezbędny i może
    > być stosowany ze wszystkiego, od samochodów do prywatnych domów, a
    > nawet zasad projektowania w całym mieście."

    Jeśli juz to zakaz samochodów luksusowych których wyprodukowanie pożera
    dużo zasobów. Maks cena 100 tys zł. Przeważnie taki debil któremu łatwo
    kasa przyszła szybko rozbija auto i idzie po następne luksusowe.

    --
    Piter

    Polska kupuje nowe czołgi
    ruscy już ściągają PDFy

  • 36. Data: 2022-07-27 16:56:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 13:06, heby pisze:

> [...]
    >
    > Ogólnie, te urządzenia w środku telefonu nie są Twoje. Kupiłeś tylko
    > prawo do korzystania z nich. I prawo rownież zdzieli Cie pałką w łeb,

    Takie umowy "sprzedaży" klienci wybierają. Jakby wybierali open hardware
    i open software to ich właścicielstwo byłoby pełniejsze.

  • 37. Data: 2022-07-27 17:42:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/07/2022 16:56, ii wrote:
    > Takie umowy "sprzedaży" klienci wybierają. Jakby wybierali open hardware
    > i open software to ich właścicielstwo byłoby pełniejsze.

    I wybierają?

    W sumie to chyba popkorn kupię i będę się przyglądał. To może być lepsze
    niż cyrk w TVP, którego do tej pory nie udało sie przebić nawet
    MontyPythonowi.

  • 38. Data: 2022-07-27 18:00:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Shreku, jak zwykle, robisz sobie jaja.

    Nie ja zacząłem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2022-07-27 18:07:06
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-07-27 o 11:53, heby pisze:
> [...]
    [...]
    > Urządzenie, w sensie zbioru atomów, jest Twoje. I niektórzy po to je
    > kupują, dla nich różnicy nie ma. W rzeczywistosci nie jesteś jego
    > właścicielem i nigdy nie będziesz.

    No nie wiem, zależy jak tam zdefiniować prawo własności. Jeśli możesz go
    sprzedać, możesz bezkarnie rozwalić o ścianę - to jesteś właścicielem.
    Ba, możesz go używać do tego do czego został stworzony smartfon.
    A to że ma takie "zaawansowane funkcje" to inna sprawa. Jak o tym
    wiedziałeś kupując - to nie ma w ogóle tematu - a jak nie, to możesz
    zbojkotować firmę na zawsze. Są inni producenci smartfonów. Myślisz, że
    któryś pójdzie tą samą drogą co japko?
    A TPM występuje też w pecetach. Gdzieś ostatnio mi mignęło, że chcą w
    laptopach wbudować hardwarową blokadę instalcji czegoś innego niż win.

  • 40. Data: 2022-07-27 18:12:22
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    > Kolejny bałwan któremu depopulacja kojarzy się z mordowaniem ludzi. w
    > dodatku imennik :(

    Mi się kojarzy z dekapitacją. Ok?