  • Data: 2009-03-13 07:34:38
    Temat: Re: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sqeeb napisał(a):

> [...]
    e,1742-4.html

    > Dzięki.

    > A wszelki software jaki jest dostępny na jakiej zasadzie działa?
    > Przy urchamianiu systemu zapytuje o klucz czy po uruchomieniu systemu?

    Bazując na tym opisie z tomshardware: "After installation of the
    security software, there will be a small second partition on your
    Momentus 5400 FDE.2 hard drive. This will be the boot partition from
    now on, and controls access to your vital data partition. In this way,
    the software can prompt you for the password to grant access to the
    encrypted partition. That partition appears to be empty if the drive
    is hooked up to another system" - mogę Ci odpowiedzieć, że ten soft
    tworzy małą partycję rozruchową, która służy do uruchomienia programu,
    który pyta o hasło a potem montuje zaszyfrowaną partycję i z niej już
    startuje system operacyjny. Po uruchomieniu tego systemu, ta mała
    partycja wygląda na pustą.

    Tu warto zauważyć, że podobną funkcjonalność możesz osiągnąć stosując
    oprogramowanie TrueCrypt. Na pewno wyjdzie taniej ;)

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).