  • 1. Data: 2009-03-12 13:49:32
    Temat: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Witam.
    Myślałem nad zabezpieczeniem laptopa przed niepowołanym dostępem.
    Wiadomo, że żadne hasła w win i innych biosach są banalnie proste do
    obejścia. No i wymyśliłem sobie, że najlepszy byłoby wstawienie
    między płytę główną a dysk jakieś cuś(roboczo nazwijmy to emulatorem)
    który po uruchomieniu komputera monitowałby o podanie hasła a potem
    tego hasła używał do deszyfrowania danych z dysku 'w locie'.
    Tak żeby to działało w dwie strony i tylko dane w pamięci ram były
    odszyfrowane. Odcinamy prąd i wszystko jest znowu bezpieczne(no bo
    przecież to hasło nie jest nigdzie zapisane, a jedynie dane
    są zaszyfrowane za jego pomocą).

    Istnieje jakieś takie coś na rynku? Czy wymyśliłem perpetum
    mobile? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 2. Data: 2009-03-12 14:10:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sqeeb napisał(a):

    > Istnieje jakieś takie coś na rynku? Czy wymyśliłem perpetum
    > mobile? ;-)

    Owszem. Są już dyski, które mają taką technologię sprzętowego
    szyfrowania danych wbudowaną np:
    http://www.seagate.com/www/pl-pl/products/laptops/mo
    mentus/momentus_7200_fde/

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 3. Data: 2009-03-12 14:13:48
    Od: ikov <ikov1_@_t-l-e-n.pl>

    > Istnieje jakieś takie coś na rynku? Czy wymyśliłem perpetum
    > mobile? ;-)

    Zainteresuj się darmowym programem Truecrypt; możesz zaszyfrować dysk
    łącznie z systemowym, tak że jeśli dostanie sie w niepowołane ręce to
    nie ma szans na wyciągniecie danych - prócz próby odgadnięcia hasła.
    Oczywiście, jeśli zapomnisz hasła, to żegnasz się z danymi, bo przy
    mocnym haśle jego odczytanie potrwa pewnie dłużej niż życie tego sprzętu.

    --
    http://ikov.bikestats.pl

    "NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI. JESTEM TYLKO JA."
    Śmierć
    Terry Pratchett - Świat Dysku

  • 4. Data: 2009-03-12 15:52:58
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On 12 Mar 2009 15:10:44 +0100
    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Owszem. Są już dyski, które mają taką technologię sprzętowego
    > szyfrowania danych wbudowaną np:
    > http://www.seagate.com/www/pl-pl/products/laptops/mo
    mentus/momentus_7200_fde/

    Ale ja prosiłem o hasło wstukiwane po klawiaturze a nie skanowanie siatkówki ;-]
    Ja skanera nie mam!

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 5. Data: 2009-03-12 16:45:14
    Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com>

    http://allegro.pl/item570533655_zabezpiecz_swoj_dysk
    _skutecznie_szyfrator.html

    to pewnie spełni Twe wymagania, ale wersja z aukcji jest do PieCa a nie do
    laptopa
    może jednak są jakies odpowiednie?

    dominik

  • 6. Data: 2009-03-12 18:33:12
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 12 Mar 2009 17:45:14 +0100
    "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> wrote:

> [...]
    _skutecznie_szyfrator.html

    > to pewnie spełni Twe wymagania, ale wersja z aukcji jest do PieCa a nie do

    No właśnie to wciąż pozostaje bez odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 7. Data: 2009-03-12 18:48:30
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 12 Mar 2009 17:45:14 +0100
    "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com> wrote:

    > http://allegro.pl/item570533655_zabezpiecz_swoj_dysk
    _skutecznie_szyfrator.html

    Nie, nieeeee... Panowie, mnie nie interesuje żadne 'chowanie kluczy'.
    Klucz ja mam w głowie i wklepuje go w klawiature przy uruchamianiu systemu.
    Żadnych rzeczy materialnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 8. Data: 2009-03-12 19:20:11
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...

    > Myślałem nad zabezpieczeniem laptopa przed niepowołanym dostępem.
    <ciach>

    Np. WinMagic SecureDoc

    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 9. Data: 2009-03-12 19:25:06
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...
    Nie, nieeeee... Panowie, mnie nie interesuje żadne 'chowanie kluczy'.
    Klucz ja mam w głowie i wklepuje go w klawiature przy uruchamianiu systemu.
    Żadnych rzeczy materialnych.

    to po co sprzetowo, zwlaszcza ze w laptopie miejsca na zadne dodatkowe
    przejsciowki nie uswiadczysz?

    truecrtypt, free compusec...

  • 10. Data: 2009-03-12 19:42:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sqeeb napisał(a):

    mentus/momentus_7200_fde/

    > Ale ja prosiłem o hasło wstukiwane po klawiaturze a nie skanowanie siatkówki ;-]
    > Ja skanera nie mam!

    Sugeruję przeczytać opis raz jeszcze, zwracając uwagę na przecinki ;P

    A tu masz test tego dysku:
    http://www.tomshardware.com/reviews/momentus-5400-fd
    e,1742-4.html

    j.