    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: TIOBE oszukuje
    Date: Fri, 31 Jul 2020 08:45:06 +0200

    On 30/07/2020 23:04, slawek wrote:
    > A tak szczerze - to myślisz że ktokolwiek wpisuje w Google
    > "classic Visual Basic"?

    Dopytaj w TIOBE dlaczego rozrózniają. Tu masz hint:

    https://www.tiobe.com/tiobe-index/programming-langua
    ges-definition/

    Podpowiem: bo tak i h...

    > I na tym polega manipulacja Tiobe - lista języków jest
    > spreparowana tak, aby wychodziło co ma wyjść. Czyli nie ma po
    > prostu języka Basic - ale osobno liczy się dialekty.

    Najwidoczniej *ktoś* uznał że dialetky te mają mieć osobne szufladki.
    Podobnie jak ktoś mógłby uznać że języki z parzystą liczbą liter w
    nazwie są lepsze w branży okrętowej.

    > Tak samo jakbyś np. nie liczył ile osób używa ogólnie
    > angielskiego, ale osobno Anglików, osobno USA, osobno
    > Australijczyków i osobno Kanadyjczyków i osobno Hindusów itd.
    > Wtedy mogłoby ci wyjść że Angielski jest mniej popularny niż
    > portugalski - wszak używają go tylko Anglicy, czyż
    > nie?

    Nie, ponieważ TIOBE nie określa popularności języków a jedynie
    zainteresowanie nimi.

    > I drobiazg - porównaj wyniki z Tiobe z wynikami z innych źródeł. W
    > tym pypl, statystyki z GitHub. Są rozbieżności. Zacznij myśleć,
    > zamiast wierzyć w Tiobe jak emeryt w finansowe problemy
    > fałszywego wnuczka.

    Widzę że jesteś jednak ideologicznie i agresywnie nastawiony sądząc po
    tym "zacznij myśleć". To ja mam radę przeciwną: zacznij myśleć czy nie
    myślisz za dużo. TIOBE jest tylko takim wglądem na jakiś parametr.
    Zupełnie inny niż sobie ubzdurałeś.