    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: TIOBE oszukuje
    Date: Fri, 31 Jul 2020 14:17:51 +0200

    On 31/07/2020 11:48, slawek wrote:
    > Czyli TIOBE jest
    > bezwartościowe.

    A ktoś obiecywał inaczej?

    > Nie chodzi o to że ciebie myślenie męczy. Ale o to że ty wolisz
    > "nie myśleć za dużo" (konformizm), byle tylko samooszukiwać się
    > że świat jest piękny i złożony z życzliwych ci ludzi.

    A kto się tak oszukuje? Ja tylk oprzedtawiam fakty o tym jak TIOBE
    działa. Ty zaś, jak rasowy schizofrenik, doszukujesz się jakiś spisków
    w, całkiem klarownej i nieco kiepskiej, metodyce pomiaru, w dodatku do
    innych celów.

    > Znaczy się jaki?

    "Medialny".

    To troche jak ranking najlepszych ludzi na świecie na podstawie
    statystyk publikacji z Pudelka.

    > Znowu masz rację: przez dluższy czas (n lat) sądziłem że TIOBE
    > jest prowadzone rzetelnie. Parę dni temu przyłapałem TIOBE na
    > manipulacji. Więc rzeczywiście - bzdurą jest że ranking TIOBE
    > jest uczciwy.

    Nie udowodniłeś żadnej manipulacji. Pokazałeś tylko że oni robią to
    inaczej niż, wydaje Ci się, powinni. Od tego daleka droga do
    *udowodnienia* jakiejkolwiek manipulacji.

    Potraktuj TIOBE jako subiektywną opinię grupy ludzi nienawidzących
    BASICa i Delphi. Będzie Ci łatwiej przełknąć, że ktoś może w necie mieć
    jakies inne opinie niż jedynie słuszne. Opcja nr. 2: Możesz uznać to za
    spisek Reptailian że ktoś częściej szuka tutorialu do C niż do Cobola.
    Tej hipotezy jednak nie polecam, kiepska sprawdzalność w praktyce.