    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: TOSHIBA MQ01UBB200 (Toshiba Canvio Connect 2TB)
    Date: Tue, 15 May 2018 23:47:45 +0200

    "Marcin Debowski" 2E4KC.133212$x...@f...ams1

    > Myśle sobie, że producenci dysków są świadomi, istnienia krajów gdzie
    > średnia roczna temperatura to 30 deg C i nikt nie będzie stosował klimy
    > bo mu w domu chodzi NAS lub pecet.

    Producenci podają zakresy temperatur...

    > Ale Twoje sa równie niesprawdzalne. Nie to, że dla mnie. Obiektywnie.
    > Wysnułes taki i nie inny wniosek na podstawie tej części historii
    > urządzenia, której jesteś świadom.

    Mam doświadczenie z ~25 dyskami -- wobec ogólnej liczby dysków to nic. :)
    Jak już pisałem -- chętnie kupuję Seagate, z uwagi na cenę, soft i dobre
    katalogowanie.

    > MZ tylko w części logicznej. No chyba, że znienacka
    > to wyszarpnięcie i mechaniczne uszkodzenie.

    Logicznie może szkodzić, ale NTFS ma lekkie ;) zabezpieczenia.
    (transakcyjność)

    > Toshiby nie są za popularne więc dość trudno o odpowiednio dużą próbke.

    Niestety tak -- dlatego podchodzę do różnych ocen
    z ostrożnością, żeby nie napisać, że z obojętnością. :)

    Ale teraz mam z tym, który otrzymałem w zamian za ,,zepsuty''.
    Mam też z Toshibą -- gdy ją odkładałem przed kilkoma miesiącami,
    było z nią OK.

    > Mam prawie same WDki. Albo kupuję właśnie WDki albo HGST.

    > A kiedy to było, bo IBM zaliczył spektakularną wpadkę z 10-15 lat temu,
    > która skończyła się az pozwem zbiorowym. W 2003 Hitachi przejęłoIBM w
    > tej częsci.

    Około 2003 roku właśnie.

    > Miałem kilka. Wszystkie padły. Nie tak jak ta Toshiba, ale szybko, 2-3
    > lata. Fakt, padały kulturalnie (czytaj: miałem czas cos z tym zrobić).
    > Ale u mnie pojedyńcze "bady" już dyskwalifikują. Zwykle oznaczaja
    > początek więkśzych kłopotów. Z WDkami nie miałem nigdy podobnych
    > historii.

    Seagaty 500 GB -- padły oba w czasie pracy
    (właśnie w efekcie nagłego wyłączania)

    WDC 250 GB -- padł, gdy nie był używany :)
    Toshiba 320 GB -- jak WDC...

    Nie wiem, jak trwałe ;) są pady WDC i Toshiby -- być może
    sektory zostaną przesunięte samoczynnie przez soft tych dysków. :)

    > No własnie. Trzebaby poszukac jakis testów, bo to się jednak
    > zdarza i jestem ciekaw, jaki to ma naprawdę wpływ.

    Trudno określić warunki takiego bicia. :)

    > Zgadza sie. Ale to niekoniecznie są błędy sprzetowe. Nie zmienia to
    > faktu, że trzeba być tego swiadomym.

    U mnie są zdecydowanie sprzętowe.

    > Od tego roku, zacząłem robić par2 z paroprocentową redundancją dla
    > wszystkich zbiorów archiwalnych.

    To w razie czego ;) ponoć pochłania sporo czasu...

    > Nie musisz mmnie przekonaywać. Wszystkie moje krytyczne zasoby mają
    > przynajmniej podwójną redundancję, w tym niektóre geograficzną :)

    O geografię dziś łatwo -- chmury, chmury, chmury... ;)
    A i wielkość dysków zezwala na noszenie w kieszeniach spodni... ;)

    > Wskazuje MZ, że wystapił jakiś krótszy zapis. Coś zaczeło poprawnie
    > zapisywać plik i przed końcem przestało, ale informacje o wielkości
    > i alokacji pliku wskazują wartosci zamierzone.

    Pliki były kopiowane ze sprawdzaniem, po czym były ponownie sprawdzane
    bajt po bajcie, i to nie natychmiast po skopiowaniu, ale po paru dniach. :)

    > Wczoraj zdarzyło mi sie coś takiego przy zapisie na BD-R. Na szczęście
    > wywaliło błąd, więc choć niby wszystko było gdzie należy, zacząłem
    > sprawdzać zawartości.

    Ja stale natrafiam się na jakieś problemy, dlatego dmucham na zimne.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,