  • 1. Data: 2012-04-07 18:10:53
    Temat: Tablet z Carrefour a Google Play
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Mam pytanie czy na laptopach które są dostępne w Biedronce i Carrefour
    za 369-400zł działa normalny Android Market (Google Play)? Czy jakiś
    odrębny market mają te tablety?
    Chodzi mi o to czy będzie dostępna i czy zadziała aplikacja z bazą leków
    eMPendium od Medycyny Praktycznej? W tej chwili program ten działa mi na
    SGS2 a osoba która potrzebuje tego programu (lekarka) rozważa zakup
    tabletu z Biedronki lub Carrefour aby mieć program pod ręką (ma telefon
    Nokii i nie chce zmieniać). Aplikacja wymaga "Android 2.1 lub nowszy".
    Program jest dostępny u mnie w sklepie "Sklep Play" na komórce.
    Trochę mnie zastanawia że jak wszedłem w dział pomocy w Google Play i
    dalej w "Obsługiwane urządzenia" to żadne urządzenia Goclever ani Tracer
    nie są wymienione - a takie tablety są w Biedronce i Carrefour.

  • 2. Data: 2012-04-07 19:41:33
    Temat: Re: Tablet z Carrefour a Google Play
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-04-07 18:10, Netx pisze:
> [...]
    > dalej w "Obsługiwane urządzenia" to żadne urządzenia Goclever ani Tracer
    > nie są wymienione - a takie tablety są w Biedronce i Carrefour.

    te tanie marki (nie tylko te z biedronki) nie maja dostepu do marketu
    Google (teraz GooglePlay) - jest to tlumaczone nie spelnianiem przez te
    tablety norm narzucanych przez Google.
    Maja one najczesciej dostep do 'sklepu producenta' (cokolwiek to znaczy.

    Natomiast - z tego co czytalem kiedys - sa proste metody na zmuszenie
    tych urzadzen do wspolpracy z marketem Google.
    Mysle, ze wystarczy przejrzec strony (np. tabletowo.pl) i poszukac jakis
    informacji nt konkretnego modelu jak to zrobic.

    Moze powyzsze bedzie jakims naprowadzeniem na cel.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2012-04-07 20:27:42
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-04-07 19:41, AL pisze:

> [...]
    > te tablety norm narzucanych przez Google.
    > Maja one najczesciej dostep do 'sklepu producenta' (cokolwiek to znaczy.

    Co rozumiesz po przez słowo "tanie"? Jest jakiś limit cenowy urządzenia
    który gwarantuje dostęp do marketu Google?

  • 4. Data: 2012-04-07 20:27:51
    Od: Netx <n...@g...pl>

> [...]

    > tablety norm narzucanych przez Google.
    > Maja one najczesciej dostep do 'sklepu producenta' (cokolwiek to znaczy.

    Dzięki za informację. Ten tablet z Biedronki to "Goclever A73". Właśnie
    jest trochę mylący opis: "Android Market wbudowany"
    http://www.mowimyjak.pl/technologie-i-auto/komputery
    -internet/tablet-z-biedronki-czy-warto-kupowac-gocle
    ver-tab-a73-w-dyskoncie-ile-kosztuje-najtanszy-table
    t-w-bi,33_40037.html

    http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2012/14/m
    amy-tablet-z-biedronki!-dzis-unboxing-jutro-recenzja
    -goclever-tab-a73.aspx

    Natomiast tablet z Carrefour:
    "Tracer OVO oferuje również pełny dostęp do internetowego sklepu z
    aplikacjami Google Play."
    Trochę niedowierzam że jest dostęp do normalnego "Google Play".
    Spróbuję może zadzwonić na jakąś infolinię producenta.

    http://nt.interia.pl/wiadomosci/news/tablet-tracer-o
    vo-z-androidem-za-449-zl,1781487

> [...]
    > Mysle, ze wystarczy przejrzec strony (np. tabletowo.pl) i poszukac jakis
    > informacji nt konkretnego modelu jak to zrobic.

    Będę się zapoznawał z tym portalem. Dzięki za odpowiedź.

    A może ktoś ma któryś z tych tabletów albo jakiś inny do 400zł i mógłby
    sprawdzić czy jest dostępna i czy działa aplikacja z bazą leków
    "eMPendium" (jest bezpłatna)?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2012-04-07 20:43:00
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-04-07 20:27, Netx pisze:

> [...]
    >
    > A może ktoś ma któryś z tych tabletów albo jakiś inny do 400zł i
    > mógłby sprawdzić czy jest dostępna i czy działa aplikacja z bazą leków

    Jak piszą że te tablety mają dostęp do marketu to je mają.. Zupełnie się
    nie ma co sugerować ich ceną. U mnie na "Larku" (za 600 zł z groszami)
    i Huwaei za 1000 jest ten program dostępny i za darmo.

  • 6. Data: 2012-04-07 20:46:11
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-04-07 20:43, jadryś pisze:
    > dostępny i za darmo.

    Errata - darmowy tylko przez 30 dni..

  • 7. Data: 2012-04-07 20:55:15
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2012-04-07 20:46, jadryś pisze:

    > Errata - darmowy tylko przez 30 dni..

    Dziękuję za odpowiedź.

  • 8. Data: 2012-04-07 21:01:23
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik jadryś napisał:

    > Jak piszą że te tablety mają dostęp do marketu to je mają.. Zupełnie się
    > nie ma co sugerować ich ceną. U mnie na "Larku" (za 600 zł z groszami)
    > i Huwaei za 1000 jest ten program dostępny i za darmo.

    Dokladnie, Lark za 350 ma dostep do Android Market....

  • 9. Data: 2012-04-08 13:09:47
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Sat, 07 Apr 2012 20:27:42 +0200, jadryś<r...@y...com> naskrobał
    przy słoiku:

    > Co rozumiesz po przez słowo "tanie"? Jest jakiś limit cenowy
    urządzenia
    > który gwarantuje dostęp do marketu Google?

    Google postawil sobie minimum sprzetowe jakie powinny spelniac
    urzadzenia by otrzymac certyfikat umozliwiajacy dostep do m.in.
    pelnego marketu Googlea.
    Byl nim m.in. wymog posiadania wbudowanego modulu GPS, ktorego
    najtansze modele nie posiadaly. Niektorzy producenci rownie tworzyli
    wlasne nieoficjalne wersje Androidow. Rok temu jak szukalem tabletu
    powyzsza sytuacja byla nagminna i wiele tanich tabletow mialo dostep
    do marketu producenta a nie do oficjalnego marketu Googla. Mozna bylo
    ten stan rzeczy zmienic instalujac nieoficjalna nakladke, ktora
    dawala dostep do marketu Google'a.
    Tak bylo np. z tabletami firmy Archos. Rok temu z tej i wielu
    jeszcze innych przyczyn - zdecydowalem sie kupic jednak GalaxyTaba i
    do dzisiaj nie zaluje tej decyzji (choc cena to 2-3 krotnosc
    najtanszych wowczas tabletow na rynku).

    Nie twierdze, ze tak jest nadal po roku czasu - dlatego napisalem w
    pierwszej odpowiedzi jak bylo rok wczesniej by zwrocic uwage
    pytajacego na pewien potencjalny problem. Lepiej to sprawdzic przed
    zakupem niz potem pluc sobie w brode.

    --
    AL

  • 10. Data: 2012-04-09 15:30:20
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > Mam pytanie czy na laptopach które są dostępne w Biedronce i Carrefour za
    > 369-400zł działa normalny Android Market (Google Play)? Czy jakiś odrębny
    > market mają te tablety?

    Nawet jesli google play nie bedzie to mozna kazda aplikacje sciagnac osobno i
    zainstalowac.