  • 11. Data: 2015-01-18 16:53:10
    Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 15:39:13 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):
    > Nikomu zle nie zycze, ale czekam niecierpliwie, az rozwali sie tam ktos
    > wazny, jakis celebryta, ostatecznie jakas rodzinka z dziecmi. Zwykle
    > wtedy mamy do czynienia z cudem mogacym nawrocic nawet Palikota:
    > Przyjezdza ekipa i montuje barierki energochlonne.
    > Narazie wazniejsza jest ochrona przed halasem pola kukurydzy, niz zycia
    > jakiegos tam kierowcy.

    Pola chyba nie, ale domu czy osiedla tak - i trzeba przyznac, ze halas
    jest uciazliwy.

    Barierki ... czesto sa, nawet tu sa, ale po wewnetrznej stronie.
    Po prawej szerokie pobocze, bez wiekszych przeszkod ... i trzy slupy.
    Barierki nie rozwiazuja problemu calkowicie, a to nawet nie jest
    autostrada, nawet chyba ekspresowka nie. A tu jeszcze jakas zatoczka
    czy przystanek - wiele by barierka nie zmienila.

    Na kierowce zbytnio nie najezdzajcie, bo do zjazdu jeszcze daleko, ot,
    zwykly poslizg. Za duza predkosc, zakret - dosc lagodny, mokra
    jezdnia, 16 grudnia 5:13 - moze przymrozek - oby nam sie nie
    przydarzylo, bo sie okaze czy potrafimy opanowac prosty poslizg.

    Predkosci nie potrafie oszacowac - jedzie wyrazniej szybciej niz inni,
    ale ile dokladnie ... oni 110 on 160, czy oni 80 on 120.
    Auto niby zniszczony kompletnie ... ale jak on wlasciwie uderzyl ?
    Przod nieruszony, z sytuacji mi wynika sunal pod niewielkim katem i
    zawadzil o slup prawym bokiem - gdzies na srodku. No i rozerwalo auto.
    Ale od tego sie nie umiera, i ludzie sie potem rzucaja do tego co na
    slupie - zdazylo go obrocic i wpadl lewym bokiem ?

    Ale czy ja dobrze widze:
    5:13:36 - wypadek
    5:15:29 - ludzie cos tam juz robia
    5:53:30 - podjezdza policja i karetka

    Jak na srodek miasta ... troche dlugo.
    No nie, nie srodek, granica przeciez.

    J.

  • 12. Data: 2015-01-18 17:13:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > jezdnia, 16 grudnia 5:13 - moze przymrozek - oby nam sie nie
    > przydarzylo, bo sie okaze czy potrafimy opanowac prosty poslizg.

    No ale wiedząc że skręcać ma w prawo, zamiast WYPRZEDZAĆ
    i przyspieszać aby "brać" ich z lewej powinien zostać na prawym
    i zwolnić... Zwłaszcza jeśli warunki jezdni są trudne (morko/ślisko).

> [...]
    > Ale od tego sie nie umiera, i ludzie sie potem rzucaja do tego co na
    > slupie - zdazylo go obrocic i wpadl lewym bokiem ?

    Sądzę że był przechylony w prawą stronę i zawadził o słup przednim
    słupkiem szyby przedniej - latarnia przeszła przez auto w jego miękkim
    miejscu - ani nie drzwi, ani przód - on siłą bezwładności pewnie był
    rzucony głową w latarnię i szybka śmierć.

    > Ale czy ja dobrze widze:
> [...]

    Rozwiń wideo na cały ekran a zobaczysz że to nie 5:13 tylko 5:43.
    Porównaj 1-ki z daty - ewidentnie jest tam 4.

  • 13. Data: 2015-01-18 17:27:37
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-18 o 16:30, Czesław Wiśniak pisze:

    > Rozumiem, ze piszesz o przepustach. Takie miejsca powinny byc
    > zabezpieczone barierami

    nie widziałem jeszcze żadnego zabezpieczonego...

    @

  • 14. Data: 2015-01-18 17:33:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Pola chyba nie, ale domu czy osiedla tak - i trzeba przyznac, ze halas
    > jest uciazliwy.

    Ale przeciez było o tym pare lat temu.
    Mielismy absurdalne przepisy (nie wiem czy juz je zmieniono) ktore kazały
    budowac barierki nie tylko tam, gdzie mieszkają ludzie ale równiez tam,
    gdzie zgodnie z planami przestrzennymi moga mieszkać.
    Wiec czesto rzeczywiscie chroniono pola!

> [...]
    > autostrada, nawet chyba ekspresowka nie. A tu jeszcze jakas zatoczka
    > czy przystanek - wiele by barierka nie zmienila.

    Nie rozumiem.
    Barierka przy słupie nie zmieniłaby sytuacji?

> [...]
    > jezdnia, 16 grudnia 5:13 - moze przymrozek - oby nam sie nie
    > przydarzylo, bo sie okaze czy potrafimy opanowac prosty poslizg.

    masakra...
    Potem sie dziwic ze wypadki.
    Tak bardoz wazne było wjechanie w zjazd przed tym jednym samochodem ktory w
    ostatniej chwili wyprzedzał?
    Tak sie nie jezdzi!
    Pas zajmuje sie odrobine wczesniej i przed samym zjazdem wytraca sie
    predkosc i koncentruje na zjezdzie a nie but do ostatniego momentu i potem
    cyrklowanie zeby sie zmiescic.
    Głupota w czystej postaci,.

    > Predkosci nie potrafie oszacowac - jedzie wyrazniej szybciej niz inni,
    > ale ile dokladnie ... oni 110 on 160, czy oni 80 on 120.

    Predkosc nie ma znaczenia.
    Liczy sie bezsensownosc manewru. Skrecanie + hamowanie a wszystko po co
    zeby byc 3 sekundy do przodu.
    Głupota!

    > Auto niby zniszczony kompletnie ... ale jak on wlasciwie uderzyl ?

    Wkleił się bokiem w barierke z tego co widziałem.

> [...]
    > Ale od tego sie nie umiera, i ludzie sie potem rzucaja do tego co na
    > slupie - zdazylo go obrocic i wpadl lewym bokiem ?

    Nie wiem co miałes na mysli ze od tego sie nie umiera...
    Wlatujesz jadac 100 na godzine bokiem w słupek - od tego sie umiera i
    czasami tylko cudem mozna przezyc.

    > Ale czy ja dobrze widze:
> [...]
    Nie zwrociłem uwagi ale to rzeczywiscie byłoby dziwne.
    Skąd taka zwłoka?

  • 15. Data: 2015-01-18 17:43:11
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > No ale wiedząc że skręcać ma w prawo, zamiast WYPRZEDZAĆ
    > i przyspieszać aby "brać" ich z lewej powinien zostać na prawym
    > i zwolnić... Zwłaszcza jeśli warunki jezdni są trudne (morko/ślisko).

    Raczej sie nie dowiemy, co go podkusilo, mozliwe, ze napity wracal po
    imprezie, ale rownie mozliwe, ze musial z jakis wzgledow jechac tak
    szybko. Tez niedawno musialem i nie zycze nikomu prowadzenia w takim
    stanie psychicznym.
    Moze w ostatniej chwili sie zorientowal gdzie ma zjechac. Moze
    oznakowanie jest takie jak na S2 od Pulawskiej (DC): znak "wezel Opacz
    2km" OK, mam jechac do Opaczy wlasnie. No to jade, jade 2 km, 2,5... o,
    fajnie ten zjazd co sie zaczynal 2km wczesniej, a na ktory juz sie nie
    da wjechac to pewnie byl na Opacz. No dobra, to jedziemy dalej do
    najblizszego zjazdu. Jedziemy, jedziemy i jedziemy. Jest zjazd na S8,
    oczywiscie nadal oznakowanie dla zmylenia wroga. W koncu sie udalo
    wrocic na trase, zjechac na czuja. GPS mi padl, naprawic nie dalem rady,
    nowego jeszcze nie kupilem, a w naszym miasteczku to koniecznosc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2015-01-18 17:49:47
    Od: <6...@7...174948.invalid> (Tom N)

    Pawel O'Pajak w

    > Powitanko,

    > Raczej sie nie dowiemy, co go podkusilo,

    I tu powinieneś zakończyć, ale nie musiałeś:

    > mozliwe, ze napity wracal po imprezie,

    Wydawałoby się, żeś poważny i dojrzały, ale nie, wyszedł z ciebie zwykły
    kmiotkek, który po swoich czynach osądza innych?

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2015-01-18 17:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel O'Pajak o...@g...pl ...

> [...]
    > wrocic na trase, zjechac na czuja. GPS mi padl, naprawic nie dalem rady,
    > nowego jeszcze nie kupilem, a w naszym miasteczku to koniecznosc.

    Dzwoniłes do ZDM?

  • 18. Data: 2015-01-18 18:04:22
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Sądzę że był przechylony w prawą stronę i zawadził o słup przednim
    > słupkiem szyby przedniej -

    Lewym słupkiem.

    >on siłą bezwładności pewnie był
    > rzucony głową w latarnię i szybka śmierć.

    Czasem jednak przydaje sie ESP.
    Facet był bez szans. Nawet Bublewicz, ktory mial klatke nie przezyl
    podobnego wypadku

    > Rozwiń wideo na cały ekran a zobaczysz że to nie 5:13 tylko 5:43.
    > Porównaj 1-ki z daty - ewidentnie jest tam 4.

    Zgadza sie. Tak czy siak brak zabezpieczenia słupa tej bramownicy to
    idiotyzm. Widocznie stwierdzili, ze na prawym zakrecie teoretycznie
    wyrzucajacym nikt nie bedzie w stanie w to to wjechac.

  • 19. Data: 2015-01-18 18:34:28
    Od: <9...@6...183428.invalid> (Tom N)

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik Pawel O'Pajak o...@g...pl ...

    > Dzwoniłes do ZDM?

    Węzeł Opacz <> miejscowość Opacz Mała, ale czego wymagać od tetryka...

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2015-01-18 18:44:28
    Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>

    W dniu 2015-01-18 o 17:33, Budzik pisze:

> [...]
    > Pas zajmuje sie odrobine wczesniej i przed samym zjazdem wytraca sie
    > predkosc i koncentruje na zjezdzie a nie but do ostatniego momentu i potem

    Niestety taką głupotę spotykam dość często. Zapieprzanie do ostatniego
    momentu a później but w hamulec. Na takich zjazdach i tak się szybciej
    ka 60 nie poleci (po tych, którzy o tym jeszcze nie wiedzą, zostają
    powyginane barierki na zjazdach - dość częsty widok).
    Albo wyprzedzanie wszystkich na pałę by za 500 metrów zjechać z drogi w
    boczną uliczkę. Gdzie tym ludziom się tak spieszy? Lepiej 10 minut za
    późno niż 50 lat za wcześnie.
    Taki styl jazdy prędzej czy później kończy się bolesną nauką. W tym
    przypadku lekcja praw fizyki była ostatnia.

    > Liczy sie bezsensownosc manewru. Skrecanie + hamowanie a wszystko po co
    > zeby byc 3 sekundy do przodu.
    > Głupota!

    Inaczej tego nazwać nie można, bo jakby zrobić pomiary czasu przejazdu z
    punktu A do B przykładowo 10 km po mieście to się okaże, że jadąc na
    wariata zyskuje 3-5 minut na całym przejeździe w stosunku do normalnej
    płynnej jazdy. W niektórych chyba po prostu "siedzi" taki "Frog", muszą
    zapierdalać i już, opamiętanie przychodzi dopiero przy pierwszej
    poważniejszej utracie panowania nad samochodem. Jak komuś śmierć zajrzy
    w oczy to pokornieje. Muszą na własnej skórze się przekonać że robią
    źle, takim to i 10 psychologów nie przetłumaczy.
    --
    spider