  • 11. Data: 2017-08-19 00:24:20
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Aug 2017 12:42:34 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:
    > Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie
    > problem, bo mają podobną wysokość kabiny,

    Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej
    (elektryczna)?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-08-19 01:01:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

    > Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie
    > problem, bo mają podobną wysokość kabiny, dla samochodów osobowych muszą
    > coś innego wymyślić...

    To nie eAutostrada to linia tramwajowa.
    A już myślałem że zrobią coś na ładowanie indukcyjne.
    ---
    Mają polskie Solarisy ładowane indukcyjnie na pętli

  • 13. Data: 2017-08-19 06:29:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 20:27, p...@g...com pisze:

    > Niemcy tak zatracili się w dieslu ze przespali e-rewolucje, Merkel słusznie
    opierdolila gamonii że skoncentrowali się na napychaniu kieszeni zamiast patrzeć w
    przyszłość. Musk załatwił ich na cacy, w USA są już na łopatkach a jak wklei im
    fabrykę Tesli w Niemczech to juz będzie ostateczna zniewaga ;-) czy taka linia ma
    sens ? Czy można z publicznej drogi wykopać auta nie spełniające jakiś technicznych
    wymogów ? Chłopaki od lat brandzluja się truckami XXL i kicha z tego wyszła,
    autonomiczne pojazdy ? Też klepią od lat i zero zysków, trzeba mieć wizjonera a z tym
    w Niemczech kiepsko same solidne rzemiechy ale nisko latają :-)

    Jak na razie to wizjoner Musk ma straty ze swojej eRewolucji.
    Firma potrzebuje menagera dbającego o zyski i ciągłość produkcji a nie
    o czyjeś wizje.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-08-19 07:54:02
    Od: p...@g...com

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk

    Zysk ma Musk a straty mogą mieć jego firmy choć pay pal i spacex to raczej na plusie.
    Zresztą nie chodzi o zbieranie miliardów choć to oczywiście przyjemny bonus ale o
    wytyczenie kierunku a z tym w Niemczech kiepsko, miotają się jak dzieci we mgle :-)

  • 15. Data: 2017-08-19 12:47:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-19 o 07:54, p...@g...com pisze:
> [...]
    ale o wytyczenie kierunku a z tym w Niemczech kiepsko, miotają się jak dzieci we mgle
    :-)

    Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go właściciel?
    Wygodne podejście, ale nieprawdziwe.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2017-08-19 13:04:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.08.2017 o 11:47, RadoslawF pisze:

    > Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go właściciel?
    > Wygodne podejście, ale nieprawdziwe.
    >

    > Pozdrawiam

    jednak dość prawdziwe.
    Jak jest zysk, to pobiera go też właściciel (udziałowiec). Jak jest
    strata, to firma upada, udziałowiec na tym nie musi stracić.
    Jeśli udziałowcy wyłożą na firmę 5 milionów, co rok firma będzie
    zarabiała po 1,5 miliona, z czego 1 milion wypłaci udziałowcom (albo
    więcej), to np. po 5 latach firma nagle może przestać zarabiać, a
    właściciel na tym nie straci (przynajmniej ja tak to sobie wyobrażam)

    Łukasz

  • 17. Data: 2017-08-19 15:27:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-19 o 13:04, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > więcej), to np. po 5 latach firma nagle może przestać zarabiać, a
    > właściciel na tym nie straci (przynajmniej ja tak to sobie wyobrażam)

    Zaryzykowałeś i nie zarobiłeś nawet odsetek od tej sumy, nie bierz
    się lepiej do interesów.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2017-08-19 16:29:41
    Od: p...@g...com

    No dobra Musk jest nędzarzem i śpi pod mostem :-)

  • 19. Data: 2017-08-19 16:59:54
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-19 o 00:24, Marek pisze:

    > Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej
    > (elektryczna)?

    Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod
    prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł...
    T.

  • 20. Data: 2017-08-19 17:34:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-19 o 16:29, p...@g...com pisze:

    > No dobra Musk jest nędzarzem i śpi pod mostem :-)

    Jako fanatyk latasz z jednej skrajności w drugą.
    Ale widać argumentów już nie masz.