  • 1. Data: 2017-08-18 12:42:34
    Temat: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Władze Hesji zleciły firmie Siemens budowę napowietrznej linii
    zasilającej dla zelektryfikowanego transportu towarowego na 10
    kilometrowym odcinku autostrady. Linia będzie dostarczała prąd
    hybrydowym ciężarówkom. W 2018 r. odbędzie to pierwszy test koncepcji
    elektrycznej autostrady (eHighway) w warunkach drogowych w Niemczech.
    System zostanie zainstalowany na autostradzie A5 na odcinku między
    węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt, a
    węzłem Darmstadt/Weiterstadt.

    Dalej:

    http://tinyurl.com/y77n2l6d

    Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie
    problem, bo mają podobną wysokość kabiny, dla samochodów osobowych muszą
    coś innego wymyślić...
    T.

  • 2. Data: 2017-08-18 12:58:36
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Osobiście bardziej mi się podoba pomysł obłożenia dachów tirów
    panelami foto, żeby zaoszczędzić na ropie palonej do obsługi
    chłodziarek i innych klamotów na pokładzie. To chyba ma większy
    sens w całej skali i opłacalności...

    L.

  • 3. Data: 2017-08-18 14:19:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 12:42, T. pisze:

    > Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie
    > problem, bo mają podobną wysokość kabiny, dla samochodów osobowych muszą
    > coś innego wymyślić...

    To nie eAutostrada to linia tramwajowa.
    A już myślałem że zrobią coś na ładowanie indukcyjne.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-08-18 14:29:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 14:19, RadoslawF pisze:
    > To nie eAutostrada to linia tramwajowa.
    To jeszcze muszą położyć przewodzący asfalt. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2017-08-18 15:09:22
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 14:29:27 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > To jeszcze muszą położyć przewodzący asfalt. :-)

    Zrobią szczotki do barier na ciężarówkach...

  • 6. Data: 2017-08-18 16:16:03
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zrobią szczotki do barier na ciężarówkach...

    Są inne rozwiązania:
    http://www.mining-technology.com/projects/palabora/p
    alabora4.html

  • 7. Data: 2017-08-18 16:24:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 16:16, Uncle Pete pisze:

    > Są inne rozwiązania:
    > http://www.mining-technology.com/projects/palabora/p
    alabora4.html
    Od dawna kombinują.
    http://hutnyak.com/Trolley/trolleyhistory.html

    Robert

  • 8. Data: 2017-08-18 17:01:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Problem zostal rozwiazany bardzo dawno
    https://www.youtube.com/watch?v=z8wSNdgc_qE

  • 9. Data: 2017-08-18 20:01:01
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Od dawna kombinują.
    > http://hutnyak.com/Trolley/trolleyhistory.html
    >
    > Robert

    Tylko teraz tego jest jakby mniej - większość projektów zamknięto. Z
    mojego moskiewskiego dzieciństwa pamiętam dostawczaki SWARZ TG-3M, tego
    było pełno na ulicach.

    http://ixbt.photo/?id=photo:1115251

  • 10. Data: 2017-08-18 20:27:05
    Od: p...@g...com

    Niemcy tak zatracili się w dieslu ze przespali e-rewolucje, Merkel słusznie
    opierdolila gamonii że skoncentrowali się na napychaniu kieszeni zamiast patrzeć w
    przyszłość. Musk załatwił ich na cacy, w USA są już na łopatkach a jak wklei im
    fabrykę Tesli w Niemczech to juz będzie ostateczna zniewaga ;-) czy taka linia ma
    sens ? Czy można z publicznej drogi wykopać auta nie spełniające jakiś technicznych
    wymogów ? Chłopaki od lat brandzluja się truckami XXL i kicha z tego wyszła,
    autonomiczne pojazdy ? Też klepią od lat i zero zysków, trzeba mieć wizjonera a z tym
    w Niemczech kiepsko same solidne rzemiechy ale nisko latają :-)