  • 21. Data: 2017-08-20 23:24:51
    Temat: Re: Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

    > Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej
    > (elektryczna)?

    Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod
    prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł...
    ---
    Trolejbus 2 ?

  • 22. Data: 2017-08-21 00:46:25
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.08.2017 o 14:27, RadoslawF pisze:

    > Zaryzykowałeś i nie zarobiłeś nawet odsetek od tej sumy, nie bierz
    > się lepiej do interesów.

    powiem ci więcej, zaryzykowałem i nawet biznes przyniósł mi stratę przy
    której pewnie byś się załamał (pieniądze których teoretycznie nie da się
    spłacić do końca życia). Ale widzę że ty z biznesem niewiele masz
    wspólnego (ja też, ale podstawy znam).
    Specjalnie dla ciebie drugi przykład. Udziałowcy wykładają 5 milionów,
    firma zarabia 3 mln rocznie przez pierwsze 5 lat (razem 15mln), z czego
    14mln wypłaca udziałowcom. w kolejnych latach przynosi stratę, nie
    przynosząc straty udziałowcom. Teraz rozumiesz?

    Łukasz

  • 23. Data: 2017-08-21 02:16:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 00:46, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > 14mln wypłaca udziałowcom. w kolejnych latach przynosi stratę, nie
    > przynosząc straty udziałowcom. Teraz rozumiesz?

    Chyba jednak mam więcej wspólnego z biznesem niż ty.
    Taka stopę zwrotu to uzyskasz na handlu bronią lub narkotykami.
    Ale kombinuj dalej. :-)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2017-08-21 11:24:17
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.08.2017 o 01:16, RadoslawF pisze:

    > Chyba jednak mam więcej wspólnego z biznesem niż ty.
    > Taka stopę zwrotu to uzyskasz na handlu bronią lub narkotykami.
    > Ale kombinuj dalej. :-)

    chyba jednak dużo mniej

    W dniu 19.08.2017 o 11:47, RadoslawF pisze:
    > Czyli jak są straty to ma je firma a jak jest zysk to ma go właściciel?
    > Wygodne podejście, ale nieprawdziwe.

    na podstawie wymyślonego przykładu nadal twierdzisz, że straty firmy to
    straty właściciela. Jak tak to dla mnie EOT, nie będę ci szukał
    przykładu realnej firmy.

    Łukasz

  • 25. Data: 2017-08-21 11:59:15
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    >>

    > Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod
    > prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł...

    z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 26. Data: 2017-08-21 15:54:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 11:24, ddddddddddddd pisze:

    > chyba jednak dużo mniej

    W ekonomii nie operuje się na "chyba", wartości przeliczalne
    się przelicza.

    > na podstawie wymyślonego przykładu nadal twierdzisz, że straty firmy to
    > straty właściciela. Jak tak to dla mnie EOT, nie będę ci szukał
    > przykładu realnej firmy.

    Z zacytowanego fragmentu nie wynika że tak twierdzę.
    Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel
    już nie. A stratą jest już brak spodziewanych przychodów. :-0

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2017-08-21 16:36:59
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.08.2017 o 14:54, RadoslawF pisze:

    > W ekonomii nie operuje się na "chyba", wartości przeliczalne
    > się przelicza.

    ale na grupie dyskusyjnej można operować tylko "chyba"

    > Z zacytowanego fragmentu nie wynika że tak twierdzę.

    Wynika. Twierdzisz że nieprawdziwym jest podejście, że jak są straty, to
    mogą to być tylko straty firmy, a nie właściciela - dla mnie to jak
    najbardziej prawdziwe podejście.

    > Natomiast ty przekonujesz że jak firma ma straty to właściciel
    > już nie. A stratą jest już brak spodziewanych przychodów. :-0

    Jeżeli brak dochodów jest niespodziewany. Często jednak strata może być
    spodziewana- patrz strefy ekonomiczne wykorzystywane tylko w czasie ulg
    podatkowych - obliczone na zarabianie w czasie tych ulg, przynoszące
    często właścicielowi duże zyski, mimo że w perspektywie jest
    nierentowność i strata danego oddziału - globalnie patrząc nie
    generująca straty dla właściciela.

    Łukasz

  • 28. Data: 2017-08-21 17:41:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2017 o 15:54, RadoslawF pisze:

    > A stratą jest już brak spodziewanych przychodów.  :-0

    No to trochę pojechałeś. Jest to tak zwana https://stratakazika.pl/ i
    wynosi na dzień dzisiejszy coś koło 817 milionów i rośnie.

    Shrek

  • 29. Data: 2017-08-21 22:08:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 16:36, ddddddddddddd pisze:

    > ale na grupie dyskusyjnej można operować tylko "chyba"

    Jak brak wiedzy i argumentów to tylko "chyba" zostaje.

    > Wynika. Twierdzisz że nieprawdziwym jest podejście, że jak są straty, to
    > mogą to być tylko straty firmy, a nie właściciela - dla mnie to jak
    > najbardziej prawdziwe podejście.

    Świat nie jest czarno biały i to że zaprzeczam że coś jest czarne
    nie oznacza twierdzenia że jest białe. Ile ty masz lat że czegoś
    takiego nie wiesz?

> [...]
    > często właścicielowi duże zyski, mimo że w perspektywie jest
    > nierentowność i strata danego oddziału - globalnie patrząc nie

    Strata spodziewana też jest stratą. Strata pokryta przez ubezpieczenie
    też jest stratą.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2017-08-21 22:09:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 17:41, Shrek pisze:

    > No to trochę pojechałeś. Jest to tak zwana https://stratakazika.pl/ i
    > wynosi na dzień dzisiejszy coś koło 817 milionów i rośnie.

    Nie ja a prawnicy korporacji i niektórych muzyków. :-)