  • 31. Data: 2014-12-19 12:57:00
    Temat: Re: Telewizory kineskopowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    >Albo miałeś do czynienia z wyjątkowo podłym telewizorem albo sobie
    >coś
    >wmawiasz.
    >W każdym razie węszę videovoodoo.

    Niekoniecznie - matryce maja rozna rozdzielczosc, a skalowanie ...
    roznie bywa z jakoscia.
    A to skalowanie stalo sie tak powszechne, ze nikt sie juz nie
    przejmuje oryginalna rozdzielczoscia.

    a w dodatku taki numer - sciagam jakis film, ogladam na notebooku,
    jakosc taka sobie, rzeklbym ze bardzo kiepska, pikseloza i artefakty
    wychodza,
    zapisuje na usb, wsadzam do telewizora, a tam jakos gladko wyglada.
    A rozdzielczosci takie same ...

    J.

  • 32. Data: 2014-12-19 13:14:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Dec 2014 11:09:14 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Praktycznie nie. Przeciez mnostwo tych zjawisk bierze sie z "trikow"
    > elektroniki TV LCD.

    Raczej crt wszystko wygładza, szczególnie mały. Sam byłem kiedyś
    zaskoczony jak płyta dvd odtwarzana na crt 29" uwidaczniała swoją
    podłą jakość, to te sama płyta odtwarzana na portierskim crt 12"
    wyglądała ślicznie i gładziudko.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2014-12-19 13:17:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > Praktycznie nie. Przeciez mnostwo tych zjawisk bierze sie z "trikow"
    > elektroniki TV LCD.

    Sugerujesz, że te triki są po to, by celowo psuć jakość tv lcd?

    --
    Marek

  • 34. Data: 2014-12-19 15:29:51
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2014-12-18 07:01, Maciek wrote:

    > Czolem,
    >
    > Czy jakas firma robi jeszcze kineskopowe TV?
    > Nie toleruje sztucznego, przeostrzonego obrazu z LCD-kow i innych
    > plazm-srazm (tak, te najdrozsze tez przyprawiaja mnie o oczoplas) i chetnie
    > zabezpieczylbym sie na tym odcinku, bo moj Thompson ma juz ponad 20 lat.

    To zainwestuj w rzutnik ( nie rozrzutnik :) ).
    Tylko żadne DLP. Najlepiej 3 x LCD.
    Różnica masakryczna.

    Żadnego migotania. Kolor 10 bitowy. Wszystkie telewizory LCD i
    kineskopowe się chowają.
    Tylko kontrast za dnia trochę cienki.

    Adam

  • 35. Data: 2014-12-19 15:50:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Dec 2014 15:29:51 +0100, Adam
    Górski<gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> wrote:
    > Tylko żadne DLP. Najlepiej 3 x LCD.

    A dlaczego nie DLP?? Przecież miała to być killer technologia
    deklasująca bladość prześwietlanych lcd...

    --
    Marek

  • 36. Data: 2014-12-19 16:22:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał

    >A dlaczego nie DLP?? Przecież miała to być killer technologia
    >deklasująca bladość prześwietlanych lcd...

    Ale DLP miga.
    Wiekszosc tego nie zauwaza, mniejszosc natomiast jest wrazliwa, i tu
    latwo sie z nimi pogodzic.

    Choc w sumie ... jesli OP chce migajacy kineskop, to moze mu DLP nie
    bedzie przeszkadzac.

    J.

  • 37. Data: 2014-12-19 16:31:18
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2014-12-19 15:50, Marek wrote:

    > A dlaczego nie DLP?? Przecież miała to być killer technologia
    > deklasująca bladość prześwietlanych lcd...

    Jeżeli już porównywać to 3DLP choć lepiej jeszcze D-ILA.
    Rzutniki 1DLP to trochę słabizna.

    Adam

  • 38. Data: 2014-12-19 16:37:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Ale DLP miga.

    A nie ma 3xDLP?

    > Wiekszosc tego nie zauwaza, mniejszosc natomiast jest wrazliwa, i tu
    > latwo sie z nimi pogodzic.

    Wydawało mi się, że największym problemem jest tęcza...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2014-12-19 19:37:38
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Przecież nie da się za blisko. W starych telewizorach, to było istotne,
    > by nie oglądać ze zbyt małej odległości. Obraz drgał, szum był wszędzie,
    > żaden punkt ekranu nie miał stałej jasności -- przy każdym odświeżeniu
    Nie przesadzaj, tak obraz to dawały stare rozlegulowane tv z kiepską
    anteną, moje świecą idealnie.

    > 25 Hz świecił inaczej. Ekran oglądany z bliska, to była męczarnia dla
    > oka. Dopiero jakieś sztuczki cyfrowe nieco poprawiły sytuację, choć nie
    > do końca. Ekran LCD nie ma tych wad -- jeśli sygnał przekazuje obraz
    > statyczny, to na ekranie nic się nie rusza. Oglądanie nawet z nosem przy
    > ekranie nie powoduje dyskomfortu ani niezdrowe nie jest.
    Powoduje dyskomfort, bo widzisz pojedyncze piksele, powinno się oglądać
    z takiej odległości aby nie były widoczne. I dlatego tak poradziłem bo
    może siedzi zbyt blisko ekranu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2014-12-19 20:22:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_k napisał:

    > Nie przesadzaj, tak obraz to dawały stare rozlegulowane tv z kiepską
    > anteną, moje świecą idealnie.

    Co ma do tego antena? Sam kineskop ma taką własność, że miga. Do tego
    dochodzi jak nie szum, to nośna koloru PAL (czy innego SECAM), która
    powoduje, że wszystko zdaje się w tym obrazie gotować. Ja wywaliłem
    telewizor z domu 33 lata temu, od tego czasu kontakt mam sporadyczny.
    Ale tak to zapamiętałem. Wszystkie telewizory tak miały, te w Peweksie
    też. I wcale się potem wiele nie zmiemiło. Kineskopy w monitorach
    komputerowych, to i owszem, jakość z czasem rosła. A ja, przywykły do
    nich, tym bardziej nie mogę zdzierżyć widoku telewizora CRT.

    > Powoduje dyskomfort, bo widzisz pojedyncze piksele, powinno się oglądać
    > z takiej odległości aby nie były widoczne. I dlatego tak poradziłem bo
    > może siedzi zbyt blisko ekranu.

    Jaki dyskomfort? Chyba psychiczny, że komuś to się z jakimiś wyobrażeniami
    nie zgadza. Patrzenie na stabilnie świecące, nawet duże i widoczne piksele,
    nie męczy wzroku. Zresztą z tego co zeznaje nasz miłośnik antyków, to CRT
    jest wporzo, a dopiero w LCD widac "chamską pikselizację". Obraz CRT ma
    575 linii, a LCD typowo 1080 -- prawie dwa razy więcej. Można zatem usiąść
    przynajmniej dwa razy bliżej, gdyby barać pod uwagę tylko tę widoczność
    pikseli. W praktyce, to ja z żadnej odległości na LCD nie widzę zjawisk,
    które źle wpływają na percepcję. Chociaz oczywiście siadanie pół metra od
    dwumetrowego ekrenu sens ma nikły.

    --
    Jarek