  • 121. Data: 2016-04-04 02:44:41
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:ndrr7g$r9d$1@dont-email.me...

    > wystarczy przeczytać

    ... a potem przydałoby się pomyśleć.

  • 122. Data: 2016-04-04 03:16:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rzymo" <r...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Po co Hiszpania? Wystarczy autostrada i już nie wrócę do domu na jednym
    > ładowaniu, albo stanę gdzieś na pasie awaryjnym ;)
    >
    > Wykres na pewno znany i wiele razy wklejany:
    > https://www.teslamotors.com/sites/default/files/grap
    h1.jpg - kończy się na
    > 80mph, a chyba nie tylko ja po drogach A jeżdżę szybciej niż ~130km/h ;)
    > Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
    > Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z najmocniejszym
    > dostępnym pakietem aku).

    Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej jazdy.
    Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
    przerwę?

  • 123. Data: 2016-04-04 07:40:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 2 Apr 2016 10:07:16 +0200, z

    > Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)

    Daj spokój, musieliby do tych samochodów dopłacać żeby nimi wyjechać na
    miasto. :P

    > Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy :-)

    "Moja Tesla" raportuje, że po przejechanych 50 000 km zasięg spadł o 2-3%.
    Ale to auto jeździ po NORWEGII, po za tym koleś ma tendencję do "butowania"
    -- np. dwa razy już zajechał baterię do zera.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 124. Data: 2016-04-04 08:01:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 2 Apr 2016 20:55:07 +0200, z

    > Pewnie jakby policzyć szkody dla środowiska powstałe w czasie produkcji
    > tesli + szkody wytworzenia prądu... i porównać z eksploatacją starego
    > diesla...

    To policz, albo wygrzeb takie dane. :P Chętnie sięzapoznam, bo wg mnie
    szkody dla środowiska związane z wydobyciem ropy oraz produkcją i
    późniejszą eksploatacją (wycieki płynów itd.) oraz utylizacją płynów z
    samochodów z silnikami spalinowymi są dwastujące. Jak wiadomo, stacje
    kontroli puszczają często na drogi szroty, a jak się "mietkowi" auto zesra
    po przeglądzie, to nic go nie zmusi do naprawy i przez rok może jeździć i
    syfić.

    > Ale chyba już ktoś to liczył w odniesieniu do samochodów hybrydowych.

    Akurat w przypadku hybryd nie ma nic w tym dziwnego. Ale hybrydy to ślepa
    uliczka.

    > Generalnie cała ta ekologia to jedna wielka obłuda
    > i mamienie ciemnego ludu :-)

    Oczywiiiiście. DPFy w dieslach to też mamienie ciemnego ludu. Podobnie
    przechodzenie na pompy ciepła czy grzanie prądem w domach (szczególnie tych
    nowych) zamiast kotłować węglosyfem, to taka sama "obłuda".

    I oczywiście wiadomo, że prąd (szczególnie u nas) jest z węgla -- ale dla
    LUDZI którzy energię muszą wykorzystać do ogrzania domu różnica jest
    kolosalna.

    Jednak korzystniej jest gdy energia jest produkowana pod miastem, w
    elektro(ciepło)wni gdzie kominy są wysoko (a więc emisja jest wysoko w
    atmosferę), spaliny są filtrowane a związki toksyczne redukwoane w znacznym
    stopniu, niż gdy tę samą energię zdobywa się paląc pod strzechą w sposób
    praktycznie niekontrolowany, często z większymi stratami niż straty na
    przesyle prądu, dodatkowo bez filtrowania syfów na kominie wyrzucając
    związki toksyczne i rakotwórcze prosto w nos swój i sąsiadów w bardzo
    trujących stężeniach.

    Myślę, że w przypadku pojazdów elektrycznych przekładnia jest taka sama.

    Ergo, ktoś twierdzący że "cała ta ekologia to obłuda i mamienie ciemnego
    ludu" zwyczajnie jest ignorantem i nie mniejszym oszołomem niż skrajni
    ekofaszyści co się łańcuchami do drzew przywiązują.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 125. Data: 2016-04-04 08:08:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 14:18:44 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Mało jeździsz skoro jeszcze z ABS nie skorzystaleś...

    A moze wystarczajaco duzo jezdzilem bez, zeby mi teraz byl potrzebny?
    :-)

    Niewiele daje (doswiadczonemu kierowcy), a koszta rosna i zepsuc sie
    moze :-)

    J.

  • 126. Data: 2016-04-04 09:04:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.04.2016 08:01, Myjk wrote:

> [...]
    > przesyle prądu, dodatkowo bez filtrowania syfów na kominie wyrzucając
    > związki toksyczne i rakotwórcze prosto w nos swój i sąsiadów w bardzo

    Akurat tu nie trafiłeś. Sprawność wytwarzania energii elektrycznej jest
    niestety żałośnie niska. Powiedzmy 40%. do tego przesył 90%. Razem
    będziesz miał jakieś 35%. Samo ogrzewanie prąd-ciepło 100%.

    Dla grzania węglem bezpośrenio na miejscu będzie to pewnie coś koło 80%.
    Dołóż jakieś koszty dystrybucji węgla (choć do elektrowni też trzeba
    dowieźć, ale będzie sprawniej) wychodzi ci, żeby w elektrowni trzeba
    skotłować jakieś 2 razy więcej węgla niż lokalnie.

    > Myślę, że w przypadku pojazdów elektrycznych przekładnia jest taka sama.

    Inna. Dla ogrzewania czy to prądem czy węglem, sprawność jest bardzo
    wysoka. Dla silnika spalinowego jest niska (podobnie jak wytwarzanie
    energii elektrycznej), więc prąd będzie wypadał korzystniej niż przy
    ogrzewaniu, ale nie aż tak. Generalnie to liczono i tramwaj emituje
    więcej CO2 (czyli jest mniej sprawny energetycznie) od autobusu. Tesla
    będzie jeszcze mniej sprawna od tramwaju, bo dochodzą straty na
    ładowaniu i wożeniu ze sobą akumulatorów.

    > Ergo, ktoś twierdzący że "cała ta ekologia to obłuda i mamienie ciemnego
    > ludu" zwyczajnie jest ignorantem i nie mniejszym oszołomem niż skrajni
    > ekofaszyści co się łańcuchami do drzew przywiązują.

    Nie do końca jest to prawdą - zależy co liczysz - jak CO2 to dopóki w
    elektrowni spalasz węgiel, będzie gorzej. Jak inne syfy - z elektrowni
    wylatuje prawie czysta para, a śmieci składuje się na hałdach. Pytanie
    czy taka hałda jest faktycznie fajna;)

    Shrek.

  • 127. Data: 2016-04-04 10:03:42
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-04-01 o 15:54, J.F. pisze:

    > No fakt, zapomnialem, ze poprzedni rzad troche jednak tych drog zbudowal.

    Przypominam, że rząd nie zajmuje się budowaniem dróg.

  • 128. Data: 2016-04-04 10:37:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-04-01 o 15:54, J.F. pisze:

    >Przypominam, że rząd nie zajmuje się budowaniem dróg.

    Bezposrednio to moze i nie, ale daje pieniadze i wyznacza dyrektora
    GDDKiA.
    No i przez wojewodow wydaje pozwolenia na budowy :-)

    J.

  • 129. Data: 2016-04-04 10:42:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 1 Apr 2016 22:06:26 +0200, w
    <56fed4c2$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>, nadir <n...@h...org>
    napisał(-a):

    > W zimie 20% krótszy ale jakie są realne, średnie przebiegi między
    > ładowaniami? Masz jakieś linki?

    Może coś będzie na spritmonitor.de ?

  • 130. Data: 2016-04-04 10:44:13

    Fri, 1 Apr 2016 10:27:07 -0500, w <ndm3q8$u05$1@dont-email.me>, Pszemol
    <P...@P...com> napisał(-a):

    > Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?

    Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.