  • 11. Data: 2013-11-12 11:41:56
    Temat: Re: Tesla plonie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Nov 2013 10:44:32 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Miałem taką "ulubioną" zabawę - dowodziłem, że ON się nie pali. Gasiłem
    > zapałkę w niewielkim naczyniu z "ropą" (zakrętka od baniaka po oleju).
    > Owszem - nie w upał.

    Siedzieliśmy kiedyś przed hangarem pełnym szybowców i kurzyliśmy sporty.
    Obok stało wiadro jakiego zwykle się używa do wody kiedy trzeba umyć
    szybowiec. Tyle że tym razem było pełne benzyny lotniczej, o czym nikt nie
    wiedział :) Zostawił je po robocie jakiś mechanik. Kolega pięknym łukiem
    posłał niedopałka do wiadra, zasyczało i zgasło. Ale kogoś tknęło, podszedł
    do wiadra i ku konsternacji wszystkich odkrył benzynę :)
    To tyle na temat palności benzyny :)
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2013-11-12 11:47:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    > A ile benzynowozów spłonęło na świecie w ciągu sześciu tygodni?

    wliczamy w to solarisy? :D

  • 13. Data: 2013-11-12 12:10:22
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > podszedł
    > do wiadra i ku konsternacji wszystkich odkrył benzynę :)

    To akurat dziwne nie jest, za mało tlenu było albo nieodpowiednie proporcje.

  • 14. Data: 2013-11-12 12:31:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Nov 2013 02:46:29 +0100, Tomasz Wójtowicz

    > A jeśli pęknie wężyk paliwa, to jest wtedy pożar "sam z siebie"?

    A propos: http://youtu.be/lu5YaOMKHWE?t=4m51s
    To chyba Dełu Szewrolet?

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2013-11-12 12:53:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-12 12:10, Czesław Wiśniak pisze:

    > To akurat dziwne nie jest, za mało tlenu było albo nieodpowiednie
    > proporcje.

    Wiaderko musi mieć turbo?

    --
    MN

  • 16. Data: 2013-11-12 12:57:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.11.2013 11:47, PlaMa pisze:

    > wliczamy w to solarisy? :D

    Proszę uprzejmie.

    Jaki będzie odsetek spalonych elektrycznych a jaki spalinowych? ;)

  • 17. Data: 2013-11-12 13:36:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
    >A jeśli pęknie wężyk paliwa, to jest wtedy pożar "sam z siebie"?
    >Bo mnie kiedyś pękł. Tylko że jechałem dieslem i skończyło się na
    >smrodzie ON parującego z nagrzanego bloku silnika. Gdyby to był
    >benzyniak, to by było po samochodzie.

    Nie calkiem - bo mnie kiedys pekl w benzyniaku.
    I dalo sie spokojnie zjechac na pobocze, zatrzymac, przewietrzyc,
    naprawic i pojechac dalej.

    Oczywiscie nie gwarantuje - benzyna latwo zapalna jest.
    Jedna mala iskra ...
    J.

  • 18. Data: 2013-11-12 14:13:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Nov 2013 13:36:59 +0100, J.F

    > Jedna mala iskra ...

    ... przy odpowiednio wysokiej temperaturze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2013-11-12 14:19:38
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > To akurat dziwne nie jest, za mało tlenu było albo nieodpowiednie
    > proporcje.

    Na odcinku lotu peta między ręką palacza, a powierzchnią benzyny musiało
    być miejsce, w którym proporcje mieszanki były optymalne do zapłonu.
    Jedynym wyjaśnieniem wydaje się być zbyt niska temperatura peta. Przy
    zaciąganiu się jest znacznie wyższa. Pozostaje eksperyment powtórzyć w
    warunkach kontrolowanych. Założę się o piwo, że "nieciągnięty" pet nie
    zapali etyliny.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 20. Data: 2013-11-12 14:21:50
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-12 13:36, J.F pisze:

    > Oczywiscie nie gwarantuje - benzyna latwo zapalna jest.
    > Jedna mala iskra ...

    ... w optymalnej mieszance sprężonej do 9 atmosfer i podgrzanej
    adiabatycznie ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.