  • 31. Data: 2015-07-27 16:28:06
    Temat: Re: kids react to walkmans
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Luke wrote:

    > Natomiast podstawy elektroniki plus zasada działania
    > magnetofonu, na moje oko - w kilka wieczorów opowiadania - się da.

    Tylko po co? Nie sądzę, by wiele osób stąd wiedziało, jak *dokładnie*
    działa zmywarka do naczyń. Wystarczy wiedza, by wcisnąć 2x "play"
    i efekt uzyskany.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 32. Data: 2015-07-27 16:29:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Na szczęście był w domu rozpuszczalnik.

    A teraz trzeba się nawdychać "Mocarza"... ;-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2015-07-27 16:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Akond ze Skwak wrote:

    >Bo to są bardzo dobre odruchy, całkowicie naturalne.
    >Gdy mnie w kinie pani pyta, które miejsca wybieram,
    >to zawsze wciskam palcem. Potem pani mi tłumaczy, że
    >to nie jest dotykowe i muszę podać numery, więc podaję.
    >I następnym razem to samo od nowa, jakoś się nie mogę
    >nauczyć... :-)

    ee tam pani.
    Ja mam program, ktory na takim dotykowym ekranie dziala.
    Ile razy prezentuje go na laptopie, to palec sam mi sie jakos do
    ekranu pcha, a nie do myszy.

    J.

  • 34. Data: 2015-07-27 16:47:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Tylko po co? Nie sądzę, by wiele osób stąd wiedziało, jak *dokładnie*
    > działa zmywarka do naczyń. Wystarczy wiedza, by wcisnąć 2x "play"
    > i efekt uzyskany.

    Nikt nie proponuje, żeby bardzo dokładnie. Wiek przednastoletni i szkoła
    podstawowa są właściwym czasem i miejscem do uczenia o tym, jak działa
    świat. Dlaczego wschodzi słońce, co sprawia, że wieje wiatr i płyną rzeki.
    Jak to się dzieje, że samochód jedzie, a muzyka gra. Nie muszą to być
    bardzo precyzyjne wyjaśnienia, byle nie były fałszywe. Póki nie zabije
    się w dziecku naturalnej ciekawości, chętnie chłonie ono takie rzeczy.
    Ale oczywiście można inaczej -- nauczyć, że wszystko dzieje się za sprawą
    wciśnięcia guziczka albo płożenia karty płtniczej w odpowiednią szparę.

    Jarek

    --
    Gdzie jest słonko kiedy śpi? Czy wilk zawsze bywa zły?
    Dokąd tupta nocą jeż -- możesz wiedzieć jeśli chcesz!

  • 35. Data: 2015-07-27 17:05:19
    Temat: Test2: Re: Errata: Re: kids react to walkmans
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ...A więc i ja spróbuję, najpierw ten post, aby wyłuskjać MID...

    > Nie dość, że ciamajda, to jeszcze kłamczuszek z tego Outlooka! Sam nie
    > potrafi, a wszystkim próbuje wciskać kity, że to "Błąd serwera".
    >
    > --
    > Jarek

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 36. Data: 2015-07-27 17:27:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2015-07-25 o 08:01, Akond ze Skwak pisze:

    >A mnie się wydaje, że problem leży jeszcze gdzie indziej.
    >Przez te kilkanaście lat życia ci ludzie nie zadali sobie
    >jakiegokolwiek
    >trudu, aby (a wymaga to minutę owego "macania" na smartfonie w
    >dzisiejszych internetowych czasach) dowiedzieć się, że takie
    >urządzenie
    >istniało, a nawet - mniej więcej - jak działało. I to jest dopiero
    >problem!

    Problem ? A coz sie stanie, jak nie bedziesz wiedzial ?

    Ile rzeczy ... nie zadales sobie trudu, zeby sie dowiedziec jak
    dzialaly ?
    Patefon, maszyna do szycia, overlock, zegar z wahadlem, samowar,
    kolowrotek ?
    Diaskop (rzutnik przezroczy), projektor/kamera filmowa, repasacja
    ponczoch, itp ...

    Ten film:
    - pokazuje, ze rodzice szybko pozbyli sie magnetofonow ... i
    dziadkowie tez ?
    Fakt, ze swojego dawno nie uzywalem, ale stoi gdzies :-)

    -dzieciaki maja jakas niechec do wciskania przyciskow ... chyba
    nieuzasadniona ... a moze i uzasadniona, coraz mniej tak ciezko
    dzialajacych ?

    -cos mi to smierdzi rezyserka - po kompletnej nieznajomosci calkiem
    dobrze im idzie wsadzanie kasety ...

    J.

  • 37. Data: 2015-07-27 17:30:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Hmm... ogólnie rzecz ujmując, wyjaśnienie zasady działania komputera
    >lub
    >smartfonu od zera, w przypadku osób w takim wieku, jest chyba
    >niewykonalne.

    W zasadzie w kazdym wieku. No dobra, po paru latach studiow
    elektronicznych, a i to bedzie chyba sporo "czarnej skrzynki".

    J.

  • 38. Data: 2015-07-27 17:32:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >rok
    >1982). Trzeba było zanocować. A nie sam jeden byłem w tej sytuacji.
    >Ktoś zapytał, czy czegoś grającego nie ma, żeby noc weselej przeszła.
    >Gospodarze odpowiedzieli, że jest, nawet mają duży zapas płyt, ale
    >sprzęt
    >zepsuty. Wszyscy jakoś tak na mnie spojrzeli, z nadzieją, że jakoś to
    >da
    >się naprawić. No i się okazało, że to był patefon. Naprawa była
    >prosta
    >-- ktoś po prostu nalał do mechanizmu oleju jadalnego, który się

    eeee i co na tych plytach bylo ?
    Ordonowna, Fogg, czy plyty mieli w miare wpolczesne ?

    J.

  • 39. Data: 2015-07-27 17:35:08
    Temat: Re: Test2: Re: Errata: Re: kids react to walkmans
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    > ...A więc i ja spróbuję, najpierw ten post, aby wyłuskjać MID...

    > --
    > Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    > 896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

    Z nagłówków Message-ID: <mp5hbt$3tg$1@node2.news.atman.pl> więc działam...

    Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    C:\>telnet news.atman.pl 119

    200 node2.news.atman.pl InterNetNews NNRP server INN 2.5.2 ready (posting
    ok)

    group pl.misc.elektronika
    211 143496 666 271002 pl.misc.elektronika

    post
    340 Ok, recommended message-ID <mp5ipe$4e4$3@node2.news.atman.pl>

    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Test: Re: Errata: Re: kids react to walkmans
    Control: cancel <mp5hbt$3tg$1@node2.news.atman.pl>

    .
    441 437 User-issued cancel

    quit
    205 Bye!

    Połączenie z hostem przerwane.

    C:\>_

    Więc kłamie, czy nie? Nagłówki sobie tylko pożyczyłem, bo bez tego się w
    ogóle stawiał, wkleiłem w telnecie. Outlooka Expressa ta próba nie widziała.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 40. Data: 2015-07-27 17:42:47
    Temat: Re: Errata: Re: kids react to walkmans
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Piewsze jest zdaniem fałszywym, drugie prawdziwym -- a to wcale nie
    > oznacza
    > sprzeczności.

    JAREK!!! HALOOO!!!
    NIE MAM TEJ MOŻLIWOŚCI!!! KONIEC, KROPKAA!!!!!

    > się męczyć). Podobno są tacy, co i guglem dają rady pisać tak, że da
    > się przeczytać!

    Ale o co ci wreszcie chodzi, co napiszę, to ty wynajdujesz coś nie tak!!!
    Nie taki program, fałszywość zdania, bo ty pod linuxem piszesz a inni pod
    Łindołs, dajże spokój wreszcie, JA NIE ZMIENIĘ PROGRAMU, choćbyć nie wiem
    coi pisał i jak mi wyrzekał, przyjmij to do wiadomości! Mam taki program,
    sprawdza mi się, więc nie widzę najmniejszego powodu, by go zmieniać!!! Nie
    mam teraz czasu ani chęci się użerać, naprawdę, mam pierdylion razy
    poważniejszy problem na głowie, niż to, czy mój czytnik jest dobry, czy zły.
    Ustawiłem go na tyle ile dobrze można i nie będę tego dalej cyzelować, bo
    szkoda mi na to chęci i energii! Usiłuję dalej żyć z tym, co się stało (a
    stało się coś bardzo złego) i nie w głowie mi to, czy OE kłamie, czy nie
    kłamie, kapisz?
    Tyle ode mnie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205