    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Testy losowości liczb
    Date: Mon, 26 Sep 2016 09:02:59 +0000 (UTC)
    <a...@g...com>

    On 2016-09-25, M.M. <m...@g...com> wrote:
> [...]
    [...]
    > Wydaje Ci się że coś mieszam.

    Nie "wydaje mi się", tylko "widzę jak używasz terminów". Podpowiedź:
    nieprawidłowo.

    [...]
    > Gdy uda się zbudować komputer 10^20 razy
    > szybszy, to też powiesz żeby lepiej nie sprawdzać, bo problem stopu
    > przeszkadza?

    Co "żeby lepiej nie sprawdzać"? Jest całkiem dużo programów, które
    sprawdzają, czy program zadany na wejściu się zatrzymuje (albo
    weryfikują równoważną cechę) *mimo* problemu stopu. Problem stopu jest
    wynikiem na analogicznym poziomie co twierdzenie Gödela o niezupełności.

    > Maszyna turinga może przyjąć nieskończoną ilość stanów. Komputer
    > póki co ma ich ilość skończoną. Dlaczego uważasz ze to żadna różnica?

    Co? Gdzie ja piszę o faktycznym komputerze?

    > A jeden akapit wyżej pisałeś, że obojętne jest czy się weźmie MT czy
    > komputer.

    Gdzie tak napisałem?

    > Nie wiem co chcesz właściwie powiedzieć. Nic co powiedziałem
    > nie jest bezużyteczne.

    Oczywiście że jest. Twoje twierdzenie o sprawdzalności programu jest
    dużo słabsze, niż moje, a oba są użyteczne w dokładnie takim samym
    stopniu, czyli wcale. Nie spodziewaj się znaczących wyników, gdy
    bierzesz coś z fizycznymi ograniczeniami i pakujesz to w świat, który
    tych ograniczeń nie ma. Ani to będzie użyteczne w świecie fizycznym, ani
    to będzie coś nowego w świecie teoretycznym.

    > W mniejszych problemach od dawna się to stosuje w
    > praktyce i nikt nie marudzi że się nie uda bo problem stopu.

    W mniejszych problemach stosuje się techniki zupełnie inne niż twoje
    rozwiązanie problemu stopu. W ogóle prawie się nie dotyka tego
    twierdzenia.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot