    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 26 Sep 2016 12:27:07 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <s...@j...net>
    <e...@g...com>
    <s...@j...net>
    Subject: Re: Testy losowości liczb
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, September 26, 2016 at 5:09:27 PM UTC+2, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

    > Nieprawidłowo używasz między innymi terminów "problem stopu" (w tym
    > poście niżej; problem stopu to trochę co innego, niż próbujesz mi wmówić
    > w tej dyskusji) i "model obliczeń".

    Dla mnie problem stopu to ustalenie czy dany ciąg instrukcji zakończy
    się dla każdego zbioru danych wejściowych. Jaki tutaj widzisz błąd?
    Na jednej taśmie jest ciąg bitów-odpowiedzi, na drugiej są ciągi
    instrukcji - programy. Obie taśmy są wypełnione po nieskończoność,
    stanowią program do ustalania czy program się zakończy czy nie. Jedyny
    problem, to wypełnienie odpowiednimi wartościami tablicy z odpowiedzi.
    Gdy program, dane wejściowe i dane robocze mają dowolnie duży, ale
    ograniczony rozmiar, to oczywiście obie taśmy może zbudować trzecia
    MT. Gdy nieskończony... myślę że też może, ale jest to trudniejsze.
    W chwili obecnej nie jest znany taki algorytm.

    Dla mnie nonsensem jest mówienie że problem stopu jest nierozstrzygalny,
    tylko dlatego, że program o mniejszym rozmiarze nie może ustalić czy
    program zakonczy się program o większym rozmiarze - a dowód tylko tyle
    mówi.