  • Data: 2018-10-25 12:18:49
    Temat: Re: UI zasilacza warsztatowego
    Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-24 o 21:38, b...@g...com pisze:

    > Albo ergonomia, albo precyzja.
    > Klawiatura to raczej dla sprzętu prof.
    >
    > Być może sprawdzi się enkoder z przyciskiem, kręcisz masz coarse,
    > wciśniesz masz fine, znów wciśniesz przeskakuje na coarse.
    >

    > Jak połączysz klawiaturę z enkoderem wyjdzie misz masz.
    > OT. Nikt tak nie robi ograniczenia prądowego jak jest w AVT5161,
    > ono powinno być liniowe a jest na pwm. Jedyna jego zaleta to niskie szumy.
    > OT2. Lepiej mieć 2 zasilacze odseparowane niż jeden.

    Jeśli masz enkoder to możesz zrobić tak jak zrobiłem ja w swoim zasilaczu:
    mam zakres 0-40V z rozdzielczością 10mV oraz enkoder 24 impulsy na obrót.
    Gdy kręcę szybciej impulsy z enkoder <50ms zmiana następuje po 0,5V
    na impuls natomiast gdy wolniej kręcę zmiana jest po 0,01V na krok.
    Zmiany następują natychmiast bez zatwierdzania a naciśnięcie przycisku
    w enkoderze przełącza go na zmianę ograniczenia prądowego.
    Wartość aktualnie zmieniana wyświetlana jest w negatywie pozostałe
    normalnie dzięki czemu wiadomo co w danej chwili się reguluje.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3309974.html

    Mam dwa wyjścia 0-40V 0-4A odseparowane od siebie, które mogę łączyć
    szeregowo lub równolegle przy użyciu dodatkowych przekaźników
    przyciskiem po środku panela i wtedy lewy enkoder reguluje napięcie
    obu kanałów jednocześnie a prawy ograniczenie prądowe.
    Jest to w/g mnie najbardziej ergonomiczne i praktyczne.
    Kiedyś próbowałem z potencjometrami 10-obrotowymi ale to
    było strasznie niewygodne gdy chciałem szybko pomachać napięciem.

    --
    pzdr, j.r.