  • 21. Data: 2015-06-25 13:44:50
    Temat: Re: UPS + zewnętrzne akumulatory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości
    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Bo jak nie ma schematu i nie widać co jest w środku to zawsze należy
    >być ostrożnym a nie szarżować z zapewnieniami na czyjś koszt. Jest
    >jakaś różnica między 7Ah a 47Ah. Ile będzie ładował się prądem 1-2A?
    >20-40h? Może to bez znaczenia ale długo.

    W UPS raczej bez znaczenia - jak nie jutro, to pojutrze sie naladuje.
    No chyba, ze ktos ma przerwy wyjatkowo czeste, i chce ladowac szybko.

    J.

  • 22. Data: 2015-06-25 14:45:29
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > W UPS raczej bez znaczenia - jak nie jutro, to pojutrze sie naladuje.
    > No chyba, ze ktos ma przerwy wyjatkowo czeste, i chce ladowac szybko.

    Dlatego napisałem "może". :-)

    neelix

  • 23. Data: 2015-06-25 17:10:52
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 13:03, neelix pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo jak nie ma schematu i nie widać co jest w środku to zawsze należy być
    A skąd wiesz że nie wiem co jest w środku?
    Tak sie składa że naprawiam rózny sprzęt, ups-y także i wiem jak są
    zbudowane.

    > ostrożnym a nie szarżować
    Szarżować to mozna na koniu albo samochodem po mieście, w elektronice
    raczej ciężko.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 24. Data: 2015-06-25 18:41:02
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > A skąd wiesz że nie wiem co jest w środku?
    > Tak sie składa że naprawiam rózny sprzęt, ups-y także i wiem jak są
    > zbudowane.

    W Lestarze też wiedzieli/powiedzieli, że piec zadziała. Przecież to tylko
    piec, a UPS jest ich. I co? Nic. Nie znają się na piecach czyli podłączanych
    urządzeniach.

    > Szarżować to mozna na koniu albo samochodem po mieście, w elektronice
    > raczej ciężko.

    W elektronice części palą się błyskawicznie.
    neelix

  • 25. Data: 2015-06-25 23:16:27
    Od: m...@g...com

    1. Uwaga - istnieją UPS-y gdzie akumulatory nie są izolowane od sieci (i to nie jakaś
    "taniocha" - np. Liebert GXT2, on-line, PFC na wejściu, czysty sinus ma wyjściu) więc
    podłączane na zewnątrz wymagają odpowiedniej izolacji.

    2. A może pompy obiegowe na 12V DC wprost z akumulatora? Mam takie coś, od dłuższego
    czasu działa u mnie przy kolektorach słonecznych zasilane małym panelem PV 12V 30W
    (dzieki temu kolektor się nie zagotuje przy braku prądu, a wydajność sama się
    reguluje zależnie od nasłonecznienia).

  • 26. Data: 2015-06-26 19:44:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-25 o 18:41, neelix pisze:

> [...]
    >
    > W Lestarze też wiedzieli/powiedzieli, że piec zadziała. Przecież to
    > tylko piec, a UPS jest ich. I co? Nic. Nie znają się na piecach czyli
    Nie znają się bo piec to nie żarówka, ma swoją specyfikę.
    Sprawdziłem apc 640W i on rozłącza się całkowicie od sieci jak jest w
    podtrzymaniu i to jest właśnie twój problem, brakuje piecowi
    zera/neutrala N który jest bliski uziemieniu, jego brak powoduje że źle
    działa albo iskrownik albo czujnik płomenia i dlatego piec nie działa.
    Rozwiązaniem jest podłączenie N z PE za ups-em ale podczas czuwania
    wywali to różnicówkę, dlatego ja nie mam różnicówki przed ups-em tylko
    za nim, specjalnie wydzieliłem obwód a ups podłączylem przez wyłącznik i
    bezpiecznik na stałe, wtedy ochrona pporażeniowa nie jest wymagana, za
    upsem mam różnicówki i bezpieczniki, do których mam podłączone obciążenie.
    Ty musisz zrobić podobnie, podłączyć ups-a przez wyłącznik i bezpiecznik
    bezpośrednio do sieci na stałe, zmierzyć za ups-em gdzie jest N i
    zmostkować z PE potem różnicówka i piec, dopiero takie podłączenie
    umożliwi pracę pieca z ups-a na podtrzymaniu.

    > W elektronice części palą się błyskawicznie.
    Widziałeś? :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 27. Data: 2015-06-27 14:58:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-06-24 16:07, J.F. wrote:
    > 250 zl czy ile tam kosztowal

    W sensie że ups uszkodzi akku rozrochowy a nie uszkodzi żelowego? Dlaczego?

    > , brak podtrzymania

    Chyba wszystkie UPSy mają podtrzymanie.

    >, i ewentualne
    > uszkodzenie obwodow ladowania

    Dlaczego? Obwody ładowania nie mają ograniczenia pradowego? Student to
    projektował?

    > , czy maly wybuch

    Co wybucha? Wodór? Żelowy też gazuje.

    > , ale to juz naprawde
    > bardzo rzadko ...

    Jestem niezwykle ciekawy co jest złego w stosowaniu akku rozruchowych w
    zastepstwie żelowych. Jedyne co mi przychodzi do glowy to znacznie
    gorsze skutki zwarcia klem i chyba to tyle.

  • 28. Data: 2015-06-27 15:14:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2015 14:58:59 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > W sensie że ups uszkodzi akku rozrochowy a nie uszkodzi żelowego? Dlaczego?

    aku rozruchowy nie jest przeznaczony do glebokiego wyladowania, i
    takowe go uszkadza. Jedno nie, ale im mniej tym lepiej.

    A zelowy do UPS pewnie jest odpowiednio zrobiony.

    > Chyba wszystkie UPSy mają podtrzymanie.

    Jak akumulator padnie, to i podtrzymania nie bedzie :-)

    > Dlaczego? Obwody ładowania nie mają ograniczenia pradowego? Student to
    > projektował?

    Moze nie maja, moze zaprojektowane na krotka prace - kto ich tam wie.
    Projektowane do wspolpracy z malym akumulatorem.

    > Co wybucha? Wodór? Żelowy też gazuje.

    Nie gazuje, bo jest prawidlowo ladowany.
    Rozruchowy wtedy tez nie gazuje, ale jak mu masa opadnie i w jednej
    celi zwarcie zrobi ...

    > Jestem niezwykle ciekawy co jest złego w stosowaniu akku rozruchowych w
    > zastepstwie żelowych. Jedyne co mi przychodzi do glowy to znacznie
    > gorsze skutki zwarcia klem i chyba to tyle.

    One po prostu nie sa do glebokiego wyladowania.
    Centra kiedys podawala zywotnosc 50 takich wyladowan.

    50 w UPS ... no, jednym wystarczy w zupelnosci, innym moze byc za
    malo. Ale teraz nie podaje ... czyzby i tych 50 nie wytrzymywaly ?

    J.

  • 29. Data: 2015-06-27 16:28:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-06-27 15:14, J.F. wrote:
    > aku rozruchowy nie jest przeznaczony do glebokiego wyladowania, i
    > takowe go uszkadza. Jedno nie, ale im mniej tym lepiej.

    Żelowy tez nie jest. W zasadzie żaden wyjety z UPSa jaki miałem w rękach
    nie był. Zwykłe żelówki padające jak muchy od byle czego.

    > Moze nie maja, moze zaprojektowane na krotka prace - kto ich tam wie.
    > Projektowane do wspolpracy z malym akumulatorem.

    UPS ładuje sie - powiedzmy - godzinę. Już po paru minutach układ
    ładujący asymptotycznie osiąga równowagę termiczną z otoczeniem - nie ma
    już wtedy znaczenia czy pracuje godzinę czy miesiąc. Co najwyżej można
    marwić się o elektrolity. Ale masz tani UPS - masz problem jak ze wszystkim.

    > Nie gazuje, bo jest prawidlowo ladowany.
    > Rozruchowy wtedy tez nie gazuje, ale jak mu masa opadnie i w jednej
    > celi zwarcie zrobi ...

    A jak w żelowym obudowa pękie? A jak meteoryt trafi? No weś żesz...
    Żelowe psują się równiez zwierając celki. Mój UPS to wykrywa. A
    niebezpieczeństwo wygazowania żelowego jest bardziej spektakularne -
    niektóre nie mają w ogóle zaworów bezpieczeństwa, zaspawane na sztywno
    zakładając że najwyżej pęknie obudowa (mam taki jeden, już po "eksplozji").

    > One po prostu nie sa do glebokiego wyladowania.

    Żelowe też nie. Dlatego UPS robi twarde odcięcie na granicy bezpiecznego
    wyladowania akku. Mój. W zasadzie 3 jakie mam. Akku w UPSach popsuły mi
    się głownie dlatego że leżały przez 3 lata nie ładowane.

    PS. Znajomy stosuje kilka tanich UPSów popedzanych z akku samochodowych.
    Niektóre działają już od 7 lat non-stop. Żadnych skutków ubocznych. USPy
    czasem się uruchamiają więc to nie tak że nie ma roboty. Zakładam że nie
    ma żadnych niebezpieczeństw poza oczywistymi typu ochlapanie płynna
    stalą jak klucz spadnie na klemy.

  • 30. Data: 2015-06-27 17:44:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2015 16:28:08 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Żelowy tez nie jest.

    Ma prawo nie byc. Ale moze tez byc. A rozruchowy raczej nie moze, bo
    by sie nie nazywal rozruchowy :-)

    > W zasadzie żaden wyjety z UPSa jaki miałem w rękach
    > nie był. Zwykłe żelówki padające jak muchy od byle czego.

    A te wyjete z UPS to ile lat w nich wytrzymaly ?

    > UPS ładuje sie - powiedzmy - godzinę. Już po paru minutach układ
    > ładujący asymptotycznie osiąga równowagę termiczną z otoczeniem - nie ma
    > już wtedy znaczenia czy pracuje godzinę czy miesiąc.

    Ale wtedy moze juz prad nieco spasc, bo akumulator pierwszy glod
    zaspokoil :-)

    > A jak w żelowym obudowa pękie? A jak meteoryt trafi? No weś żesz...

    Pekniety akumulator przy ladowaniu widzialem, wiec zjawisko sie
    zdarza, choc rzadkie jest.

    A rozladowanie rozruchowego grozi, a wrecz powoduje opad masy,
    opadnieta masa robi zwarcia, a to powoduje gazowanie sasiednich cel.

    > Żelowe psują się równiez zwierając celki. Mój UPS to wykrywa.

    Myslisz, ze wszystkie wykrywaja ?
    W zasadzie ... program tanszy niz dobry akumulator :-)

    > Żelowe też nie. Dlatego UPS robi twarde odcięcie na granicy bezpiecznego
    > wyladowania akku. Mój.

    No, ale tak z zasady to UPS powinien troche zasilac urzadzenie.
    Od kilku do kilkudziesieciu minut.
    A rozruchowy ? 200A przez 5s to jaki % pojemnosci ?

    > PS. Znajomy stosuje kilka tanich UPSów popedzanych z akku samochodowych.
    > Niektóre działają już od 7 lat non-stop. Żadnych skutków ubocznych.

    No, w przecietnym miejscu, jak pradu brakuje raz na rok, to oczywiscie
    mozna.
    Jak komus pradu brakuje tak czesto, ze az szuka wiekszego akumulatora
    ... hm.

    J.