  • 1. Data: 2016-03-03 09:47:12
    Temat: Re: USB Power Pack z wbudowanym ogniwem słonecznym
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-03-03 o 01:10, Pszemol pisze:
    > Używaliście czegoś takiego? Czy warto?
    > http://tinyurl.com/h58ekwd

    Postęp to będzie ja te łajzy (wszystkie) ;-) wymyślą lepsze baterie albo
    telefon będzie się ładował całą powierzchnią obudowy.

  • 2. Data: 2016-03-03 11:23:57
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-03 o 09:47, z pisze:

    > Postęp to będzie ja te łajzy (wszystkie) ;-) wymyślą lepsze baterie
    > albo telefon będzie się ładował całą powierzchnią obudowy.

    Są też power-banki solarne, z takiego można ładować wszystko, co
    za-pasuje, czyli to bardziej uniwersalne jest. Ponadto:
    Jakaś firma (nie pomnę jaka) wypuściła już dawno temu telefon, który
    miał wewnątrz mechanizm sprężynowy, napędzający dynamko. Gdy bateria
    siadła - można było nakręcić to, jak budzik, i dzwonić, aż sprężyna się
    rozkręciła. Chyba przekombinowane, ale nie miałem w ręku, to może się
    mylę, i jakoś tam użyteczne było.

    A co do "lepszych baterii", to póki jakichś cudownych aku, dajmy na to
    mający ze trzy,cztery Ah / 100 gram - nie wynaleziono (no, co prawda,
    jakiś jednak postęp jest!) to bym postulował, aby producenci
    zdecydowanie bardziej ułatwili użytkownikowi szybką wymianę
    akumulatorka, na zapasowy. Obecnie, w przeważającej części urządzeń
    wszelakich - taka wymiana jest raczej trudna. Tak w locie, na kolanie, w
    autobusie na przykład - to dość ryzykowne, można uszkodzić a to ogniwo
    (gdy upadnie) a to telefon.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-03-03 12:03:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    JaNus napisał(a) :

> [...]
    > siadła - można było nakręcić to, jak budzik, i dzwonić, aż sprężyna się
    > rozkręciła. Chyba przekombinowane, ale nie miałem w ręku, to może się

    Taka sprężynka, tudzież dynamo, doskonale nadaje się by ją wsadzić
    sobie w aNus :-P
    Inna ergonomia zastosowania nie wchodzi w rachubę.

    > A co do "lepszych baterii", to póki jakichś cudownych aku, dajmy na to
    > mający ze trzy,cztery Ah / 100 gram - nie wynaleziono

    Jak nie, jak tak? Samsung 18650 3400mAh ma 7.55Ah/100g

    A tu masz rację.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 4. Data: 2016-03-03 12:05:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :

    > Jak nie, jak tak? Samsung 18650 3400mAh ma 7.55Ah/100g

    Poprawka - to Panasonic.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 5. Data: 2016-03-03 12:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Są też power-banki solarne, z takiego można ładować wszystko, co
    >za-pasuje, czyli to bardziej uniwersalne jest.

    Srednio. Z takiego malego ogniwka duzo pradu nie bedzie.
    Gdzies w pelnym sloncu moze sie troche podladuje, po 12h oczywiscie
    :-)

    Sa i wieksze ogniwa, ale takie nieporeczne i latwiej zniszczyc.

> [...]
    >siadła - można było nakręcić to, jak budzik, i dzwonić, aż sprężyna
    >się rozkręciła. Chyba przekombinowane, ale nie miałem w ręku, to może

    Ja kojarze radio - w szczegolnosci to Baylisa
    https://en.wikipedia.org/wiki/Human_power#Windup_rad
    io

    Potem byly rozne ladowarki na korbke do telefonow - mialem, to nie
    dzialalo.
    Tzn najpierw ci reka odpadnie, zanim cokolwiek naladujesz.
    Ale one byly bez sprezyny, a ona jednak bardzo istotna - czlowiek sile
    ma spora, ale krecic dlugo mala korbka nie moze.

    J.

  • 6. Data: 2016-03-03 21:04:30
    Od: "KK" <a...@p...onet.pl>

> [...]

    wszelakich - taka wymiana jest raczej trudna. Tak w locie, na kolanie, w
    autobusie na przykład - to dość ryzykowne, można uszkodzić a to ogniwo

    ---

    Ale wymiana baterii to jest najszybszy i najwygodniejszy sposób
    "naładowania" telefonu do pełna w minutę ;-) Zapasowa bateria jest mała i
    cienka i bez problemu mieści się w portfelu czy kieszeni. A dowolny
    powerbank to jednak swoją grubość ma, a jeszcze taki z panelem słonecznym to
    już niezły gabaryt. No i korzystanie niewygodne bo trzeba chodzić z
    telefonem z podpiętym kablem i powerbankiem i uważać żeby nie wyłamać wtyku.
    Parę razy tak doładowywałem telefon i stwierdziłem że po co sobie utrudniać
    życia jak można używać wymiennej baterii. Kilka razy wymieniałem w
    komunikacji miejskiej i nie było problemu. Oczywiście gorzej jak nie ma
    miejsc siedzących.

    pzdr
    Krzychu

  • 7. Data: 2016-03-04 00:37:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    KK pisze:
    [..]
    > Ale wymiana baterii to jest najszybszy i najwygodniejszy sposób
    > "naładowania" telefonu do pełna w minutę ;-) Zapasowa bateria jest mała
    > i cienka i bez problemu mieści się w portfelu czy kieszeni. A dowolny

    Nie chciałbyś aby Ci się zapaliła w kieszeni litówka bo przypadkiem się
    wygięła za bardzo i zrobiło się zwarcie wewnętrzne.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-03-04 01:49:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To zapalenie akumulatora litowego to takie sranie w banie. Z miliard albo i wiecej
    moze byc ich w uzyciu i raptem kilka zapalen rocznie. Statystyki zadnej nie da sie z
    tego zrobic. Pale papierosa na baterie. W dzienniku mowia ze takie papierosy sa
    smiertelnie niebezpieczne bo komus sie zapalil w czasie ladowania i kawalek czegos
    tam sie osmolilo i cud ze sie gosc nie spalil. Albo ze jakas Tesla sie spalila. A
    potem ze nie spalila tylko dym poszedl z akumulatorow bo sie ktorys przysmazyl. Na
    Twoim miejscu ostrozny bym bym z malo roztropnym wydawaniem opini i straszeniem bo na
    glupka wychodzisz.

  • 9. Data: 2016-03-04 12:36:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > To zapalenie akumulatora litowego to takie sranie w banie.

    Taki jesteś głupi czy niedoinformowany?
    Baterie w telefonach są ogniwami miękkimi, nie mają wytrzymałej obudowy
    ani nic co zabezpieczy w razie wzrostu ciśnienia czy temperatury
    wewnątrz, a wydobywające się produkty spalania są toksyczne, poważnie
    toksyczne, weź sobie takie naładowane ogniwo zegnij, najlepiej gdzieś
    daleko od łatwopalnych rzeczy.

    > Z miliard albo i wiecej moze byc ich w uzyciu i raptem kilka zapalen rocznie.

    Kilka rocznie to ja miałem pracując w serwisie obsługującym jednego
    operatora w kraju, tak że te kilka rocznie przemnóż sobie przez ilość
    operatorów i krajów.

    > Statystyki zadnej nie da sie z tego zrobic. Pale papierosa na baterie.

    No to patrz co potrafi taki e-papieros:
    http://www.sadistic.pl/gdy-dlugo-nie-odbierasz-telef
    onu-vt403172.htm

> [...]
    roztropnym wydawaniem opini i straszeniem bo na glupka wychodzisz.

    To dlaczego wprowadzono masakryczne ograniczenia w ich transporcie?

  • 10. Data: 2016-03-04 12:51:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A moj dziadek spod Sosnowca stracil chujem odrzutowca.