    From: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: VisualStudio C# - Okienko Logowania do bazy SQL...
    Date: Fri, 11 Dec 2009 12:37:34 +0100

    > Co mi z poolingu jak to zadziała tylko na jedynie słusznej bazie danych
    > jaką jest SQL Server od MS'a?

    nie sprawdziłeś w dokumentacji innych dostawców czy obsługują pooling i z
    góry zakładasz, że nie.
    polecam więc lekturę dokumentacji czegokolwiek, OracleConnection,
    NpgSqlConnection czy MySqlConnection.

    > Właśnie opisałeś największą wadę ADO.NET :)

    co ma kod sprawdzający dostępność zmian w bazie do ADO.NET jako takiego?

    przeciwnie - ADO.NET wspiera mechanizm "dependency", dzięki któremu możliwe
    jest otrzymywanie powiadomień automatycznie.
    polecam lekturę dokumentacji np. SqlDependency oraz poczytanie o tym jak to
    jest zaimplementowane.

    > BTW - a co daje ADO.NET do pomocy? Chodzi mi o rozwiązywanie konfliktów...

    dokumentacja o tym mówi - ADO.NET wspiera model optymistyczny -
    powiadomienia o modyfikacji przez kogoś innego pomiędzy Twoimi.

    > Masz na myśli row_timestamp?
    > Bleee...

    dlaczego akurat zaraz row_timestamp czy cokolwiek innego? to można zrobić na
    różne sposoby.
    polecam sprawdzić jak to robi ADO.NET vs jak to robi XPO.

    > Czy przypadkiem w wersji ADO.NET 2.0 nie istnieje możliwość pracy w trybie
    > state-full?

    w jakim sensie statefull?

    pozdrawiam uprzejmie,
    Wiktor Zychla