  • 381. Data: 2014-11-19 10:57:54
    Temat: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Shrek" wrote in message news:m4g3h4$t9f$1@node2.news.atman.pl...

    > A to dlaczego?

    Bo jeśli twierdzisz, że skręcać należy z lewego pasa, to nie możesz w
    trakcie manewru zjechać na prawy, dopiero _zjeżdżając_ ze skrzyżowania
    (czyli zjeżdżając z ronda, ale nie wcześniej) możesz zająć dowolny pas. Bądź
    konsekwentny.

    --
    Axel

  • 382. Data: 2014-11-19 12:39:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Nov 2014 10:57:54 +0100, Axel

    > Bo jeśli twierdzisz, że skręcać należy z lewego pasa,
    > to nie możesz w trakcie manewru zjechać na prawy,

    Jeśli są dwa pasy przeznaczone do skrętu (a przecież są?), to można je
    zmienić z zachowaniem przepisów o zmianie pasa ruchu. Jeśli jest inaczej, i
    jest to jakoś wykluczone lub w inny sposób zaznaczone, to możesz podać
    oczywiście należytą podstawę prawną.

    --
    Pozdor Myjk

  • 383. Data: 2014-11-19 13:18:18
    Temat: Re: Wciśnięty .. na rondzie w lewo.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    Użytkownik "Axel" <n...@s...mu> napisał w wiadomości

> [...]
    > (czyli zjeżdżając z ronda, ale nie wcześniej) możesz zająć dowolny pas. Bądź

    Po wjechaniu na wewnętrzny pas możesz następnie zająć dowolny pas w dowolnym miejscu.
    Jest tylko obowiązek wjechania na rondo na wewnętrzny pas przy zamiarze skrętu w
    lewo,
    czyli po opuszczeniu ronda pojedziesz w lewo w stosunku do kierunku z jakiego
    wjechałeś na rondo.

  • 384. Data: 2014-11-19 14:25:12
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Myjk" wrote in message news:1batn5zvq4zqp$.dlg@myjk.org...

> [...]

    > Jeśli są dwa pasy przeznaczone do skrętu (a przecież są?), to można je
    > zmienić z zachowaniem przepisów o zmianie pasa ruchu.

    Zaraz... jeśli na rondzie są oba do skrętu, to w takim razie można jednak
    jeździć w kółko zewnętrznym pasem?

    > Jeśli jest inaczej, i
    > jest to jakoś wykluczone lub w inny sposób zaznaczone, to możesz podać
    > oczywiście należytą podstawę prawną.

    To Shek twierdzi, że na rondzie, jak na zwykłym skrzyżowaniu, skręt w lewo
    ma się odbywać wyłącznie z lewego pasa.

    --
    Axel

  • 385. Data: 2014-11-19 14:40:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Nov 2014 14:25:12 +0100, Axel

    > Zaraz... jeśli na rondzie są oba do skrętu, to w takim razie można jednak
    > jeździć w kółko zewnętrznym pasem?

    Przepraszam, moje "przejęzyczenie". Nie do *skrętu*, tylko do _zjazdu_ ze
    skrzyżowania. Można więc zająć lewy z lewego, jak i go zmienić w trakcie na
    prawy i zjechać na prawy -- z zachowaniem przepisów m.in. o zmianie pasa
    ruchu.

    Chyba że jest przepis nakazujący jazdę tym samym pasem przed, na
    skrzyżowaniu i po zjeździe. Ja w sumie trochę żałuję, że takiego nie ma, no
    ale jak się nie ma co się lubi... W związku z tym nasuwa się jednak
    pytanie, po co zmieniać pas?

    > To Shek twierdzi, że na rondzie, jak na zwykłym skrzyżowaniu,
    > skręt w lewo ma się odbywać wyłącznie z lewego pasa.

    Wszystkie skrzyżowania są zwykłe i do wszystkich manewrów zmiany kierunku
    należy stosować przepisy o zmianie kierunku. To Shrek twierdził. I ten
    element to nie jest jakaś popierdółka, tylko rzecz która pozwala szybciej i
    bezpieczniej się poruszać po drogach. W przeciwnym razie tego przepisu by
    nie było w PORD, czyż nie?

    --
    Pozdor Myjk

  • 386. Data: 2014-11-19 16:01:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-19 10:57, Axel wrote:

> [...]
    > trakcie manewru zjechać na prawy, dopiero _zjeżdżając_ ze skrzyżowania
    > (czyli zjeżdżając z ronda, ale nie wcześniej) możesz zająć dowolny pas.

    Gdzieś tu znaków interpunkcyjnych zabrakło, bo nie mam pojęcia co
    chciałeś napisać.

    Natomiast co do interpretacji - to nie jest moja. W necie znajdziesz
    mnóstwo opisów, napisanych przez różnych ludzików (mniej lub bardziej
    ogarniętych) jak obejchać rondo, łącznie z rysunkami i na żadnym z nich
    nie znajdziesz trajektorii (skręcamy w lewo czy zawracamy po
    zewnętrznym). Akurat tu w przeciwieństwie do kwestii migania kierunkami
    panuje zgodność.

    Dodam jeszcze, że jak zdawałem prawko, to mimo doświadczenia, jak głupek
    zakonotowałem sobie, że należy się trzymać na egzaminie możliwie blisko
    prawej. I pojechałem "zawracanie na rondzie" ze środkowego (były
    P-cośtam w lewo), zamisat z lewego. Wynik tego manewru nie powinien być
    zaskoczeniem;)

    Shrek.

  • 387. Data: 2014-11-19 16:12:04
    Temat: Re: Wciśnięty ... rondo
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, chyba ze zamierzasz zaparkowac na centralnej wyspie.

    Skręt w lewo to znaczy zmiana kierunku jazdy.
    Przed wjazdem na rondo jechałem na północ, po zjeździe z ronda
    jadę na zachód. To znaczy, że na skrzyżowaniu, czyli na rondzie skreciłem w lewo.

  • 388. Data: 2014-11-19 16:36:14
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.11.2014 19:06, mk4 pisze:
    > Wiekszosc ulic jest rowna i nic sie nie stacza - wiec argument z tykla
    > wziety.

    Przez kilka dni porobiłem testy w Poznaniu, który jest miastem raczej
    niezbyt pochyłym. Co drugie światła stacza mi się w którąś stronę.

    Może masz jakieś wyjątkowo duże opory w swoim samochodzie?

    p. m.

  • 389. Data: 2014-11-19 16:39:38
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 Nov 2014 15:20:48 +0100, Tomasz Finke napisał(a):
    > Przy automacie chcąc stać na D musisz trzymać hamulec nożny.
    Albo zaciągnąć ręczny, jak już wcześniej pisałem.

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 390. Data: 2014-11-19 16:41:06
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 14 Nov 2014 16:07:55 +0100, Robson napisał(a):
    > Ale mnie ubawiłeś! W wielu automatach jest tak, że PUSZCZENIE hamulca
    > nożnego powoduje załączenie sprzęgła i dodanie gazu.
    Może i w wielu, ale nie w moim.

    --
    Grzegorz Tomczyk