  • 101. Data: 2014-04-21 01:05:18
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...

    On Sun, 20 Apr 2014 19:13:08 +0200, "Jan" <k...@p...net> wrote:
    > Tak, oto próbka ich tolerancji.
    > Brazylia, XVI wiek. "Misjonarz" Jose de Anchieta idzie przez kraj
    mordując
    > Indian i głosząc hasło: miecz i żelazny pręt to najlepsi misjonarze.
    > Włochy, XXI wiek. jp2 wyświęca tego zbrodniarza.

    No już drugi raz extrapolujesz zachowania szalonych jednostek na
    wszystkich katolików. To teraz dla sprawiedliwości podaj chociaż dwa
    przykłady dobrych dzieł, bo negatywnymi już się popisałeś..

    --
    Marek

    To jeszcze dodam: obóz koncentracyjny w Jasenovacu. Załoga obozu - zakonnicy
    franciszkańscy. Ulubiona rozrywka: zawody w podrzynaniu serbskich gardeł.
    Zwycięzca? Oczywiście były franciszkanin - 1360 serbskich gardeł w ciągu
    dnia. Mocodawca? Biskup Stepinac, który wezwał do wyplenienia prawosławnych
    i pozostałych innowierców. Wyświęcony przez tegoż samego jp2 za "heroiczność
    wiary". Kolejny przykład moralności katolickiej. Szkoda z wami dyskutować
    bo do was przykłady i dowody nie trafiają. Wy wierzycie tylko w bajki.

  • 102. Data: 2014-04-21 01:56:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

    > Jesteś zbyt zarozumiały.
    > Skoro uważasz, że inżynier nie ma prawa wierzyć w Boga to wytłumacz
    > skąd się wziął cały ten wszechświat? Skąd się wzięło życie? Skąd w
    > ogóle się wzięły prawa fizyki?

    jeśłi ktoś jest osobą o ścisłym umysle to nie powinien tam gdzie nalezy
    wstawić "nie wiem" wstawiac jakiegoś brodatego dziadka zwanego bogiem...

    bo taka figura niczego nie tłumaczy...

    to tak jakby dziurę w moście przykryć płaszczem.

    religia powstałą jako metoda uproszczonego wyjaśnienie zjawisk otaczającego
    nas świata... ale nie jest ona sposobem prawdziwego wyjaśnienia zjawisk.

  • 103. Data: 2014-04-21 02:13:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > wszystkich katolików. To teraz dla sprawiedliwości podaj chociaż dwa
    > przykłady dobrych dzieł, bo negatywnymi już się popisałeś..

    O, dobrze wiedzieć że Jan Paweł II był szalony...

    Jedni myślą co mówią, inni mówią co myślą...

    --
    Darek

  • 104. Data: 2014-04-21 03:41:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Przecież 'zwykły plonk' jest tylko jednym z rodzajów wycinania.
    > Ale może się okazać, że tu jest najlepszym z rodzajów.
    > I nie trzeba ręcznie, bo każdy czytnik potrafi sam to robić.

    Nie każdy potrafi.

  • 105. Data: 2014-04-21 03:48:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Luke" <l...@l...net> wrote in message

    > Tego nie powiedziałem.
    >
    > Przejrzałem cały wątek i tu akurat było w drugą stronę.

    No ale Ty jednak uznałes za stosowne napisać inaczej,
    i to zanim przeczytałeś cały wątek :-)

    > Natomiast ja na w przypadku bycia ateistą bym po prostu
    > nie odpisywał, ale to już jest detal.

    No ale właśnie w ten sposób uległbyś naciskowi nietolerancji... :-)
    Widzisz... życzenia, symbole religijne i inne takie przejawy to
    nie tylko niewinne życzenia czy powieszenie krzyża tu czy tam...
    To równiez "oznaczenie terenu", wytyczenie rewiru panowania.
    Oznaczenie przynależności do klubu. Mniejszość należąca do
    innej religii czy tez nie należąca do innej religii źle się czuje gdy
    muszą czuć się inni bez wyraźnego powodu - bo niby dlaczego
    np. w publicznej szkole dziecko ma się czuć inne, poza klubem,
    gdy 90% dzieci idą na religię? Albo dlaczego ma oglądać cały
    dzień Jezusa na krzyżu? Z jakiej racji? Trzymaj sobie krzyż
    w kościele, w domu jeśli domownikom nie przeszkadza, ale
    nie stawarzaj podziałów w miejscach publicznych bo to tworzy
    niepotrzebne nikomu napięcia i poczucie nieprzynależności,
    inności - pewną presję psychologiczną która jest niepotrzebna
    a czasem zakrawa wręcz na nachalne nagabywanie czy indoktrynację.

    Wyobraź sobie, że żyjesz w innym państwie gdzie większość
    mieszkańców jest innego wyznania niż Ty i wszędzie są "ich"
    symbole religijne, "ich" wolne dni, "ich" życzenia świąteczne itp, itd...
    Z całą pewnością nie sprawia to że czujesz się równouprawnioną
    częścią społeczeństwa, a przecież będąc Polakiem powinieneś się tak
    czuć w Polsce, BEZ WZGLĘDU NA TO CO AKURAT WYZNAJESZ. Tak?

  • 106. Data: 2014-04-21 08:04:07
    Od: Luke <l...@l...net>

> [...]
    > częścią społeczeństwa, a przecież będąc Polakiem powinieneś się tak
    > czuć w Polsce, BEZ WZGLĘDU NA TO CO AKURAT WYZNAJESZ. Tak?

    Przez pewien czas mieszkałem. I się nie czułem. Ale to już w ogóle nie
    na temat tej grupy. Ja dyskusję kończę :)

    L.

  • 107. Data: 2014-04-21 09:25:23
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2014-04-21 08:04, Użytkownik Luke napisał:

    > Przez pewien czas mieszkałem. I się nie czułem. Ale to już w ogóle nie
    > na temat tej grupy. Ja dyskusję kończę :)

    Nie czułem = nie przeszkadzało mi to (wyszło odwrotnie). Nie
    przeszkadzało, bo jestem tolerancyjny.

    L.

  • 108. Data: 2014-04-21 09:42:25
    Od: "Jan" <k...@p...net>

> [...]

    wszystkich katolików. To teraz dla sprawiedliwości podaj chociaż dwa
    przykłady dobrych dzieł, bo negatywnymi już się popisałeś..

    Stosujesz tradycyjną taktykę katolików. Gra w pomidora. Wszystko co
    niewygodne dla was jest dla was kłamstwem lun "nie istnieje".
    Ale proszę bardzo: Karlheinz Deschner - "Kryminalna historia
    chrześcijaństwa". W Niemczech ukazało się 10 tomów, w Polsce tylko 5. Biały
    kruk.

  • 109. Data: 2014-04-21 09:54:33
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grup

    [...]
    > Jose de Anchieta idzie przez kraj
    > mordując Indian
    [...]

    Może podasz jakieś źródło tej informacji.
    K.

    Podałem wyżej.
    Mogę jeszcze podać przyczynki do santo subito.
    1. Heroiczna obrona bpa Marcinkusa wplątanego w aferę finansową w końcu lat
    70. Afera ta przyniosła mafii i Watykanowi łącznie około 1 700 000 000
    ówczesnych (!) dolarów. Marcinkus był głównym mózgiem ze strony Watykanu.
    Podejrzany o zlecenie porwania i zamordowania 15-letniej dziewczynki dostał
    od jp2 paszport dyplomatyczny i został otoczony osobistym protektoratem. W
    związku z tym nigdy nie przesłuchany przez włoską policję. (Np. "W imię
    boga?" - Yallop).
    2. Stosunek jp2 do księży-pedofilów, w szczególności do Marciela Maciala
    jest faktem powszechnie znanym i budzącym sprzeciw oraz odrazę w moralnej
    części społeczeństwa.

    I na tym już kończę. Dla człowieka myślącego podałem wystarczająco dużo
    informacji aby wzbudzić ciekawość/zaniepokojenie i zacząć szukać. Ortodoksom
    i tak nic nie pomoże.
    Życzę dobrego wypoczynku w dniu wolnym od pracy.

  • 110. Data: 2014-04-21 09:58:44
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    uzytkownik wrote:

> [...]

    nas świata... ale nie jest ona sposobem prawdziwego wyjaśnienia zjawisk.

    Wręcz przeciwnie. Służy ona zaciemnianiu pojmowania świata. IMHO została
    wymyślona przez osobników żerujących na odwiecznym ludzkim strachu przed
    nieznanym po śmierci.
    A teraz zaciemnia się obraz świta aby nie stracić owieczek do strzyżenia. I
    po to właśnie w programie "edukacji" jest po 160 godzin fizyki, biologii czy
    chemii ale 860 godzin indoktrynacji religijnej. Umysłem indoktrynowanym
    łatwiej manipulować. Bo w pewnym momencie rozum ustępuje na rzecz wiary.