  • 11. Data: 2019-02-25 10:20:14
    Temat: Re: Współwłaściciel samochodu nie wpisany w DR
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-25 o 10:14, Kris pisze:

    > A może tak być ze podlega sprzedaży 100% jeśli dłużnik ma tylko 50% udziałów?

    Może być.

    > Bo chyba wszystkie ogłoszenia o licytacji które widziałem to były "sprzedaż udziału
    w samochodzie?

    Jakieś masz dziwne doświadczenia. Wynikałoby z nich, że samochody z
    jednym właścicielem nie podlegają zajęciu.

    > Jeśli jest wpisany po to aby utrudnić egzekucję to zapewne swoje prawa do 50%
    ujawni i wtedy komornik będzie musiał te 50% wycofać spod egzekucji;)

    Ale jest na to 30 dni od dnia zawiadomienia współwłaściciela o zajęciu,
    a zdarza się, że nawet profesjonaliści (banki, leasingi) spóźniają się z
    powództwem przeciwegzekucyjnym, a co tu już mówić o "prywatnych"
    współwłaścicielach.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2019-02-25 10:28:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 10:20:17 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jakieś masz dziwne doświadczenia. Wynikałoby z nich, że samochody z
    > jednym właścicielem nie podlegają zajęciu.

    Przecież rozmawiamy o samochodach z 2 właścicielami
    I nie spotkałem się z sytuacją ze samochód ma 2 właścicieli, a licytuje się 100%
    pomimo tego że dłużnikiem jest tylko jeden z współwłaścicieli
    Widywałeś takie licytacje?

    A jeśli takie sytuacje to ok.

  • 13. Data: 2019-02-25 10:31:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-25 o 10:28, Kris pisze:

    > Przecież rozmawiamy o samochodach z 2 właścicielami
    > I nie spotkałem się z sytuacją ze samochód ma 2 właścicieli, a licytuje się 100%
    pomimo tego że dłużnikiem jest tylko jeden z współwłaścicieli

    Przecież jeśli licytacji podlega 100%, to w ogłoszeniu będzie informacja
    o 100%, nawet jeśli będzie dwóch współwłaścicieli, więc z samych
    ogłoszeń nie mogłeś powziąć informacji, że jest to licytacja całości,
    gdzie współwłaścicielem był niedłużnik.

    > Widywałeś takie licytacje?

    Oczywiście.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2019-02-25 10:34:28
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 20:05:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    nigdy go nie miał i raczej nigdy go nie będzie miał. Współwłaściciel nigdy nie
    kierował samochodem, nie będzie kierować samochodem o którym mowa, ani żadnym innym.

    > A skad sie wzial ?
    > Podarowales kawalek, sprzedales ?

    Podarowałem.

    > Urzad o tym wie ?
    >
    > Bo konsekwencje braku w DR chyba zadne, ale jesli urzad wie, to przy
    > sprzedazy, zlomowaniu, drugi podpis potrzebny.

    Na razie żaden urząd nie wie, ale na dniach pójdzie zgłoszenie darowizny do US.

    Adam Kłobukowski

  • 15. Data: 2019-02-25 10:39:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 10:31:48 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > o 100%, nawet jeśli będzie dwóch współwłaścicieli, więc z samych
    > ogłoszeń nie mogłeś powziąć informacji, że jest to licytacja całości,

    Czyli komornik który prowadzi egzekucje wobec Nowaka może wystawić na licytacje
    "całe" auto pomimo tego że wiedział że współwłaścicielem auta jest Kowalski?

    > Oczywiście.

    Czy to działa tak że komornik który prowadzi egzekucje wobec Nowaka zajmuje auto i
    powiadamia o zajęciu Kowalskiego(współwłaściciela) a jeśli ten nie złoży sprzeciwu w
    terminie 30dni to sprzedaje auto i Kowalski traci swój udział?
    Doprecyzuję tu że chodzi mi o sytuację że komornik wiedział że auto współwłaściciela

  • 16. Data: 2019-02-25 10:45:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-25 o 10:39, Kris pisze:

    pomimo tego że dłużnikiem jest tylko jeden z współwłaścicieli

    > Czyli komornik który prowadzi egzekucje wobec Nowaka może wystawić na licytacje
    "całe" auto

    Komornik przychodzi do Nowaka i zajmuje będące w jego władaniu auto,
    przy czym Nowak może być 100% właścicielem, może być 50% właścicielem, a
    może nie być właścicielem w ogóle (na przykład może być leasingobiorcą).
    Następnie zawiadamia ujawnionego właściciela trzeciego, że jego część
    (lub całość) majątku została zajęta. Od tego czasu właściciel trzeci
    może wnieść powództwo przeciwegzekucyjne w ciągu 30 dni. Jeśli tego nie
    zrobi, część należąca do właściciela trzeciego też zostanie zlicytowana.

    > pomimo tego że wiedział że współwłaścicielem auta jest Kowalski?

    Nie wiedział, bo dane w DR mogą być nieaktualne. Można to rozstrzygnąć,
    ale nie na etapie zajęcia komorniczego (bo ten etap polega nie na
    badaniu praw własności, tylko na zajmowaniu tego, co jest we władaniu
    dłużnika - we władaniu, czyli nawet nie we własności), tylko na etapie
    późniejszego powództwa przeciwegzekucyjnego.

> [...]
    terminie 30dni to sprzedaje auto i > Kowalski traci swój udział?

    Tak.

    > Doprecyzuję tu że chodzi mi o sytuację że komornik wiedział że auto
    współwłaściciela

    Komornik nie może tego wiedzieć na pewno, może tylko się czegoś
    domyślać, ale tutaj prawo jest jasne - zajmuje się wszystko, czym
    "włada" dłużnik, a własność ustala się później.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2019-02-25 11:01:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2019 10:45:26 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Komornik nie może tego wiedzieć na pewno, może tylko się czegoś
    > domyślać, ale tutaj prawo jest jasne - zajmuje się wszystko, czym
    > "włada" dłużnik, a własność ustala się później.

    Ok wszystko jasne

  • 18. Data: 2019-02-25 13:11:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-24 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > ROTFL
    > Oczywiście ze nie moze.

    Może, jeśli podczas zawierania umowy zataił przed ubezpieczycielem że
    jest współwłaściciel. Przecież na końcu podpisuje zgodnośc z danymi :>
    Skoro oszukał, to umowa nie jest ważna.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 19. Data: 2019-02-25 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

    > Może, jeśli podczas zawierania umowy zataił przed ubezpieczycielem że
    > jest współwłaściciel. Przecież na końcu podpisuje zgodnośc z danymi :>
    > Skoro oszukał, to umowa nie jest ważna.

    Ja rozumiem twĂłj tok rozumowania ale jednak nie moze. Jedyne co moze to
    przeliczyc składke i zarzadac dopłaty bodaj 3 lata wstecz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 20. Data: 2019-02-26 08:35:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-25 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik LordBluzg(R) m...@p...onet.pl ...

    > Ja rozumiem twój tok rozumowania ale jednak nie moze. Jedyne co moze to
    > przeliczyc składke i zarzadac dopłaty bodaj 3 lata wstecz.

    Przyznam że nie znam takiej sytuacji, gdzie zatajono współwłaściciela i
    później to wyszło.
    Trzeba byłoby zapytać jakiegoś ubezpieczyciela jak to wygląda formalnie.