  • 51. Data: 2018-01-26 14:55:13
    Temat: Re: Wsporniczki NASA technology
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Konrad Anikiel wrote:

    >A w ogóle to wywal dremela i kup sobie wreszcie proxxona.

    Sprzęt jest PROXXONa, tylko końcówek używam dremelowskich,
    bo mi jeszcze dużo zostało i bardziej sobie cenię dremelowskie
    tarcze tnące 38mm oraz ten ich sposób szybkiego ich mocowania.
    Przyzwyczajenia w nazywaniu tych mininarzędzi mi zostały.
    Używam tego do epoksydu i ostatnio ceramiki manganowej, do metalu
    to się nie za bardzo nadaje, bo jest za szybkie. Poza tym sztywność
    mocowania wiertarki w statywie też jest taka sobie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 52. Data: 2018-01-26 15:51:50
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Tak się przyjęło, że min. średnica otworu jest równa grubości materiału.
    > Nie wiem dlaczego. Domyślam się, że może być problem z usunięciem
    > odpadu. Sklei się.

    Na ich stronie:
    cięcie otworów mniejszych niż grubość materiału metodą pulsacyjną

    Robak

  • 53. Data: 2018-01-26 16:10:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    luminium.html

    > Tak się przyjęło, że min. średnica otworu jest równa grubości materiału.
    > Nie wiem dlaczego. Domyślam się, że może być problem z usunięciem
    > odpadu. Sklei się.

    Napisali, że: "cięcie otworów mniejszych niż grubość materiału metodą
    pulsacyjną".

    Nie wiem na czym polega metoda pulsacyjna i do jakich otworów jest używana?

    Czasem wystarczy zrobić ślad laserem i samemu wiercić na kolumnowej.

    WM

  • 54. Data: 2018-01-26 16:17:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-26 o 15:51, Sir_Robak pisze:

    > Na ich stronie:
    > cięcie otworów mniejszych niż grubość materiału metodą pulsacyjną

    Jak widać są technologie, które pozwalają.

    Robert

  • 55. Data: 2018-01-26 16:20:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-26 o 14:39, WM pisze:
    > Brałeś pod uwagę cięcie laserem z blachy mosiężnej?
    Jeżeli te otwory mogą być przerwane, to za jednym przepaleniem wytną
    cały element z otworami.

    Robert

  • 56. Data: 2018-01-26 17:01:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Jeżeli te otwory mogą być przerwane, to za jednym przepaleniem wytną
    > cały element z otworami.

    To nie ma znaczenia, czy kontur jest linią ciągłą, czy nie.
    Laser jest wyłączany na przejściach głowicy.

    Jest jeszcze technologia cięcia wodą.
    Jest droższa, ale daje lepszą jakość wykonania.

    WM

  • 57. Data: 2018-01-26 19:13:37
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Mosiężny pręt o podanych wymiarach i dwa otwory na wylot.
    > Potrzebuję 50 sztuk takiego i 50 niemal identycznego, tylko
    > z mniejszą średnicą otworu. Wysłałem prośbę o oszacowanie
    > kosztu wykonania tego cudu techniki:
    >
    > https://s17.postimg.org/ffghktmin/wspornik_35.png
    >
    > i zostałem konsekwentnie olany przez 7 polskich firm, które
    > nawet nie raczyły powiedzieć, że nie są zainteresowane.
    > Co w tym elemencie jest takiego niezwykłego, do krzywej mamusi? :-/
    >
    > Jest sens pisać do Chińczyków? Ktoś korzystał z ich usług?

    Z tej długiej dyskusji nic nie wynika. Zapytam wprost: Byłeś u
    normalnego ślusarza dwie ulice dalej?
    Wojtek

  • 58. Data: 2018-01-26 19:58:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > Nie wiem na czym polega metoda pulsacyjna
    > i do jakich otworów jest używana?

    Używa się tego na przykład do robienia otworów
    w asfalcie, na tej metodzie można polegać.

    Jarek

    --
    Kiedy obsługuje młot pneumatyczny
    Wszystkie panie szepczą jaki jestem śliczny

  • 59. Data: 2018-01-26 20:24:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-26 o 17:01, WM pisze:

    > To nie ma znaczenia, czy kontur jest linią ciągłą, czy nie.
    > Laser jest wyłączany na przejściach głowicy.

    Ma znaczenie. Raz, że każde wpalenie jest liczone osobno.
    Jeżeli nie można zrobić rampy to nadtopienie podczas wpalania będzie
    widoczne.

    Robert

  • 60. Data: 2018-01-26 20:38:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Używa się tego na przykład do robienia otworów
    > w asfalcie, na tej metodzie można polegać.

    A na czym polega, że można na niej polegać? :-)

    Robert