  • 1. Data: 2020-06-07 19:44:18
    Temat: Re: Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jun 2020 14:17:56 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Carnival Corporation air pollution higher than that of cars - study:
    > www.governmenteuropa.eu/carnival-corporation-air-pol
    lution/93495/
    > "A new study has found levels of air pollution emitted by Carnival cruise ships are
    nearly 10 times more than emissions produced by
    > cars.
    > The study, produced by sustainable transport body Transport & Environment, found
    that ships owned by the Carnival Corporation
    > travelling along Europe's coastlines produced nearly 10 times the amount of sulphur
    dioxide emitted by the 260 million cars on
    > European roads in 2017."

    Interesujace. tak dobrze odsiarczamy paliwo ?

    J.

  • 2. Data: 2020-06-07 19:58:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-07 o 19:44, J.F. pisze:
> [...]
    that ships owned by the Carnival Corporation
    sulphur dioxide emitted by the 260 million cars on

    > Interesujace. tak dobrze odsiarczamy paliwo ?

    Chyba tak, kopalnię siarki juz dawno zamkneliśmy w Tarnobrzegu, sam
    byłem zdziwiony że juz niepotrzebna.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-06-07 21:17:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jun 2020 19:58:07 +0200, Janusz napisał(a):
> [...]
    sulphur dioxide emitted by the 260 million cars on

    > Chyba tak, kopalnię siarki juz dawno zamkneliśmy w Tarnobrzegu, sam

    Ale to chyba bardziej z powodu odsiaczania spalin elektrowni i
    cementowni ... weglowych

    ON ma obecnie siarki ponizej 10mg/kg, statkowy moze miec chyba z 1000
    razy wiecej ... ale ile ten Carnival ma statkow i ile paliwa spala ?

    J.

  • 4. Data: 2020-06-10 19:16:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-07 o 21:17, J.F. pisze:
> [...]
    sulphur dioxide emitted by the 260 million cars on

    > Ale to chyba bardziej z powodu odsiaczania spalin elektrowni i
    Mozliwe, ale czytałem kiedyś dawno że już odsiarczanie ropy i gazu daje
    sporo siarki co pamiętam że mnie mocno zdziwiło że taniej jest odzyskać
    ją i oczyścić niż wydobywać.

    > ON ma obecnie siarki ponizej 10mg/kg,
    Ale to pewnie po oczyszczeniu.

    statkowy moze miec chyba z 1000
    > razy wiecej ... ale ile ten Carnival ma statkow i ile paliwa spala ?
    No właśnie, widocznie trochę ich ma i widocznie silniki okrętowe mogą
    pracować na
    mazucie bez odsiarczania, więc trochę tego syfu produkują.
    To też ekonomia, po co płacić ciągle więcej za drogie paliwo jak mozna
    kupować tańsze a jednorazowo zapłacić za droższy silnik, a może nie jest
    istotnie droższy.

    --
    Janusz