  • 1. Data: 2010-11-18 07:20:17
    Temat: Wyłącznik czasowy - komputer pytanie
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    Witam,

    Czy popularne wyłączniki czasowe (wkładane w gniazdko) nadają
    się aby podłączyć do niego listwę z komputerem i wieloma zasilaczami ?
    Chodzi mi o to, że w nocy - zasilacze pobierają prąd - bez potrzeby.

    Ewenautlanie może ktoś poleci jakiś wyłącznik ? bo mam wrażenie że te za 16

    z allegro zapalą się kiedyś samoczynnie.

  • 2. Data: 2010-11-18 07:35:20
    Temat: Re: Wyłącznik czasowy - komputer pytanie
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Greg" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

[...]

    ---------------

    kupiłem takie prymitywne mechaniczne w IKEA ze 3lata temu, 2szt za 16zł ,
    działa non stop i nic się nie dzieje

  • 3. Data: 2010-11-18 07:53:36
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 08:20:17 +0100, Greg napisał(a):

    > Czy popularne wyłączniki czasowe (wkładane w gniazdko) nadają
    > się aby podłączyć do niego listwę z komputerem i wieloma zasilaczami ?
    > Chodzi mi o to, że w nocy - zasilacze pobierają prąd - bez potrzeby.

    Do wyłączania *listwy* się nadają. Do wyłączania *komputera* podłączonego
    do tej listwy już nie.

    > Ewenautlanie może ktoś poleci jakiś wyłącznik ? bo mam wrażenie że te za 16
    > zł
    > z allegro zapalą się kiedyś samoczynnie.

    Używam od 2 lat takiego za 12zł z supermarketu (taki z kółkiem i ząbkami) i
    jak dotąd nic się nie stało. Uważaj, żeby nie przekroczyć maksymalnej mocy.

    Znam taki jeden pracujący całkiem bez dozoru w opuszczonym domu, używany do
    włączania/wyłączania oświetlenia billboardu - i żyje już kilka lat.

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-11-18 07:57:10
    Temat: Re: Wy??cznik czasowy - komputer pytanie
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Uzytkownik "Greg" <niema_nic@i_juz.lp> napisal w wiadomosci
    > Witam,
    >
    > Czy popularne wy??czniki czasowe (wk?adane w gniazdko) nadaj?
    > sie aby pod??czyae do niego listwe z komputerem i wieloma zasilaczami ?
    > Chodzi mi o to, ?e w nocy - zasilacze pobieraj? pr?d - bez potrzeby.

    Niewykluczone, ze timer bedzie pobieral tyle samo energii co przetwornica stand-by w
    zasilaczu PC.

  • 5. Data: 2010-11-18 08:05:42
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    > Niewykluczone, ze timer bedzie pobieral tyle samo energii co przetwornica
    > stand-by w zasilaczu PC.

    napisalem malo prezycycyjnie - nie chcem wylaczac tym wlaczonego komputera
    rzecz jasna ;)
    W listwie pracuja bez potrzeby - zasilacz do routera, zailacz do modemu
    kablowego, zasilacz do bramki voip,
    oraz zasilacz do telefonu bezprzewodowego.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-11-18 11:17:45
    Od: ZeN <z...@n...spam.pl>

> [...]

    > zł
    > z allegro zapalą się kiedyś samoczynnie.

    Od kilku lat używam PC3C - takiego:
    http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=1532

    - bezgłośny,
    - Prąd znamionowy: 16A
    - Maks obciążenie: 3600 W
    - Zasilanie: 230V
    - Skalowanie zegara: +/- 1min
    - Rodzaj materiału: tworzywo sztuczne
    - Temperatura pracy: od -10°C do +40°C
    - Akumulator podtrzymania pamięci: NI-MH 1,2V >100h
    przy zaniku napięcia czas się nie przestawi jak w przypadku programatorów
    mechanicznych
    - 8 programów, 16 różnych kombinacji dni tygodnia,
    co daje maks. 112 włączeń/wyłączeń w tygodniu
    - Tryb 12 i 24 godzinny
    - Funkcja czasu letniego

    ZeN

  • 7. Data: 2010-11-18 11:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Greg" <niema_nic@i_juz.lp> napisał w
> [...]
    > zasilaczami ?
    > Chodzi mi o to, że w nocy - zasilacze pobierają prąd - bez

    Ten wylacznik moze pobierac wiecej energii niz zaoszczedzi :-)

    > Ewenautlanie może ktoś poleci jakiś wyłącznik ? bo mam wrażenie
    > że te za 16 zł z allegro zapalą się kiedyś samoczynnie.

    Przedluzacz z wylacznikiem to przeciez towar typowy.
    W lidlu akurat widzialem jakies master-slave - jak sie z jednego
    gniazdka nie pobiera pradu, to pozostale sa odcinane.

    J.

  • 8. Data: 2010-11-18 11:56:35
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    > Przedluzacz z wylacznikiem to przeciez towar typowy.
    > W lidlu akurat widzialem jakies master-slave - jak sie z jednego gniazdka
    > nie pobiera pradu, to pozostale sa odcinane.

    dobry pomysł.
    Pojawi się problem z ideą bramki VOIP
    będzie działała tylko wtedy kiedy komputer.
    Ale zawsze mozna podłączyć ją osobno.

    Dzięki.

  • 9. Data: 2010-11-18 15:38:48
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2010.11.18 08:20, Greg pisze:
> [...]
    > zł
    > z allegro zapalą się kiedyś samoczynnie.

    Hmmmm... jeśli to ma coś oszczędzać, to ja proponuję ręcznie włączać i
    wyłączać listwę - ja tak robię i to nawet działa :). Nie wiem, ile kWh
    Ci to zużywa dziennie ;), ale policz jak długo będzie Ci się zwracał
    zakup tego wyłącznika ;)...
    Co do upalenia wyłącznika taniego - nikt Ci nie powie co i jak, ale ja
    tym steruje grzejnikiem 2kW i nic się nie pali ;)... A Ty masz pobór
    prądu <100W ;)... Ja wiem, że inne cos fi, ale i tak prąd będzie
    mniejszy :).
    Mam tylko jedno takie małe ale - na pewno nidgy w życiu nie zdarza Ci
    się posiedzieć czasem dłużej "on-line"? Jak będziesz miał coś pilnego do
    zrobienia, zasiedzisz się i zapomnisz, a wyłącznik Ci zrobi "pstryk", to
    się nieźle w....wdenerwujesz ;)...

    Konop

  • 10. Data: 2010-11-18 15:47:31
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    BOFH excuse 13:
    we're waiting for Greg to fix that problem :
> [...]
    > się aby podłączyć do niego listwę z komputerem i wieloma zasilaczami ?
    > Chodzi mi o to, że w nocy - zasilacze pobierają prąd - bez potrzeby.

    Jeśli w trakcie dnia komputer chodzi non-stop, to zastosuj listwę z jakiej
    sie korzysta np. przy tańszych zestawach chłodzenia wodnego.
    Wyłaczasz komputer, wyłącza się listwa...

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ 237. Mamy tu przyklad rozwiazania przy uzyciu gabki pedagogicznej.