  • 11. Data: 2014-03-15 11:42:54
    Temat: Re: Wymianaa dowodu rejestracyjnego.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-03-15 11:32, spider pisze:
    > Ale nie byłoby nowych pieniążków za wydanie DR, sądząc po średnim wieku
    > samochodów w naszym kraju to jest całkiem niezła sumka za ten świstek.

    Ale przy tym też bezsensowna upierdliwość dla obywatela.
    Ja musiałem przejechać 2 razy trochę kilometrów i stawić się w godzinach
    pracy urzędu które są moimi godzinami pracy.

    Taki urzędas pewnie nie pojmuje że z tego zwiększenia PKP nie będzie ;-)

    Za te 6 miejsc na pieczątki to pomysłodawca powinien być w dybach
    wystawiony na widok publiczny :-)

    Ten co fotoradary stawiał i spaprał tak sprawę zresztą też :-)

  • 12. Data: 2014-03-15 13:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MarcinJM m...@o...pl ...

    > A w ogole potrzebne jest wbijanie czegokolwiek w DR?
    > Przeglad > CEPIK + odrebny swistek z przegladu wkładany w DR.
    >
    > Niech ktos mi wyjasni, dlaczego przeglad dawany na osobnym swistku jest
    > na rok, ale sam swistek wazny jest 30 dni? To jest spora zagadka. Ja
    > iles lat tylko ze swistkami jezdzilem. Przeglad jest? Jest. No to
    > kochane misie pocalujcie dziecko w dupę... czy tam odwrotnie.
    >
    > Oczywiście zwiekszyloby to bezrobocie urzednicze, a przecież tego nie
    > chcemy, prawda? ;)

    A to jest zupełnie inna inszośc...
    Też jezdze od jakiegoś czasu i na szczęście policja rosądnie się nie
    czepia.
    Najbardziej czepia się diagnosta ale juz sobie obiecałem, ze teraz pojade
    do innego, skoro poprzedniemu przeszkadza wystawianie na karteczce.

  • 13. Data: 2014-03-15 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik spider "spajder78[WytnijTo]"@wp.pl ...

    > Ale nie byłoby nowych pieniążków za wydanie DR, sądząc po średnim wieku
    > samochodów w naszym kraju to jest całkiem niezła sumka za ten świstek.
    > Dobrze że jeszcze OC sobie można kupić przez net i wydrukować :)

    Tym samym potwierdzasz, ze jest to zupełnie nie potrzebne, skoro jedynym
    celem jest kasa i wydawanie dokumentu samo w sobie.

  • 14. Data: 2014-03-15 14:38:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zaraz ... o ile kojarze to nalepki legalizacyjne sa na tablicach, w
    > ksiazce i w dowodzie ... daja nalepki luzem, czy drukuja sobie
    > duplikaty ?

    Nie wiem jak przy zwyklej wymianie ale przy wyrabianiu nowego po zagubieniu
    wpisuja w adnotacjach "wtornik <tutaj numer starego>" wiec pewnie to zalatwia
    problem z numerem na tablicy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2014-03-15 14:59:09
    Od: Kniaź Jarema <m...@c...cn>

    Dnia 2014-03-14 20:00, Użytkownik - Budzik napisał::
    > Użytkownik Jaroslaw Postawa d...@a...pl ...

    > :)
    > Tylko pod warunkiem, ze przyjmiemy, iz spacer do UK wychodzi na zdrowie.
    > Mysle, ze jednak jest to dośc mocno naciągnaa teoria.
    >
    > ale masz racje - po co urzadas miałby tworzyc system wygodny dla petenta?
    > niech petent przyjdzie i widzi, jak urzędas cięzko pracuje!

    Boskie! :-)
    --
    Daewoo Tico Hatchback 5d || ZK 140 || Alfa K2 || WD40

  • 16. Data: 2014-03-15 15:00:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 13:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Ostatnio zamawiałem karte EKUZ. Niesamowite, ale to moze byc normalne.
    > Wniosek emailem, wysyłka karty poczta, dodatkowo na prosbe wysyłka skanu
    > poczta bo juz byłem za granica. Brawo.

    Brawo. Ale czasem maszynka sie zacina i poczta nie przychodzi.
    A wtedy juz jest normalnie - telefon nie odbiera, e-mail nie dziala,
    kolejka na 200 osob.

    I tak jest niezle, bo jeszcze niedawno to im musialem skan RMUA
    wysylac, bo oni musza mied dowod ubezpieczenia, sami sobie nie
    sprawdza, bo nie mogli ...

    A swoja droga to mi to wyglada na straszne marnotrawstwo, caly urzad
    zajety wysylka kart dwa razy do roku. Nie moglby ich ZUS wysylac razem
    z rocznym zestawieniem ?

    J.

  • 17. Data: 2014-03-15 15:03:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-14, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

> [...]
    >
    > ale masz racje - po co urzadas miałby tworzyc system wygodny dla petenta?
    > niech petent przyjdzie i widzi, jak urzędas cięzko pracuje!

    Elżbieta Jakubiak: U nas uważa się, że biznes tworzy państwo, a urzędnicy
    państwowi je niszczą, a to oni przygotowują wielką infrastrukturę dla życia
    dziennikarzy, biznesu. Gdyby nie oni, gdyby nie tacy ludzie jak ja, byłby
    pan bez numeru dowodu, zameldowania.

    Redaktor: Gdyby nie biznes, pani byłaby bez pensji.

    Elżbieta Jakubiak: To nieprawda! Wypracowuję ją jako urzędnik państwowy,
    wydając panu zaświadczenia, by mógł pan prowadzić działalność gospodarczą,
    przygotowując działkę do inwestycji i tak dalej. W sumie to ja panu
    pozwalam pracować.

    Tak to wyglada o strony urzedniczej :-) Gdyby nie urzednik to bys nie mogl
    jezdzic!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2014-03-15 18:46:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AZ a...@g...com ...

    > Tak to wyglada o strony urzedniczej :-) Gdyby nie urzednik to bys nie
    > mogl jezdzic!

    Nie znam osoby ale za takie myslenie - zwolnienie od reki.
    Ale niestety takie myslenie (czyli wazne jest zameldowanie a nie to, po co
    idziemy sie meldowac do urzedu) jest szeroko rozwiniete. Bez swierzej krwi
    w kierownictwie zmiany będa szły bardzo powoli.
    A szkoda, bo obecnie wydaje sie duzo kasy na tzw e-panstwo - szkoda, ze do
    probleu podchodzi sie czesto od dupy strony.

    Na szczescie nie zawsze. Np. wysyłanie deklaracji do US via e-deklaracje
    pomimo jakis drobnych uchybien generalnie działa naprawde swietnie.

  • 19. Data: 2014-03-15 19:20:57
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-15 15:03, AZ pisze:
> [...]
    > wydając panu zaświadczenia, by mógł pan prowadzić działalność gospodarczą,
    > przygotowując działkę do inwestycji i tak dalej. W sumie to ja panu
    Nobel dla tej pani! Wynalazła perpetum mobile - urzędnicy sami
    wypracowują sobie pensje :->

    Maciek

  • 20. Data: 2014-03-16 10:42:57
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2014-03-15, MarcinJM <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > kochane misie pocalujcie dziecko w dupę... czy tam odwrotnie.
    >
    > Oczywiście zwiekszyloby to bezrobocie urzednicze, a przecież tego nie

    Ja ostatnio ciągałem prawie 9 letnia naczepe z pełnym dowodem + 3
    świstki z badań :) Przez ostatni ponad rok miałem kilka kontroli w PL i
    kilka na zachodzie.

    Na zachodzie zero reakcji. Sam dawałem kontrolującym świstki, żeby nie
    przybiegli do mnie, że badań nie ma ale albo nie zwracali na to w ogóle
    uwagi albo na zasadzie, jest "sztempel", jest OK.

    W PL każda kontrola była na zasadzie "no jak to?", 30 dni allleeeee...
    nie ma za to mandatu więc mógłbym zabrać ale nie zabiorę. Badania są
    ważne.

    Aż ostatniego dnia jazdy z tą naczepą, gdy jechałem na jej ostatni
    rozładunek przed zdaniem na bazie i jazdą po nową, na bramkach w
    Strykowie ITD mnie ściągnęło do kontroli (materiały niebezpieczne lubią
    tam kontrolować) i na wstępie mi dowód zabrali. Naczepy z towarem nie
    chcieli, pytałem ;) Na pokwitowaniu napisali coś w stylu "Ostatnie
    badanie techniczne w dowodzie jest z 2010r.".

    --
    WildS