  • 1. Data: 2011-05-24 10:03:26
    Temat: Re: Wypadek smiertelny prosba o ocene winy
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Kierujący motocyklem odpowie za spowodowanie wypadku a kierujący autem za jazdę
    pod wpływem alkoholu.
    Ubezpieczyciel umywa ręce.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 2. Data: 2011-05-24 10:07:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Maj, 10:03, n...@o...pl wrote:

    > Ubezpieczyciel umywa ręce.

    bo? wg mnie z OC motocyklisty powinni wyplacic za naprawe samochodu i
    odszkodowanie rodzinie pasazera (jesli byl kims z rodziny sprawcy -
    kier.moto to nie wiem - pewnie nie)
    Za brak PJ u kierujacego motocyklem maja prawo wystapic z regresem -
    tylko do kogo, jesli on nie zyje? Spadkobiercow?

    WS

  • 3. Data: 2011-05-24 10:18:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 10:03, n...@o...pl pisze:
    > Witam serdecznie.
    >
    > Kierujący motocyklem odpowie za spowodowanie wypadku a kierujący autem za jazdę
    > pod wpływem alkoholu.
    > Ubezpieczyciel umywa ręce.

    No nie do końca - zakładając, że motocykl był ubezpieczony, samochód
    zostanie naprawiony z OC i cywilną część odpowiedzialności za śmierć
    poniesie ubezpieczyciel, ale potem wystąpi do sprawcy (kierował bez
    uprawnień) o zwrot wypłaconej sumy.

    Ewentualne AC pijanego nie zadziała.

  • 4. Data: 2011-05-24 10:19:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 10:07, WS pisze:

    > Za brak PJ u kierujacego motocyklem maja prawo wystapic z regresem -
    > tylko do kogo, jesli on nie zyje? Spadkobiercow?

    Kierujący żyje.

    Ale gdyby nie był to faktycznie długi wchodzą do masy spadkowej.

  • 5. Data: 2011-05-24 10:41:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Maj, 10:19, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Kieruj cy yje.

    faktycznie, nie doczytalem...

    BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
    dodatkowo sciagnac od niego za brak OC - drooooogo mu wyjdzie ta
    przejazdzka...

    WS

  • 6. Data: 2011-05-24 10:57:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości news:

    >BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
    >dodatkowo sciagnac od niego za brak OC

    Od niego nie.
    Od właściciela motocykla.
    No chyba że to ta sama osoba.

  • 7. Data: 2011-05-24 10:59:55
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

    BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
    dodatkowo sciagnac od niego za brak OC - drooooogo mu wyjdzie ta
    przejazdzka...

    OC było opłacone na motor

  • 8. Data: 2011-05-24 11:01:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ATA" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > BTW jesli motocyklista nie mial tez OC to UFG powinien zaplacic...
    > dodatkowo sciagnac od niego za brak OC - drooooogo mu wyjdzie ta
    > przejazdzka...
    >

    > OC było opłacone na motor

    A OC działa w przypadku braku uprawnień do kierowania?

  • 9. Data: 2011-05-24 11:13:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.05.2011 11:01, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "ATA" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A OC działa w przypadku braku uprawnień do kierowania?

    Działa. Ale potem działa regres.

  • 10. Data: 2011-05-24 11:13:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 24 Maj, 11:01, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > U ytkownik "ATA" <d...@g...pl> napisa w wiadomo
    cinews:irfs2e$si1$1@inews.gazeta.pl...

    > A OC dzia a w przypadku braku uprawnie do kierowania?

    Dziala - tzn. poszkodowany musi dostac odszkodowanie, ale maja prawo
    wystapic z regresem do wlasciciela.

    WS