  • 31. Data: 2018-09-21 23:23:21
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 21/09/18 14:59, Marek wrote:

    > max7456, możesz dostać sampla za darmo.

    jest tez chinska podróbka:
    https://lcsc.com/product-detail/Analog-ICs_AT7456E_C
    82351.html

    szeroko stosowana w róznej maści flight controllerach z FPV.

    c.

  • 32. Data: 2018-09-22 00:07:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 21:37:45 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Taki np Raspberry Pi na BCM2835 i masz wszystko co trzeba ... na
    > calkiem powazny system.

    Eee przecież to soc.. Myślałem że masz coś innego na myśli.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2018-09-22 00:08:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 22:23:21 +0100, cezar <c...@t...pl.nospam>
    wrote:
    > szeroko stosowana w róznej maści flight controllerach z FPV.

    No ja tego maxa właśnie z fpv pamiętam. To teraz są używane inne?

    --
    Marek

  • 34. Data: 2018-09-22 00:12:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2018 00:07:45 +0200, Marek napisał(a):

    > Eee przecież to soc.. Myślałem że masz coś innego na myśli.

    Nie, dokladnie SoC - złe ?

    J.

  • 35. Data: 2018-09-22 07:47:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 21.09.2018 22:30, J.F. wrote:

    > Zrob retro obudowe i wsadz wspolczesny procesor :-)

    Sęk w tym, że to nigdy nie da takiego efektu. Analogowe rozwiązania mają
    swoją specyfikę, która od razu rzuca się w oczy, a w tym wypadku chodzi
    właśnie o ten estetyczny efekt. :)

  • 36. Data: 2018-09-22 10:30:06
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/09/18 23:08, Marek wrote:

    > No ja tego maxa właśnie z fpv pamiętam. To teraz są używane inne?

    teraz się stosuje głównie chińską podróbkę. wpisz w Banggood "Flight
    controller OSD" to zobaczysz że w każdym będzie AT7456E

    W zasadzie to te same układy tyle że MAX kosztuje $7 a AT $1-$2

  • 37. Data: 2018-09-23 01:09:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Sep 2018 09:30:06 +0100, cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > W zasadzie to te same układy tyle że MAX kosztuje $7 a AT $1-$2

    To jest oficjalny układ na licencji Maxima czy ordynarny klon?
    To jest ciekawy aspekt rozwoju technologicznego danego społeczeństwa.
    Maxim wycofał z produkcji te układy, pewnie uznano, że rynek
    (zachodni) już nie jest zainteresowany tv analogową (upraszczając)
    bo większość przeszła na tv cyfrowe. Okazuje się tymczasem że ponad
    miliardowy rynek Chiński, w dużej części ciągle się budzący, nie chce
    naturalnie przeskoczyć analogowego odcinka rozwoju cywilizacji (w
    obszarze tv chociażby) i ciągle jest w stanie chłonąc te układy na
    poziomie uzasadnijącym ekonomicznie ich produkcję (czyt.
    klonowanie).

    --
    Marek

  • 38. Data: 2018-09-23 07:52:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 21.09.2018 15:59, Marek wrote:

    > max7456, możesz dostać sampla za darmo.

    Hmm... Znalazłem jeszcze jedną alternatywę.
    http://www.batsocks.co.uk/products/Other/TellyMate.h
    tm

    Moduł wyświetlający dane z terminala na telewizorze, oparty na Atmedze8.
    Ludzie używają tego jako dodatku do Arduino. Atmega wykorzystywana do
    granic możliwości (szczególnie RAM przy domyślnych ustawieniach ekranu),
    ale biorąc pod uwagę fakt, że nie potrzebuję UART-a a mój własny kod to
    kilkanaście linijek, to być może uda mi się gdzieś wcisnąć...

    Na razie po pierwszych eksperymentach mogę zauważyć, że:
    1) U mnie układ nijak nie chciał działać ze znajdującymi się na
    schemacie diodami 1N4148 - czarny ekran. Dopiero po ich usunięciu i
    połączeniu linii MOSI i OC1A bezpośrednio z rezystorami, na ekranie
    pojawił się obraz.
    2) Udało mi się usunąć część odpowiedzialną za odbiór danych z UART-a,
    jednak jeszcze nie byłem w stanie samodzielnie wyrzucać znaków na ekran.
    Zamiast nich pojawiają się "krzaki". Niewykluczone, że w którymś miejscu
    wywaliłem za dużo kodu.;)

  • 39. Data: 2018-09-23 08:10:00
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 23/09/18 00:09, Marek wrote:

> [...]
    > chociażby) i ciągle jest w stanie chłonąc te układy na poziomie
    > uzasadnijącym ekonomicznie  ich produkcję (czyt. klonowanie).

    Tego nie wiem ale w jego dokumentacji są podane róznice niektórych
    czasów w stosunku do MAXa

    https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/ZHONGKEWEI-AT7456E
    _C82351.pdf - strona 35

    c.

  • 40. Data: 2018-09-23 11:56:31
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > -a z nowych: VGA na usb, tunery TV na USB, projektory USB - tylko
    > potrzebujesz USB host ...

    Ewentualnie Atlantis lubi retro, to może karta Hercules na ISA? Da się
    ładnie wysterować z MCU i paru pomocniczych TTLi, dałoby się też pewnie
    (choć nie wiem) dostosować do częstotliwości w TV...