  • 61. Data: 2014-10-23 13:44:02
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2014, Uzytkownik wrote:

    > Druga sprawa to Anakron się przyznaje, że kiedy wjeżdżał na skrzyżowanie
    > zapaliło mu się zielone.
    > A co chwilę wcześniej robił?

    "Celował w zielone" :>
    Można to uznać za nierozsądne, ale nie jest zabronione.

    > Nawet nie raczył zwolnić przed skrzyżowaniem, zwłaszcza, że jest tam
    > ograniczona widoczność. Nie zachował szczególnej ostrożności

    Właśnie wygasa flejm nt. "zmiany przepisów w toku" na przejściu
    dla pieszych, i skrzyżowanie jezdni było jednym z argumentów ;)
    Żądasz, żeby *w ramach* szczególnej ostrożności było zwolnienie
    mimo zielonego światła. A kierowcy nie chcą zwalniać przy
    przejściu dla pieszych, nawet jeśli konwencja wiedenska nakazuje
    to WPROST (przy obecnoœci pieszych).
    Do "prędkości umożliwiającej natychmiastowe zatrzymanie pojazdu".
    Żeby nie było - ruch kierowany (w tym sygnalizacja) wyłącza
    ten wymóg.

    > W efekcie tego kolega Motyliński wjechał na
    > wczesnym zielonym z dużą prędkością,

    ...co "przyczynia się do skutków" (i w sumie powinno mieć znaczenie
    dla sprawy cywilnej) ale dalekie jest jeszcze od winy w sprawie karnej...
    BTW: to "przyczynienie" może być kolejnym elementem, uzasadniającym
    wypłacenie odszkodowania przez ubezpieczyciela! - tu się zgadzam,
    bo jak wyjdzie że "przyczynił się w 90% do skutków" to kwestia
    winy drugiej strony staje się jakby mniej ważna.

    > a ten od góry wjechał na późnym zielonym

    No właśnie... jeśli wjechał, to sygnalizacja jest źle ustawiona,
    chyba jednak. Czy ja się mylę, że Anacron wykazał iż zielone
    potrafiło zaświecać się JEDNOCZEŚNIE?
    Żółte (*żółte*, wg definicji widmowej z konwencji wiedeńskiej,
    nie pomaranczowe jak u kolejarzy, choć te zakresy na siebie
    zachodzą, znaczy "mniej czerwony pomarańcz" i "mniej zielony
    żółty" zachodzą i jest możliwy ten sam kolor "zółty drogowy
    pomarańczowy kolejowy", to z drugiej strony ograniczenia różnica
    AFAIR jest) powinno świecić się 3 sekundy.
    Nawet bez "zakładek" na czerwonym.

    > Niestety problem polega tu na tym, że ten, kto programował tą sygnalizację
    > ustawił zbyt krótki czas, kiedy świecą się jednocześnie czerwone światła,
    > albo założył z góry, że przy ruchu w terenie zabudowanym nie musi być tego
    > czasu,
    > a załatwią sprawę światła pomarańczowe i załatwiłyby, gdyby ludzie
    > jeździli zgodnie z przepisami, czyli 50 lub 60 km/h.

    Moment.
    Dobra, 1/20 momentu :> (znaczy 3 sekundy)
    Takie myślenie jest BARDZO groźne - szczególnie jeśli w poprzek
    jest przejście dla pieszych. Właśnie w terenie zabudowanym.
    Za takie "pułapki" (kierowca zadowolony że piesi stoją - widzi
    czerwone pieszych - ciśnie gaz i w tym momencie zapala się zielone
    pieszym) odpowiadać powiniej ten kto ją zaplanował.

    > "Słowo" do Motylińskiego. Pomimo, że darzę Cię wielką sympatią za to co
    > robisz to w tym przypadku uważam, że dałeś dupy.

    Ale wersja "przyczyną wypadku była nadmierna prędkość" cieszy się
    wyjątkowo kiepską renomą (u kierowców) ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2014-10-23 13:49:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2014, Shrek wrote:

    > Powiedz - jak często zdarzają ci się takie dziwne sytuacje?

    Podejdź do tego inaczej.
    Załóż, że sam nie wiesz jak często Tobie się przytrafiają.
    Powód? - prosty.
    Jak Ci się przytrafi, to *prawie na pewno* założysz, że ten drugi
    kierujący popełnił błąd gruby i tylko Twoja lub jego reakcja
    pozwoliła uniknąć kraksy.
    Prawdopodobieństwo że będziesz próbował wyjaśniać czy "tamten
    też miał zielone", dopóki nie dojdzie do wypadku, jest gdzieś
    w pobliżu czwartej cyfry znaczącej za początkowymi zerami :>

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2014-10-23 13:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Powiedz - jak często zdarzają ci się takie dziwne sytuacje? Bo mi się
    > wydaje, że jak komuś się to za często przytrafia to jest kilka
    > możliwości. I większość z nich jest na niekorzyść Anacrona.

    Jak czesto widujesz auta bez swiateł stopu?
    Pytam, bo kiedys ktos mi tu pisał, ze takie sytuacje sie nie zdarzaja.
    A ja widuje takie srednio raz na tydzien.

  • 64. Data: 2014-10-23 16:31:19
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-23 12:02, Shrek pisze:

    > Powiedz - jak często zdarzają ci się takie dziwne sytuacje? Bo mi się
    > wydaje, że jak komuś się to za często przytrafia to jest kilka
    > możliwości. I większość z nich jest na niekorzyść Anacrona.

    Jeździsz 100 000 rocznie tak jak Anacron? 8300 miesięcznie;) Dużo jeździ
    to się dużo dzieje.

  • 65. Data: 2014-10-23 16:49:12
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2014 10:19:30 +0200, anacron napisał(a):

    > nie zostałem uznany prawomocnym wyrokiem winnym kolizji, a sprawa
    > została umorzona. Alianz jednakże w między czasie wypłacił odszkodowanie
    > z mojej polisy

    Zaraz, zaraz, a nie pisał ktoś na grupie, że odszkodowanie nie może być
    wypłacone poszkodowanemu bez zgody ubezpieczonego?

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 66. Data: 2014-10-23 17:15:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 23.10.2014 o 16:31, depros pisze:
    > Jeździsz 100 000 rocznie tak jak Anacron? 8300 miesięcznie;) Dużo jeździ
    > to się dużo dzieje.

    Teraz mniej, od początku roku tylko 58 tys., a więc 100'000 na koniec
    nie będzie. :)

    --
    anacron

  • 67. Data: 2014-10-23 17:20:13
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-23 17:15, anacron pisze:

    > Teraz mniej, od początku roku tylko 58 tys., a więc 100'000 na koniec
    > nie będzie. :)

    Te zdarzenie jest z okresu kiedy więcej jeździłeś tak?

  • 68. Data: 2014-10-23 17:21:02
    Od: depros <d...@g...com>

    > AFAIR nie.

    > O ile dobrze kojarzę, to Anacron wykazał *powtarzalność*
    > tego błędu sygnalizacji.
    > Nie wykazał (za pomocą dowodów innych niż własne oświadczenie)
    > że jemu świeciło się zielone, ale wykazanie iż "to się zdarza"
    > wystarcza do uwolnienia od winy.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Anacron jak to wykazałeś?

  • 69. Data: 2014-10-23 17:21:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-23 13:49, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Jak Ci się przytrafi, to *prawie na pewno* założysz, że ten drugi
    > kierujący popełnił błąd gruby i tylko Twoja lub jego reakcja

    No widzisz, a Anacronowi nie dość, że bez przerwy się jakieś dziwne
    akcje trafiają, to jeszcze bez problemu je dostrzega (czyli jest o level
    wyżej ode mnie, który takich drobiazgów nie dostrzega) i biega z tym do
    telewizji. Sorry - każdy ocenia jak mu sumienie podpowiada. Mi ktoś,
    komu się non stop dziwne akcje przydarzają i twerdzi, że to wszyscy inni
    się mylą, biega z tym do mediów przypomina Napoleona;)

    Shrek.

  • 70. Data: 2014-10-23 17:23:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-23 16:31, depros wrote:

    > Jeździsz 100 000 rocznie tak jak Anacron? 8300 miesięcznie;) Dużo jeździ
    > to się dużo dzieje.

    Noo - samochody z zasp wyciąga, na usenet pisze, wywiadów udziela,
    policję masakruje i kilometry nawija - wszystko w tym czasie. Nic
    dziwnego, że jak ktoś ma taką podzielnośc uwagi, to rzeczy umykające
    zwykłym śmiertelnikom On dostrzega bez pudła;)

    Shrek.