  • Data: 2014-04-27 10:49:41
    Temat: Re: Wyrobienie ... egzamin.
    Od: "TomekF" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:19ex532eg50wa$.r0iig8uvnrs2.dlg@40tude.net...

    > da się znakomicie jeździć bez wykucia PoRD na na blachę a za to w
    > oparciu o zdrowy rozsądek plus uzupełnienie litery kiedy trzeba.

    Zdrowy rozsądek nie wystarcza. Popatrz ile jest wypadków.
    Problemem jest, że kierowcy nie wiedzą :
    - kiedy włączać kierunkowskaz,
    - jak jeździć na rondzie,
    - kiedy można i nie można wyprzedzać z prawej,
    - co oznacza czerwone światło z zieloną strzałką,
    - o zachowaniu szczególnej ostrożności przed przejściem dla pieszych,
    - o zmniejszeniu prędkości przed przejściem dla pieszych tak, aby nie
    narazic na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    się w tych miejscach lub NA NIE WCHODZĄCYCH lub wjeżdżajacych.

    itd. itp. Pewnie znalazłoby się
    więcej takich zapomnianych przepisów, mających wpływ na bezpieczeństwo
    na drodze.
    Egzamin "odświeżający" z przepisów np. co 10 lat jak najbardziej powinien
    być.

    > Ja nie widzę nic zdrożnego w tym że nie mam w pamięci
    > np. ile jakiś klamot może wystawać z obrysu.
    > Robię to raz na parę lat. Jak będę musiał przewieźć to sprawdzę w necie.

    Jeden sprawdzi, drugi nie sprawdzi i może powstać zagrożenie lub wypadek.

    > Praktyka wykazuje zresztą że litera literą a policyjna interpretacja
    > sobie.

    Policja to też ludzie i mogą się mylić.

    > Ja kiedyś dostałem mandat za sygnalizowanie *zamiaru* skrętu.
    > --
    > Jacek

    Jak nie pamiętałeś przepisu, źle sygnalizowałeś, to normalne że dostałeś
    mandat. Nauka kosztuje.