  • 11. Data: 2014-05-14 09:42:51
    Temat: Re: Wysysarka do oleju silnikowego
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-05-14 08:46, WOJO pisze:
    > TAK.
    > Nie wszyscy mechanicy są tacy sami. Niektórzy są bardziej pazerni, chcą
    > zarobić na swoim upuście
    > i dodatkowo od klienta (że niby sami musieli kupić w cenie detalicznej i
    > dołożyć swoją marżę).
    > Takiego mechanika odwiedzam raz, ten pierwszy i ostatni zarazem.
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    Rowery też kupujecie w supermarkecie?
    Ja oleju w super markecie nie kupuje. O dziwo oleje przywiezione z
    Niemiec sprzedają się bardzo dobrze.

  • 12. Data: 2014-05-14 11:37:05
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Rowery też kupujecie w supermarkecie?
    A co to ma do rzeczy?

    > Ja oleju w super markecie nie kupuje.
    Ja też - 99 zł za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturę w sklepo/hurtowni.

    > O dziwo oleje przywiezione z Niemiec sprzedają się bardzo dobrze.
    A te przywiezione to lepsze/gorsze?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 13. Data: 2014-05-14 12:40:25
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-05-14 11:37, WOJO pisze:

    > Ja też - 99 zł za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturę w sklepo/hurtowni.

    a co to ma do rzeczy, że przepłacasz?

    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=Shell+H
    elix+Ultra+5W-40&search_scope=

    http://www.ceneo.pl/10979473

  • 14. Data: 2014-05-14 15:02:40
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 11:37:05 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > A co to ma do rzeczy?

    > Ja teďż˝ - 99 zďż˝ za 4l Shell Helix Ultra 5W-40 na fakturďż˝ w sklepo/hurtowni.

    > A te przywiezione to lepsze/gorsze?

    Markowe - takie same. Tylko niemieckie spoza oficjalnego obiegu sa tansze, bo w
    naszym kraju na oleje nalozono akcyze, a w Niemczech nie. Zreszta jak w prawie calej
    Europie...

    pablo

  • 15. Data: 2014-05-14 18:59:46
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 14 May 2014 08:46:03 +0200, "WOJO"
    <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    >TAK.

    No to powodzenia.
    Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z którym
    nie wiadomo co zrobić.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2014-05-14 19:03:35
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 14 May 2014 09:42:51 +0200, hisjusz <h...@w...pl> wrote:

    >Rowery też kupujecie w supermarkecie?

    A coś bliżej?

    >Ja oleju w super markecie nie kupuje. O dziwo oleje przywiezione z
    >Niemiec sprzedają się bardzo dobrze.

    A kto powiedział, że olej w markecie? W hurtowni motoryzacyjnej, Ford
    Formula F 5w30, bańka 5 litrów + butelka 1 litra - 118 PLNów. Nawet
    nie wiem czy ten olej jest w marketach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 17. Data: 2014-05-14 19:11:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 maja 2014 18:59:46 UTC+2 użytkownik jerzu napisał:

    > No to powodzenia.
    >
    > Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z kt�rym
    >
    > nie wiadomo co zrobiďż˝.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam - Dariusz Niemczy�ski x...@i...pl
    >
    > http://jerzu.waw.pl GG:129280
    >
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    >
    > Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

    Wiadomo co zrobić. Wylać do kanalizacji. Na oczyszczalni ścieków go wyłapią tak jak
    olej po smażeniu frytek. I przerobią na paliwo do elektrowni. W przeciwieństwie do
    oleju po smażeniu olej silnikowy i przekładniowy są biologicznie czyste.

  • 18. Data: 2014-05-14 21:00:00
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jeszcze po samodzielnej wymianie zostaje przepracowany olej, z którym
    > nie wiadomo co zrobić.
    Też się zastanawiałem co z nim zrobić, bo w odróżnieniu od Kogutka mam
    odrobinę świadomości ekologicznej.
    Zebrało mi się tych baniaczków już 4 czy 5 i w końcu z ciekawości zapytałem
    w firmie, co robią ze zużytym olejem maszynowym.
    Człowiek za to odpowiedzialny wskazał mi dwie beczki 200 l i ucieszył się,
    że dolewam dodatkowe 20 l.
    Podobno da się na tym jeszcze zarobić...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 19. Data: 2014-05-14 21:29:53
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 14 maja 2014 21:00:00 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > Te� si� zastanawia�em co z nim zrobi�, bo w odr�nieniu od Kogutka mam
    >
    > odrobin� �wiadomo�ci ekologicznej.
    >
    > Zebra�o mi si� tych baniaczk�w ju� 4 czy 5 i w ko�cu z ciekawo�ci
    zapyta�em

    > w firmie, co robi� ze zu�ytym olejem maszynowym.
    >
    > Cz�owiek za to odpowiedzialny wskaza� mi dwie beczki 200 l i ucieszy� si�,
    >
    > �e dolewam dodatkowe 20 l.
    >
    > Podobno da siďż˝ na tym jeszcze zarobiďż˝...
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > WOJO

    Mógłbyś jakoś opisać swoją świadomość ekologiczną na przykładzie przepracowanego
    oleju, pod kątem oczyszczalni ścieków i przerabiania odpadów jakie tam trafiają na
    paliwo dla elektrowni? Samo stwierdzenie że masz jakąś świadomość nic nie znaczy,
    zwłaszcza że możesz się mylić. Świadomość ekologiczna to nie wylewanie takiego ani
    żadnego innego oleju do rzeki na przykład.

  • 20. Data: 2014-05-15 02:20:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" napisał w wiadomości grup
    On Tue, 13 May 2014 18:54:42 +0200, J.F.

    >Olej 5w30 Formula F, 6 litrów - w sklepie 118 zł., u "mojego"
    >mechanika 120 zł. Filtr oleju FoMoCo - w sklepie ok. 30 zł., u
    >mechanika 20 zł. Wymiana - 20 zł. Opłaca się bawić samemu?

    Nie, ale moj zmieniacz wypuszcza mnie z rachunkiem ponad 200 i cos mi
    sie tu nie zgadza :-)

    I za 30zl nie chce mi sie samemu oleju rozlewac, ale wlasnie musze sie
    rozejrzec gdzie zaplace 30, a nie nie wiadomo ile ...

    J.