  • 41. Data: 2011-04-28 22:57:15
    Temat: Re: Wzmacniacz ADSL [OT]
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > Dawno dawno temu, jak jeszcze w tepsie pracowałem zakładaliśmy
    > pilotażowo telefony przez radiówkę, klienci płacili zwykły abonament
    > telefoniczny.

    Skoro żeście chcieli na to zakładanie mówić "pilotażowe", to wasza
    wewnętrzna sprawa. Mnie do tepsianej roboty zwykle pasowały inne
    przymiotniki -- ale to z kolei moja sprawa. Na szczęście pilotaż
    wyszedł debeściakom jak zwykle, wszystko zwaliło się na ryj, więc
    po tamtych radiówkach ślad nie pozostał.

    > Aczkolwiek może faktycznie byłeś jednym z pierwszych klientów, nie
    > neguję takiej możliwości, gdyby to był pilotaż na pewno byś o tym
    > wiedział.

    A ci od radiówek wiedzieli? Bardzo czuli się zaszczyceni? Cholera wie,
    może mnie też jakieś banialuki o "pilotażu" wciskali. Kto by to wszystko
    spamiętał. Może nawet chcieli w ten sposób tłumaczyć niewywiązywanie
    się z umowy. Ale mówiąc szczerze, ja to wszystko mam gdzieś. Umowa, to
    umowa. Prawo Telekomunikacyjne jest prawem, a tam o żadnym pilotażu nie
    ma mowy. Jak się komuś nie podoba, to niech idzie w lotnictwie robić,
    a nie zajmuje się transmisją danych.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2011-05-03 18:17:38
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    Ta radiowka to byly strare komorki NMT chcieli po tym posylac cos w
    stylu SDI ale jak sie okazalo jaka to chujnia zrezygnowali.

    Miewiem co dzis buja na tym NMT

  • 43. Data: 2011-05-04 01:40:00
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Do ISDN z kolei tepsa chyba niczego nie dawała --

    Dawała telefon Berlin i karte ISDN na ISA, najdalej w zeszłym tygodniu
    ją wyrzucałem. Nazywało się to łącze bodaj OCTOPUS.

  • 44. Data: 2011-05-04 11:33:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Zakarm napisał:
    > Ta radiowka to byly strare komorki NMT chcieli po tym posylac cos w
    > stylu SDI ale jak sie okazalo jaka to chujnia zrezygnowali.

    Nie tylko, (chyba jeszcze) jest stosowany system Tadiran'a na 2,4GHz (do
    wyboru było kilka innych częstotliwości, jakiś debil musiał wziąć niezłą
    kasę za decyzję że 2,4 będzie najlepsze), to już ma parametry podobne do
    SDI i zasięg 20km ograniczony odgórnie, na 30km jeszcze mieliśmy
    akceptowalny sygnał.

    > Miewiem co dzis buja na tym NMT

    Zezwolenie na użytkowanie pasma chyba już się skończyło, jeśli go
    ex-idea nie odnowiła to interes został zlikwidowany, abonenci podpięci
    kablami (taka była pierwotna idea tego systemu: tymczasówka zanim kabel
    pociągną coby klient z konkurencji nie skorzystał.) lub podpięci drugim
    systemem.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 45. Data: 2011-05-04 12:42:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Dawała telefon Berlin i karte ISDN na ISA, najdalej w zeszłym
    > tygodniu ją wyrzucałem. Nazywało się to łącze bodaj OCTOPUS.

    Czy to na pewno było to samo? Wydaje mi się, że OCTOPUS, to był
    wtedy, gdy klient decydował się na wszystko na raz. Z tepsianym
    ISDN miałem do czynienia tylko raz. Telefon już był (Siemens jakiś,
    nie wiem jakiego pochodzenia), a gdy potrzebowałem skorzystać
    z internetu, kartę musiałem dokupić.

    A tak przy okazji, to całe ISDN było niezłym wpuszczaniem ludzi
    w maliny. Tepsa namawiała wszystkich by skorzysali z "nowoczesnych
    rozwiązań telefonii cyfrowej". Jak już skorzystali, to się okazało,
    że nowoczesnego internetu mieć nie będą, bo im żadnego SDI, a potem
    ADSL, już nie założą na tej linii. Pozostawoało dzwonienie na 0-202124
    i płacenie za impulsy. W tej ośmiornicy liczyli to chociaż jakimś
    ryczałtem?

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2011-05-04 13:34:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > ADSL, już nie założą na tej linii. Pozostawoało dzwonienie na 0-202124
    > i płacenie za impulsy. W tej ośmiornicy liczyli to chociaż jakimś

    Może nie całe ISDN, tylko kawałeczek ISDNu oferowanego przez TPSA. Ja mam
    ISDN od 20 lat i jestem zadowolony. I od początku miałem ADSL na tej linii.
    W międzyczasie miałem na kablu TV, a teraz znowu na ISDN.

    Waldek

  • 47. Data: 2011-05-04 22:25:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Może nie całe ISDN, tylko kawałeczek ISDNu oferowanego przez TPSA.

    Tak. Niezależnie od wielkości owego kawałeczka.

    > Ja mam ISDN od 20 lat i jestem zadowolony. I od początku miałem ADSL
    > na tej linii.

    ADSL w 1991 roku? Hmm... Ale u Niemca udział linii ISDN wśród wszystkich
    linii jest dużo większy niż u nas, więc do łącz ADSL wybrano Annex B,
    który nie koliduje z pasmem ISDN, a nie Annex A przeznaczony wyłącznie
    do linni analogowych, tak jak zrobiła to tepsa.

    > W międzyczasie miałem na kablu TV, a teraz znowu na ISDN.

    No ale chyba razem z ADSL, a nie z komutowanym łączem internetowym
    64/128 kbps? TPSA stwierdziła, że łącze komutowane jest super i nic
    więcej abonentowi nie będzie potrzebne. To miałem na myśli pisząc
    o wpuszczaniu w maliny.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2011-05-05 05:50:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2011 22:25:21 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >No ale chyba razem z ADSL, a nie z komutowanym łączem internetowym
    >64/128 kbps?

    videokonferencja byla i w ISDN na 128kb/s,

    >TPSA stwierdziła, że łącze komutowane jest super i nic
    >więcej abonentowi nie będzie potrzebne. To miałem na myśli pisząc
    >o wpuszczaniu w maliny.

    Raczej po prostu zachowala sie jak rasowy monopolista.
    Nie mamy pana plaszcza i co pan nam zrobi.

    ISDN ma pare zalet i jest naprawde fajnym rozwiazaniem, ale nie w TP.
    USA z kolei sie jakos modzie na ISDN oparla .. bo tam z jednej strony
    tez poszlo o pieniadze za internet, z drugiej - sporo funkcjonalnosci
    mozna i na zwyklej linii miec. Tylko trzeba chciec.

    J.

  • 49. Data: 2011-05-05 12:27:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > videokonferencja byla i w ISDN na 128kb/s,

    Kiedyś łącza międzymiastowe miały 128kb/s, a Internet w tych czasach
    był całkiem fajny. Ale ja bym się tym dzisiaj nie sugerował przy
    wyborze prędkości domowego łącza.

    > Raczej po prostu zachowala sie jak rasowy monopolista.
    > Nie mamy pana plaszcza i co pan nam zrobi.

    Tu akurat działań monopolistycznych nie widzę. ISDN nigdy nie był
    obowiązkowy, nikt do niego nie zmuszał. To raczej była próba działań
    marketingowych w sylu Apple -- abonent, który obstalował sobie ISDN
    TP miał nabrać głębokiego przekonania, że co prawda wiele rzeczy
    przestało być dla niego dostępnych, za wszystko płaci więcej od inych,
    ale za to podłączony jest do najnowocześniejszej sieci telefonicznej
    jaką zna świat.

    --
    Jarek