  • 51. Data: 2022-04-29 18:13:16
    Temat: Re: Wzmacniacz różnicowy (nie instrumentalny) działa dziwnie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Apr 2022 19:01:33 +0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Prawie :) Nie ma połączenia wejść odwracających w części buforującej przez
    > rezystor.
    >
    > https://extronic.pl/img/cms/Wzmacniacze/05%20instrum
    entalny/wzmacniacz-instrumentalny2.jpg

    Ten jest po prostu dwustopniowy - pierwsza czesc wzmacnia sygnal
    roznicowy, druga sprowadza roznice na potencjal masy.
    Jak nie potrzebuje wzmacniac roznicowo, to wystarcza bufory,
    albo nawet to nie.

    P.S. Napiecia wyjsciowe pierwszej sekcji moga byc nie/ciekawe,
    wiec nadmiar napiecia zasilania sie przyda ...

    > No tak, i potrzebowałbym zerowego :) Ale już się udało, zwiększając
    > rezystory.

    > Spodziewałbym się, że jednak wyjście sobie poradzi...

    Zwykly tranzystor bipolarny na wyjsciu.
    Napiecie nasycenia ma kilkaset mV, nizej nie zejdzie,
    o ile ma jakis prąd utopic, tzn sink.

    ation-amplifier-topologies-two-amp-theory?context=11
    39747-1139745-1140241-1148436

    > Dwa wzmacniacze... ciekawe.

    Sa tez gotowe w.i uzywajace wewnetrznie tej konfiguracji.

    J.

  • 52. Data: 2022-04-29 18:17:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Apr 2022 14:49:21 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > NPN. Zenerujesz złącze BE, powstają fotony, które są absorbowane na
    > "fotodiodzie" BC i efekt jak opisałem. Z PNP się powinno udać wyskoczyć
    > trochę ponad VCC. Obciążalność niemal żadna, ale do rozsądnie
    > wymyślonych biasów wystarczy.

    > https://www.youtube.com/watch?v=bKlbO5mOZm4

    Czary :-)

    > I Ty, Brutusie? W Mouserzy tego leży w opór. Niektóre poniżej 2PLN.

    w opor, ale ktore zadzialaja bez ujemnego zasilania? :-)

    J.

  • 53. Data: 2022-04-29 18:29:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Apr 2022 21:19:33 +0200, Piotr Wyderski wrote:

    > Tu masz świecące 2N3055 celem dopieszczenia wizualnego. :)
    > https://www.richis-lab.de/2N3055_03.htm

    Wow ... nie powinien byc ten krzem wiekszy?

    Tylko srednio zrozumialem.
    Swiecenie nie dziwi ... ale swiecenie jak LED - w kierunku
    przewodzenia. Tylko krzem swieci w podczerwieni.

    A tu podlączył odwrotnie, napiecie wysokie ... to w UV swieci?

    No i nie wiem - ciac stare tranzystory, czy siegnąc po zenerki - mam
    jakies w szklanych obudowach ...

    Ups ... 1956
    https://journals.aps.org/pr/abstract/10.1103/PhysRev
    .102.369

    J.

  • 54. Data: 2022-04-29 20:34:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 29.04.2022 15:46, Piotr Wyderski wrote:
    [...]
    > Przyjmuję argument. Ale jak będzie po polsku np. drift step-recovery
    > diode? Drftowa dioda ładunkowa? Dziwne.
    Nie mam pojęcia. Pierwszy raz słyszę o takiej diodzie. :-)

  • 55. Data: 2022-04-29 20:39:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 29.04.2022 16:07, J.F wrote:
    [...]
    > Piotrze - prawie wszystko w koncu spolszczylismy, na rozne sposoby.
    >
    > komputer, myszka, samochod, rower, silnik, armata, muszkiet, krokodyl.
    > Wiec i te diode kiedys spolszczymy.

    Np. transila żeśmy nie spolszczyli (kilka lat temu była tutaj nawet
    rozpoczęta przeze mnie dyskusja na ter temat). Chociaż z tym transilem
    to tak trochę jak elektrolux - odkurzacz, karcher - myjka ciśnieniowa.
    :-) W zasadzie nawet LED-a niezbyt spolszczyliśmy. :-)

  • 56. Data: 2022-04-29 20:46:12
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    JDX wrote:

    > Nie mam pojęcia. Pierwszy raz słyszę o takiej diodzie. :-)

    DSRD. Służy do wytwarzania bardzo krótkich impulsów o mocy dochodzącej
    do kilkuset megawatów:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Step_recovery_diode#Op
    eration_of_the_Drift_Step_Recovery_Diode_(DSRD)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 57. Data: 2022-04-29 20:49:49
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > w opor, ale ktore zadzialaja bez ujemnego zasilania? :-)

    INA196 np.? -16..+80V CM.

    Pozdrawiam, Pior

  • 58. Data: 2022-04-29 20:57:30
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Wow ... nie powinien byc ten krzem wiekszy?

    Wybierz sobie:

    https://www.richis-lab.de/2N3055.htm

    > A tu podlączył odwrotnie, napiecie wysokie ... to w UV swieci?

    Spektrum jest szerokie. W UV trochę też:

    "The spectral distribution of the light is continuous with a long tail
    extending to photon energies greater than 3.3 ev."

    I sprawnośc kwantowa:

    "A tentative figure for the emission efficiency over the visible
    spectrum is one photon for every 10^8 electrons crossing the junction."

    W LEDach bywa 50%.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 59. Data: 2022-04-30 01:13:15
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i nie wiem - ciac stare tranzystory, czy siegnąc po zenerki - mam
    > jakies w szklanych obudowach ...

    Sięgnąłem, podłączyłem przez rezystor, ustawiłem aparat na długi czas
    naświetlania. Nie zaświeciła. Zwiększałem napięcie. Nadal nie świeciła.
    Zwiększałem jeszcze bardziej. Zaświecił rezystor.

    --
    Z dumą szedłem przez miasto łapiąc spojrzenia przechodniów. Popularność?
    Nie. Uroda? Raczej nie. Włączona piła łańcuchowa w moich rękach? Być może...

  • 60. Data: 2022-05-01 20:38:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Częstotliwościową.

    Trzeba ją stosować nawet jak w ścieżce nie ma żadnych elementów, które
    znacząco opóźnią sygnał (LC)?

    --
    Zając dowiedział się że jego synowi ktoś w knajpie wybił wszystkie
    zęby. Wchodzi do knajpy i mówi: