  • 61. Data: 2015-03-06 10:13:26
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W

    >A wyjasnisz co lepkosc na zimno ma do "brania" oleju?

    Ale ja nic nie pisalem o lepkosci.

  • 62. Data: 2015-03-06 12:45:22
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50
    .aspx?p=2

    Prosze. Słucham bo jestem ciekaw.

  • 63. Data: 2015-03-06 12:48:36
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki lac?

  • 64. Data: 2015-03-06 12:51:56
    Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 12:45, Jimiasty pisze:
    > http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50
    .aspx?p=2

    Syntetyczny.

    --
    Jacek Skowroński

  • 65. Data: 2015-03-06 13:01:56
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    LEPEK wydumał(a) w news:md9tv4$jor$1@speranza.aioe.org :
    > http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-
    zbankrutowal-dekonstru
    > kcja-mitu/
    > Pozdr,

    Fajnie długi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisałem o stratach w
    sprzedazy części zamiennych (znaczy spadku sprzedazy części) jak i o
    serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskał (stracił) :) Cała reszta to "urban
    legends".
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 66. Data: 2015-03-06 13:09:56
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    Pszemol wydumał(a) w news:mdaqbn$oa0$1@dont-email.me :
    > "LordBluzg(R)" <s...@o...com> wrote in message
    > Czy jakieś wiarygodne źródła tej "wiedzy" możesz przytoczyć?

    "O wyborze oleju może też decydować stan silnika. Jednostka zużyta ma
    większe luzy, spala olej, hałasuje. W takim przypadku gęstszy olej, choć jej
    nie naprawi, to jednak wyciszy, uszczelni i pozwoli pojeździć jeszcze jakiś
    czas bez remontu. W takiej sytuacji, stojąc przed wyborem opisanym powyżej,
    bezwzględnie wybierzmy olej 5W-40 zamiast 5W-30! Często mechanicy zalecają
    też wlanie jeszcze gęstszego oleju, np. 5W-50 lub 10W-60 - nawet jeśli nie
    przewiduje tego instrukcja. Takie oleje stosuje się zwykle w autach
    eksploatowanych w sporcie (pomimo że sprawiają większe opory i teoretycznie
    pogarszają osiągi silnika!), a często także w autach starych czy wręcz
    zabytkowych. Po prostu gęstszy olej zapewnia lepszą ochronę i już! Uwaga, w
    nowoczesnych silnikach, przystosowanych do olejów energooszczędnych, takich
    eksperymentów bez konsultacji z doświadczonym mechanikiem lepiej nie robić."

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-zmieniac-o
    lej-jesli-tak-to-na-jaki/33sj2

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 67. Data: 2015-03-06 15:20:05
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-5
    0.aspx?p=2

    >Prosze. Słucham bo jestem ciekaw.

    Czyli ten:
    http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
    To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.

  • 68. Data: 2015-03-06 15:27:52
    Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 15:20, Czesław Wiśniak pisze:

    .aspx?p=2

    > Czyli ten:
    > http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
    > To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.

    W takim razie coś by się nie zgadzało z tą teorią dotyczącą kodu
    gospodarowania odpadami. Karta charakterystyki bezpieczeństwa dla tego oleju
    zawiera informację, że ten kod to 13 02 06.

    --
    Jacek Skowroński

  • 69. Data: 2015-03-06 15:32:58
    Od: Czeslaw Wisniak <c...@b...pl>

    >A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki
    >lac?

    Co oznacza 5W to sobie zobacz w internecie. Chodzi o koszty bo mniej 5W bral
    nie bedzie.
    Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym bo wyplukanie
    nagaru przez dobry olej i zapchanie kanalow moze miec rozne dziwne skutki.

  • 70. Data: 2015-03-06 16:02:54
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 15:20:48 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
    > Czyli ten:
    > http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
    > To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.

    No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest napisane,
    ze jest w pelni syntetyczny. Skoro tak nie jest to wala w ...uja.

    Ciekawe, ze oleje Mobil (bez one) maja oznaczenie, ze sa hydrocrackami (HC), np tu:
    https://www.motointegrator.pl/produkty/222317-olej-m
    obil-3000-xe-5w30-4-litry

    PS. Mogles od razu podzielic sie swoim odkryciem a nie zgrywac cwaniaka.