-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!t20g2000yqa.googlegroups.c
om!not-for-mail
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
Date: Tue, 12 Oct 2010 13:45:59 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 82
Message-ID: <8...@t...googlegroups.com>
References: <5...@c...googlegroups.com>
<i911au$jnd$1@news.onet.pl> <4...@n...home.net.pl>
<i919v4$f9t$1@news.onet.pl>
<2...@i...googlegroups.com>
<i91erq$v26$1@news.onet.pl>
<1...@3...googlegroups.com>
<i91hnl$96t$1@news.onet.pl>
<8...@d...googlegroups.com>
<i91jig$fe5$1@news.onet.pl>
<7...@g...googlegroups.com>
<i91lpk$n8b$1@news.onet.pl> <i92fin$inh$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 80.7.74.223
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1286916359 15862 127.0.0.1 (12 Oct 2010 20:45:59 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Oct 2010 20:45:59 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: t20g2000yqa.googlegroups.com; posting-host=80.7.74.223;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/534.3
(KHTML, like Gecko) Chrome/6.0.472.63 Safari/534.3,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:27207
[ ukryj nagłówki ]On 12 Paź, 21:14, "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
wiadomościnews:i91lpk$n8b$1@news.onet.pl...
>
>
>
>
>
> > Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w
> > wiadomości
> >news:7d976013-ec22-4214-8388-bb57be638509@g18g2000y
qk.googlegroups.com...
> >> On Oct 12, 2:16 pm, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
> >>>>> Tez tak to widze - narazie nie znajduje sposobu przekroczenia
> >>>>> predkosci wiatru przy jezdzie dokladnie w linii wiatru...
> >>>> Musisz nałapać tej energii trochę na zapas zanim dogonisz wiatr.
> >>>> Niedużo, tyle tylko żeby zacząć się od tego wiatru odpychać chwilę
> >>>> później. Wystarczy że przyspieszenie pojazdu w chwili doganiania nie
> >>>> będzie zerowe.
> >>> To nie ma znaczenia - nie moze Cie napedzac cos co sam
> >>> wywolujesz wykonujac prace.
> >> Owszem, ma znaczenie. Trzymasz się kurczowo tej łódki z żaglem. A w
> >> tych wiatrakach są koła. Przyspieszenie jest jak masz na nich moment.
> >> A moment bierzesz z energii i tylko to jest ważne. Martwy punkt
> >> pokonujesz energią kinetyczną, mimo że chwilowo Ci źródełko energii z
> >> wiatru zgasło. Nagle zmienia się znak momentu na kołach i jedziesz
> >> dalej :)
> >> Konrad
>
> > Nie, ja nie pisze o zadnej lodce :)
> > Zapomnij o "martwym punkcie" - jak chcesz mozesz sobie rozpedzic
> > pojazd pchajac go autem, czy napedzajac silnikiem.
>
> > Znaczenie ma jedno - wykonujesz prace zeby napedzac pojazd pokonujacy
> > opor powietrza, ktore to powietrze krecac smiglem wytwarza moment
> > napedzajacy kola pchajace pojazd pokonujacy opor powietrza, ktore
> > to powietrze krecac smiglem wytwarza moment napedzajacy kola pchajace
> > pojazd itd.
>
> > Cos mi to przypomina - cos na "P" ;)
>
> Tu nie ma nic na "P"! :-)
> Sprawę trzeba widzieć energetycznie.
> Widocznie wiatrak dostarcza więcej energi niż trzeba na pokonanie
> oporów ruchu i innych strat.
>
> Taka mała dygresja.
> W latach 60-tych, ale także później, było do kupienia czasopismo
> radzieckie "Technika Mołodioży". To były głównie rysunki zabawek
> dla dzieci 8-12 lat. Jedną z nich było pływadełko na trzech wydmuszkach.
> Wydmuszki były przyklejone do rurki przez którą przechodziła oś
> ze śmigłem z jednej strony i śrubą napędową z drugiej. I takie coś
> pływało pod wiatr i pod prąd małej rzeczki. Sam takie coś kilkakrotnie
> zrobiłem.
W pracy miałem to tylko na telefonie, teraz widzę że turbina wiatraka
obraca się cały czas "pod wiatr", jak śmigło w samolocie, a nie jak
turbina elektrowni wiatrowej. Racja, to koła ją napędzają, a nie na
odwrót. Nie ma żadnego martwego punktu w chwili wyprzedzania wiatru.
Moment na kołach ma stały znak, niezależnie od prędkości, tyle że
malejącą wartość wraz z prędkością, więc pewnie jakieś przerzutki są
potrzebne. Jedyna sztuczka to taki dobór przełożenia koła-śmigło, żeby
samo ruszyło z miejsca, żeby miało siłę zakręcić śmigłem pod wiatr.
Ciekawe jaką minę by mieli ludzie gdyby taki wentylator wyskoczył na
autostradę i zaczął ich wszystkich wyprzedzać :-)
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.10 22:26 Tomasz Pyra
- 12.10.10 23:45 kogutek
- 13.10.10 00:01 J.F.
- 13.10.10 05:46 WM
- 13.10.10 06:02 Jakub Jewuła
- 13.10.10 14:07 adam
- 13.10.10 14:18 Jakub Jewuła
- 13.10.10 15:01 adam
- 13.10.10 15:16 Jakub Jewuła
- 13.10.10 18:25 adam
- 13.10.10 21:10 myszek
- 14.10.10 18:40 J.F.
- 14.10.10 23:41 adam
- 14.10.10 23:49 adam
- 15.12.10 08:21 tadeusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=