eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) › Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
  • Data: 2018-02-17 11:09:26
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-16 o 11:08, Liwiusz pisze:

    > https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
    wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm

    > "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii ocenił, że
    > zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili się do zaistnienia
    > wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok. 65 km na godzinę i tym
    > samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia wypadku. Mógł uniknąć
    > potrącenia pieszego, gdyby jechał z dopuszczalną prędkością 50 km na
    > godzinę i zastosował ekstremalny manewr hamowania.
    >
    > *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w ten
    > sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej prędkości
    > zbliżającego się i oświetlonego auta."*

    1. Niektórym się wydaje, że jak mają na skrzyżowaniu zielone światło, to
    "są w prawie" nawet zabić pieszego.
    2. Dobry kierowca wie, że starsze osoby czasem postępują irracjonalnie i
    potrafią wejśc na jezdnię prosto z chodnika bez ogladania się (podobnie
    jak dzieci). W tym konkretnym przypadku nie wiadomo, jaka była sytuacja
    na drodze, czy kierowca widział zbliżającego sie do krawędzi jezdni
    pieszego. Z doświadczenia wiem, że kierowcy mają głęboko w d... nawet
    jeśli ktoś wyraźnie czeka na przejście przez przejście dla pieszych.
    3. Przypominam też, że piesi mogą przechodzić przez jezdnię poza
    wyznaczonymi przejściami, jeśli mają do nich więcej niż 100 m.
    4. Przypominam też, że piesi z ograniczoną możliwością poruszania się
    mogą przechodzić przez jezdnię w dowolnym miejscu. Nawet w poprzek
    Marszałkowskiej...
    T.

    Ps. Ktoś potrafi wskazać, gdzie był ten wypadek? Tyle wiem, że był
    wieczór wtedy...