    From: scorpion <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zapraszam do galerii
    Date: Sun, 17 Apr 2011 21:20:21 +0200

    Dnia Sat, 16 Apr 2011 09:34:54 -0700 (PDT), mg napisał(a):

    > Pobaw sie "Metoda Korekcji Kolorow Laddera":

    Dzieki. Uzywam LR, nie PS i jak rozumiem ta metoda nie jest tam dostepna?
    Znasz taka metode na LR? Z obrobki nadal jestem kiepski :-)

    > Wiele twoich zdjec ma mocny zafarb ktory maskuje pozostale kolory.
    > Np. tutaj braz drzew w tle, zielen trawy:
    >
    > http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=jyh9
    ka1cm2y97a1

    Ciekawie to wyszlo. Nie powiem. Z tym zafarbem to chyba trzeba byc jednak
    ostroznym. To jest Velvia, ktora w specyficzny sposob przenosi kolory. I za
    to ja kochaja (ja rowniez :-).

    > Jezeli chodzi o "konstruktywna krytyke" to jak dla mnie za bardzo
    > skupiasz sie na szczegolowosci obrazu, kolorze i zjawiskach
    > atmosferycznych. Co to znaczy? Wynajdujesz efektowny motyw o
    > efektownej porze i robisz z tego efektowna technicznie dokumentacje.
    > Odpusc technike i efekty, popracuj nad kompozycja.
    > "Sucha" rejestracja jest podstawa fotografii ale fotografia to cos
    > wiecej niz "sucha" rejestracja:

    Staram sie zrobic najlepsze zdjecia jakie potrafie w danej chwili. Troche
    nie rozumiem Twojego toku myslenia. Dla mnie elementem kompozycji (i to
    waznym) jest zawsze to co sie przede mna dzieje, czy tez co moge wykreowac
    (np. dlugimi czasami, itp.). Czesto wyznacza ja kolor czy zjawisko wlasnie,
    bez ktorego kompozycja bylaby nudna. Zjawisko i kolor sie "sprzedaja". Aby
    to uzyskac trzeba czesto wiedzy, szczescia i czasu. A nie kazdy to ma.
    Gdybys rozwinal na przykladzie jakiegos zdjecia z galerii to moze moglbym
    bardziej zrozumiec Twoj tok myslenia.

    > http://tnij.com/kompozycja_krajobraz
    > http://tnij.com/kompozycja_krajobraz_2

    To sa samograje. Mysle, ze wiekszosc zrobilaby podobne kadry. One sie
    narzucaja same przez siebie. Sa OK, w pewien sposob porywaja, ale sa dla
    mnie zbyt oczywiste. Te zdjecia mi sie nudza po chwili, malo sie co na nich
    dzieje poza perfekcyjna kompozycja wlasnie. Moglbym zatem tutaj podeprzec
    sie Twoim ostatnim zdaniem :-).

    Pozdrawiam,
    Lukasz Kuczkowski

    --