  • 11. Data: 2009-09-21 22:50:48
    Temat: Re: Zasięg wiązki TVP SAT
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-21 23:35:55 +0200, Adam Dybkowski <a...@4...pl> said:

    > Obyś się nie zdziwił gdy podłączysz dekoder do Internetu a on się ładnie
    > zaloguje na stronie operatora (np. nbox ma taką możliwość, przez
    > Ethernet). A po adresie IP wszystkich da się ścignąć.

    Teleekran rodem z Orwella?

    --
    DJ

  • 12. Data: 2009-09-21 22:52:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Da się. Ale po podłączeniu do sieci masz dostęp m.in. do
    > internetowych stacji radiowych

    Chyba nie o to pytałem -- że bez podłączenia do Internetu
    nie mam dostępu do Internetu, to ja wiem,

    > i wybierania filmów VOD on-line.

    One, te wybrane filmy, jak to sobie wyobrażam, nie są już on-line,
    tylko on-air. Dobrze myślę?

    > :-o Chyba musiałbyś cały ruch z nboxa puszczać routerem przez
    > VPN prosto do Polski a dopiero potem dalej w świat. No ale bez
    > podłączonego Ethernetu też oczywiście da się żyć, tylko nieco
    > ograniczona jest funkcjonalność klocka.

    Miałem na myśli odwrotną sytuację -- jestem w Polsce, mam router,
    który ruch kieruje przez różne dziwne miejsca. A do niego między
    innymi podłączony jest ten klocek. Ten łączy się ze swoimi
    nieznanymi mi ziomalami (dobrze zgaduję, że w umowie o takich
    szczegółach nie piszą?), więc zdarzyć się może, że mu router
    część pakierów ciepnie na przykład przez Francję. No i co wtedy?
    Ścigną mnie? I jak to ścignięcie wygląda? Przysyłają brygadę
    interwencyjną, czy od razu walą z satelity laserem dużej mocy?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-09-21 22:56:25
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-22 00:08:56 +0200, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Ja się na tym nie znam, więc zapytam, choć może głupio:
    >
    > 1. Po co w ogóle podłączać i czy bez tego się nie da?

    Póki co jeszcze nie ma obowiązku ;) Pewnie kiedyś będzie.

    > 2. Czy jak ktoś korzysta z tuneli czy innych VPN-ów, to ryzykuje,
    > że będzie ścignięty?

    Jak tunel/VPN jest nieroutowalny w świat, to nie. Ale i pożytków z tego
    połączenia nie ma.
    Zresztą po co VPN? Nie wystarczy firewall? I wyciąć kapownictwo. Lub
    inaczej - pozwolić jedynie na to na co pozwolić chcemy.

    --
    DJ

  • 14. Data: 2009-09-21 23:36:53
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message
    > A czy to można odbierać legalnie poza granicami Polski? Poczytaj
    > regulamin, bo dla innych polskich platform satelitarnych nie jest to
    > dozwolone.

    ztcw to ten zapis jest tylko dlatego ze to 'nieuczciwa' konkurencja
    dla ichnich telewizji, w praktyce nikt u nas nie ma interesu zeby
    tego pilnowac, a i 'tym tam' to powiewa bo nic faktycznie
    konkurencyjnego (czyli po polsku) nie maja, wiec klienta nie zdobeda

  • 15. Data: 2009-09-22 07:06:56
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Strasznie odjechaliście od tematu, TVP w podstawowym pakiecie jest FREE,
    dekoder nie jest przez nikogo dofinansowany więc o jakichkolwiek umowach
    licencyjnych chyba nie ma mowy, nikt nie traci na tym że za naszą granicą
    ktoś oglądnie sobie dziennik, tak jak my oglądamy sobie RTL i SAT1.
    Powiem więcej w interesie Polski powinno być pokrycie wiązką okolicznych
    krajów, bo to najtańsza forma promocji.
    Odwracając sytuację to ja mógłbym być obrażony że ktoś rzuca :) we mnie
    wiązką mikrofali której nie zamierzam oglądać.
    Sytuacja kodowanych dystrybutorów jest dla mnie niejasna, cała Holandia
    usiana jest antenami Cyfry i Polsatu, gdzieniegdzie wiszą N-ki i jakoś nikt
    nie chce tego zmienić, many is many, na sklepach w Rotterdamie są nawet
    ogłoszenia "Oficjalny dystrybutor Polsatu Cyfrowego"
    Zastanawia mnie tylko po co Rydzyk w takim pakiecie?
    Z jednej strony jest on Free i każdy sobie może go pooglądać, chyba że TVP
    sprzedała mu miejsce na transponderze taniej niż płaci dotychczas, ale to
    ugotuje biednych emerytów którzy będą musieli kupic nowy dekoder, bo na
    starym niestety sobie swojego ulubieńca nie obejrzą, a wątpię by utrzymywał
    sygnał z dwu źródeł bo i po co?
    Piotr

  • 16. Data: 2009-09-22 08:06:58
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-09-22 09:06:56 +0200, "Piotr" <p...@p...onet.pl> said:

    > Zastanawia mnie tylko po co Rydzyk w takim pakiecie?

    To że Tobie jest zbędny, nie oznacza, że niepotrzebny wszystkim.

> [...]
    > dekoder, bo na starym niestety sobie swojego ulubieńca nie obejrzą, a
    > wątpię by utrzymywał sygnał z dwu źródeł bo i po co?

    Widzisz... różnica jest taka, że komercha pyta "po co", na które to
    pytanie odpowiedzią jest zwykle "nie opłaca się".
    Rydzyk pyta "dla kogo".

    --
    DJ

  • 17. Data: 2009-09-22 08:15:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DJ,

    Tuesday, September 22, 2009, 10:06:58 AM, you wrote:

    > To że Tobie jest zbędny, nie oznacza, że niepotrzebny wszystkim.
    > Widzisz... różnica jest taka, że komercha pyta "po co", na które to
    > pytanie odpowiedzią jest zwykle "nie opłaca się".
    > Rydzyk pyta "dla kogo".

    Rydxyk pyta "ile na tym zarobię?".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2009-09-22 09:18:26
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego pilnowac, a i 'tym tam' to powiewa bo nic faktycznie
    > konkurencyjnego (czyli po polsku) nie maja, wiec klienta nie zdobeda

    Raczej chodzi o licencje na emisję filmu. Inna cena jest na jeden kraj a
    inna na "świat".

  • 19. Data: 2009-09-22 12:28:48
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    > To że Tobie jest zbędny, nie oznacza, że niepotrzebny wszystkim.
    Nie odmawiam nikomu potrzeby oglądania TRWAM, wiem że są tacy co mają taka
    potrzebę, tyle że ze starej lokalizacji mają to gratis, satelita ten sam
    więc ani zeza ani siłownika nie trzeba a z nowej muszą za to zabulić
    zmieniając dekoder, chyba że TR zbuduje montownię i będzie zbierał kasę
    sprzedając to po kościołach, ani sensu ani misji w tym nie widzę.

    > Widzisz... różnica jest taka, że komercha pyta "po co", na które to
    > pytanie odpowiedzią jest zwykle "nie opłaca się".
    > Rydzyk pyta "dla kogo".
    Rydzyk to komercha, więc ja pytam dla kogo te dodatkowe wydatki ?
    Piotr

  • 20. Data: 2009-09-22 20:47:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Ale już W.B. dokładnie napisał, w czym rzecz:
    "Raczej chodzi o licencje na emisję filmu. Inna cena jest na jeden kraj
    a inna na "świat"".

    No właśnie - do tej pory TVP nadawała wszystko tylko w granicach Polski,
    a przechodząc na nadawanie satelitarne musi zmniejszyć wiązkę albo
    ograniczyć chociaż w umowach możliwość odbierania kanałów TVP poza
    Polską. Bo zaraz jakiś MGM czy Dreamworks się przyczepi, że Shreka
    puszczą na całą Europę a zabulili tylko za prawa do emisji lokalnej dla
    38 mln Polaków.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/