  • 1. Data: 2013-04-23 23:05:34
    Temat: Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    Jaki polecacie?

    Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
    *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.

    Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB.
    Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
    iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już
    masakra cenowa:
    http://store.apple.com/pl/product/MD836ZM/A/zasilacz
    -usb-o-mocy-12-w-firmy-apple?fnode=3c

    a potrzebuję takie dwa.

    @RoMan - ile by kosztował taki stabilizowany 230AC->5V2/2A ?
    Od biedy 1,5A.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2013-04-23 23:22:57
    Temat: Re: Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Ja sobie kupiłem przez przypadek w Carrefour z wielkiego kosza, szukałem
    kabelka micro USB, ale okazało się, że ładowarka tańsza.
    Forever 5V 1.1A, model TFO-1071A-781A.
    Puszczałem na tym RPI z LAN + Wi-Fi + 3G.

    Pytanie, co Ci przeszkadza ten spadek napięcia?
    RPI ma go w d... a nawet mu z nim lepiej a USB powinno łykać bez
    problemu 5V?5%.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 3. Data: 2013-04-23 23:27:40
    Od: butek <e...@i...invalid>

    W dniu 23.04.2013 23:05, Adam Dybkowski pisze:
    > Jaki polecacie?
    >
    > Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
    > *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.

    Używam pierwszej z brzegu "smartfonowej" ładowarki jaka mi się w domu
    nawinie i działa bezbłednie, może coś w tym kierunku pomyśl? Działa
    zarówno ta nominalnie "1A", jak i ta nominalnie "850mA". Z tym, że to
    wszystko "oryginalne", z zestawu telefonowego.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 4. Data: 2013-04-23 23:42:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.
    > Najlepszy byłby stabilizowany 5,1-5,2V 2A z wtyczką micro USB.
    Bo to błąd szukać "lądowarek" - one dają napięcie "jak popadnie" bo
    elektronika w telefonie/mp3/gps sama sobie z tego zrobi tyle ile trzeba
    do ładowania. Więc te 5V jest takie sobie, bardziej wydajność mocowa się
    liczy. Poza tym sam chiński kabelek z wtyczką mikroUSB przy prądach 1A
    bywa solidnym opornikiem - jak masz tamte zasilacze wywalić, to weź im
    urżnij kabelek i zobacz przy samym zasilaczu ile jest pod obciążeniem, a
    nie 1m dalej ;)

    Dlatego polecam zasilacze do routerów itp gratów "bardziej
    profesjonalnych" niż ładowarka do telefonu za 3zł.
    Np. http://tridex.pl/towar/2912/Zasilacz+impulsowy++5V+3
    A+2155mm.html
    czy
    http://allegro.pl/nowy-zasilacz-dve-5v-2a-do-aparato
    w-cyfrowych-i3167727081.html
    tak ze 20-25zł wypada za to dać, ale już grubość przewodu wyjściowego
    może o czymś świadczyć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-04-23 23:42:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

> [...]
    > Tylko kto taki zrobi w sensownej cenie? Zakupu oryginalnej ładowarki
    > iPada (a podobno takie bardzo skutecznie zasilają RPi) to byłaby już

    Z głowy Ci nie powiem - to trzeba sprawdzić, czy mamy już jakiś gotowy
    projekt z transformatorem w sensownej cenie i z łatwodostepnym
    kontrolerem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-04-24 00:38:12
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-04-23 23:22 Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie, co Ci przeszkadza ten spadek napięcia?
    > RPI ma go w d... a nawet mu z nim lepiej a USB powinno łykać bez

    Teoretycznie tak, ale jak popatrzysz na schemat RPi to wiele się
    wyjaśnia - po drodze jest bezpiecznik polimerowy, który ma znaczącą
    oporność. Do tego dochodzi wspomniany tu wcześniej problem chińskiego
    kabelka o przekroju zero-nic. Mierzyłem napięcie za bezpiecznikiem
    (pomiędzy TP1 a TP2) w RPi B i przy 4,7V już nie działa poprawnie część
    Ethernetowa. Jak doczepię w wolnej chwili debug po RS232 to dokładniej
    stwierdzę co nie wstało prawidłowo podczas bootowania Linuxa.

    Na razie tylko stwierdziłem doświadczalnie, że z zasilaczem od iPada
    wszystko działa dobrze, a z *llegrowym "5V 1A" ni chu. Może rzeczywiście
    trzeba będzie kupić porządny zasilacz stabilizowany 5V/3A do routera,
    chyba że RoMan zaproponuje bardziej korzystną cenę za swoje rozwiązanie.

    W gruncie rzeczy mogliby wypuścić RPi C z lepiej rozwiązanym zasilaniem,
    łykającym np. 8-24V na wejściu a w środku leżałaby przetwornica robiąca
    5V i 3V3 (teraz załatwianym stabilizatorem liniowym, który generuje
    spore straty). O ile by to zwiększyło cenę płytki? 10-20 zł?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2013-04-24 00:40:09
    Od: "Rela" <h...@h...he>

    wiadomości news:1941924951.20130423234255@pik-net.pl.invalid...

> [...]
    >
    > Z głowy Ci nie powiem - to trzeba sprawdzić, czy mamy już jakiś gotowy
    > projekt z transformatorem w sensownej cenie i z łatwodostepnym

    Jak masz dobre trafo to dorzucasz do niego porządnego elektrolita i dalej
    klecisz prosty układ z 1 rezystora, 1 tranzystora, 1 lm7805, 2 kondensatorow
    i z tego wszystkiego wyciskasz spokojnie 5-10A albo i więcej (zalezy od
    tranzystora) albo tyle ile trafo wytrzyma.

  • 8. Data: 2013-04-24 00:42:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

> [...]

    > kabelka micro USB, ale okazało się, że ładowarka tańsza.
    > Forever 5V 1.1A, model TFO-1071A-781A.
    > Puszczałem na tym RPI z LAN + Wi-Fi + 3G.

    BTW: Przy okazji spróbowałem policzyć koszt zmontowania klasycznego
    zasilacza transformatorowego. OMG. Sama cena toroida 10W zabiła mnie na
    miejscu. Z klasycznymi transformatorami też nie jest dużo lepiej.
    Czyżbym przegapił jakieś tsunami w cenach miedzi w międzyczasie?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2013-04-24 00:44:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Wednesday, April 24, 2013, 12:38:12 AM, you wrote:

    [...]

    > trzeba będzie kupić porządny zasilacz stabilizowany 5V/3A do routera,
    > chyba że RoMan zaproponuje bardziej korzystną cenę za swoje rozwiązanie.

    Zasilaczy 5V/2-3A na rynku dostatek - nie sądzę, żeby Ci się udało
    samodzielnie zrobić taniej jedną-dwie sztuki. Same koszty przesyłki
    elementów podnoszą cenę nieakceptowalnie :(

    Przy większej mocy i/lub wiekszej ilości dopiero zacznie się opłacać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-04-24 00:44:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-04-24 00:40 Rela napisał(a):

> [...]
    > kondensatorow i z tego wszystkiego wyciskasz spokojnie 5-10A albo i
    > więcej (zalezy od tranzystora) albo tyle ile trafo wytrzyma.

    Jasssne.
    A teraz usiądź spokojnie i sprawdź cenę takiego transformatora w
    sklepie. Z niczego go nie wyczaruję.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/