  • 31. Data: 2013-04-24 14:18:45
    Temat: Re: Zasilacz sieciowy do Raspberri Pi B
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rela,

    Wednesday, April 24, 2013, 1:13:57 PM, you wrote:

    > No RoMan, napisz wreszcie coś w topicu - niech zgadnę, pewnie nawet nie
    > jesteś elektronikiem, a twoja wiedza to bardziej 'aktywne copy/paste'. Nie
    > masz co wkleić, więc zostało ci tylko obrażanie? <--- sorka wszystkich ale
    > juz nie mam siły do niego

    Dawaj jeszcze, dzieciaku liczący koszty budowy zasilacza liniowego bez
    ceny transformatora, radiatora, kondensatorów elektrolitycznych,
    mostka, zabezpieczeń.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2013-04-24 14:20:07
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Dawaj jeszcze, dzieciaku liczący koszty budowy zasilacza liniowego bez
    > ceny transformatora, radiatora, kondensatorów elektrolitycznych,
    > mostka, zabezpieczeń.

    Obudowy i przewodu z wtyczką.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 33. Data: 2013-04-24 15:07:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Wednesday, April 24, 2013, 2:20:07 PM, you wrote:

    > Obudowy i przewodu z wtyczką.

    I wentylatora, żeby ciepło odprowadzić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 34. Data: 2013-04-24 17:19:42
    Od: "Rela" <h...@h...he>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ok, czyli Romana oskarżyłeś o to, że nie wie o co chodzi w zasilaczach a
    > ty nawet dokumentacji tranzystora nie umiesz przeczytać...

    Ja nie umiem czy ty? Jakiegoś bożka żeście sobie z tego RoMan-a zrobili?
    RoMan powinien popracowac nad swoją wiedzą i swoim ego!

    > Dane:
    > Tmax = 150°C
    > Rthj-case = 1.4°C/W
    > temperatura pokojowa = 25°C
    >

    > Czyli maksymalna moc rozpraszana w strukturze przy 25°C na obudowie
    > wynosi:
    > (150°C-25°C)/1.4°C/W=89.3W

    Jest w nocie, więc chyba dla szpanu liczysz ;)

    > Ty wprawdzie chcesz mieć rozproszone tylko 20W, więc grzejemy tranzystor
    > do 120°C (mało rozsądne - patrz parametry, ale to i tak tylko teoretyczne
    > wykazanie nierealizowalności)
    >
    > Teraz "jedynie" musisz zaproponować sposób osiągnięcia tych 120°C na
    > obudowie. Masz całe 40 groszy. (Myślę, że chłodzona gliceryna natryskiwana
    > bezpośrednio na tab tranzystora powinna dać radę.)

    wiadomo że to220 powyżej 1-1,5W musi miec radiator - nie twierdziłem ze nie

    > A, zapomniałeś o drobnym fakcie - wzmocnienie przy 10A wynosi tylko 5 -
    > masz jakieś 2A prądu bazy - tyle 7805 nie wyciągnie ;) Chyba musisz dać w
    > kaskadzie jeszcze jeden tranzystor...

    nie 5 tylko 15 tu masz linka:
    http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomson
    Microelectronics/mXssxrw.pdf
    10^1 to 10 a 20^1 to 20 - wykres jest pomiedzy nimi
    dodatkowo w tabelce masz hfe w zakresie 15-150 dla 5A czyli dla blizkiego do
    proponowanego przez ciebie obciążenia
    i kto nie umie czytac dokumentacji?

    > (I te wszystkie rozważania przy założeniu, ze masz zasilacz dający ładne
    > 7V na wejściu, albo rozpraszana moc rośnie.)

    > A rosną na drzewach?

    > Nie, nie można. A przynajmniej nie na tych częściach.

    mozna, juz pisalem wyżej - bite 5,2V z ochyleniem <5% dla całego zakresu
    pradu

    > Za 15 złotych można zamówić w chinach odpowiedni zasilacz z 230 w
    > gniazdku, ale raz, że żadnych norm to nie będzie trzymać[*] a dwa, że
    > będziesz musiał kupić tego z 10k sztuk, bo w detalu są już trochę droższe.
    >
    > [*] tak szczerze to konstrukcja na 2 płytkach, optoizolacja, etc więc
    > tylko separacja na trafo jest za mała - kawałek taśmy klejącej.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Michoo

    Autor watku już chyba wie ile są warte najtańsze chińczyki, do tego tanie
    przetwornice często sieją w w.cz. więc pewnie ten Raspberri Pi bedzie mu się
    wieszał co godzinę... Finał jest taki że jakiś RoMan plecie człowiekowi
    bajki rodem z mchu i paproci a człowiek potem kupuje pseudozasilacze zamiast
    których mógł by kupić np fajne trafo - teraz człowiek będzie miał x
    zasilaczy po jednym dla kazdego odbiornika z opcją zawisu w najmniej
    oczekiwanych momentach.

  • 35. Data: 2013-04-24 18:29:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-04-24 17:19, Rela pisze:

> [...]
    > i kto nie umie czytac dokumentacji?

    > mozna, juz pisalem wyżej - bite 5,2V z ochyleniem <5% dla całego zakresu

    Przeliczyłeś ile mocy będzie musiał wydzielić pracując w całym zakresie?

> [...]
    > człowiek będzie miał x zasilaczy po jednym dla kazdego odbiornika z
    > opcją zawisu w najmniej oczekiwanych momentach.

    Proponujesz x transformatorów do każdego odbiornika?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 36. Data: 2013-04-24 19:09:01
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.04.2013 17:19, Rela wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie umiem czy ty? Jakiegoś bożka żeście sobie z tego RoMan-a zrobili?

    Jakiego bożka? Ten gościu jest cholerykiem, czasami trolluje, ale się z
    nim nieźle dyskutuje i w dziedzinie zasilaczy wygląda na to, że wie co
    mówi. (Zresztą skoro tym zarabia to nic dziwnego.)

    Odwołałeś się do tego parametru - tutaj wyprowadzenie, bo ewidentnie nie
    rozumiałeś skąd on jest.

    Podkreśliłem to istotne - uzasadnij jak "Ptot-90W" ma się do omawianego
    przypadku.

    > Jest w nocie, więc chyba dla szpanu liczysz ;)

    > wiadomo że to220 powyżej 1-1,5W musi miec radiator - nie twierdziłem ze nie

    Prosiłem, żebyś zaproponował za 4PLN tranzystor potrafiący rozproszyć
    10-20W mocy. Stwierdziłeś, że BD912, co jest oczywistą nieprawdą. Ten
    tranzystor może to zrobić tylko w zestawie z wydajnym chłodzeniem. Nie
    zaproponowałeś takiego, zwłaszcza za 40 groszy. Daj propozycję, dowolną.

    > nie 5 tylko 15 tu masz linka:
    > http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomson
    Microelectronics/mXssxrw.pdf

    Tak, strona 2.

    > 10^1 to 10 a 20^1 to 20 - wykres jest pomiedzy nimi
    > dodatkowo w tabelce masz hfe w zakresie 15-150 dla 5A czyli dla
    > blizkiego do proponowanego przez ciebie obciążenia
    > i kto nie umie czytac dokumentacji?

    Rozmawiamy o 10A na wyjściu.

    > mozna, juz pisalem wyżej - bite 5,2V z ochyleniem <5% dla całego zakresu
    > pradu

    Tranzystor się zagotuje.

    > tanie przetwornice często sieją w w.cz. więc pewnie ten Raspberri Pi
    > bedzie mu się wieszał co godzinę...

    Sprawdź sobie jakość regulacji stabilizatora z raspi.

    Michoo

  • 37. Data: 2013-04-24 20:35:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Wednesday, April 24, 2013, 7:09:01 PM, you wrote:

    [...]

    > Ten gościu jest cholerykiem, czasami trolluje,

    A w dziób chcesz? ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2013-04-26 20:55:00
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> wrote:
    > Jaki polecacie?

    Nie kupować takiego z wtyczką mikrousb (bo one zazwyczaj mają
    mniejszy prąd maksymalny niż na tabliczce). Kupowałem 5V 2A
    Cisco oraz 5V 3A noname (z wejściem koniczynka, jak do laptopa),
    jak na razie żaden nie sprawia problemów.

    a.

  • 39. Data: 2013-04-26 22:11:30
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> wrote in message

    > Teoretycznie tak, ale jak popatrzysz na schemat RPi to wiele się wyjaśnia - po
    > drodze jest bezpiecznik polimerowy, który ma znaczącą oporność. Do tego
    > dochodzi wspomniany tu wcześniej problem chińskiego kabelka o przekroju
    > zero-nic. Mierzyłem napięcie za bezpiecznikiem (pomiędzy TP1 a TP2) w RPi B i
    > przy 4,7V już nie działa poprawnie część Ethernetowa.

    Kup 6V. Wlutuj diode 3A. Będzie zapas.
    W przewiewnym miejscu 1A ciągłego powinna wytrzymać.

  • 40. Data: 2013-04-29 08:36:28
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2013-04-23 23:05, Adam Dybkowski pisze:

    > Szlak mnie trafia gdy kombinuję z trzecim już dupnym zasilaczem z
    > *llegro, który niby miał dawać 5V 1A a obciążony 800mA schodzi do 4,7V.

    Nie lepiej aktywny hub usb z portem o podwyzszonym prądzie, który
    polaczysz z zasilaniem Raspbiego? I tak potrzebujesz gniazdek usb.

    Uzywam przy Raspberrym tego:

    http://allegro.pl/d-link-dub-h7-hub-aktywny-usb-7por
    tow-wawa-i3177225460.html

    Uzywam tez kilkakrotnie tansze firmy Sigma, podobne do:

    http://allegro.pl/hub-usb-2-0-7-portowy-aktywny-zasi
    lacz-1a-kabel-i3139370416.html

    ale z zasilaczem 2,5A (dane z tabliczki)-dzis juz takich nie widac ...

    pozdro
    --
    A S