  • 21. Data: 2011-12-30 22:07:50
    Temat: Re: Zasilanie o 20:59:02
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Nagrałem widok z okna - widać tylko bliższą okolicę z powodu mgły...
    Ale ściemnienie oświetlenia jest całkiem dobrze widoczne
    o godzinie 20:59:01.75:

    http://piotrne.republika.pl/zasilanie2059/Zasilanie2
    0111230.avi
    (filmik 60fps)

    Okoliczne domy w których widać ściemnienie to ok. tysiąc mieszkań,
    do tego oświetlenie uliczne (też się ściemnia) - może być kilka
    megawatów pobieranej mocy. Ewentualny zakłócacz musi być dosyć
    duży. Jak będzie lepsza pogoda, sprawdzę dalej :)

    P.

  • 22. Data: 2011-12-31 00:14:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 napisał:

    > Nie, pasuje do włączenia dużego grzejnika na nocnej taryfie, zimne
    > grzałki mają małą oporność stąd ten zapad.

    Mała oporność zimnych grzałek jest przereklamowana. Żarówka, to i owszem,
    zimna ma opór przeszło dziesięciokrotnie większy niz gorąca. Ale nie
    grzejnik, w tym róznice nie przekraczają kilkunastu procent. Zakładam
    ostrożnie, bo nie pamiętam, może nawet kilka, nie kilkanaście. Wynika to
    i z różnicy współczynnika temperaturowego uzytych materiałów, i z tego,
    że różnica temperatur w żarówce znacznie większa.

    Mnie to nie pasuje do żadnego z powyższych -- świadek zeznaje, że
    zakłócenie ma prostokątną obwiednię, trwa konkretną liczbę okresów.
    Rozruch machiny czy rozpalenie żarówy powoduje spadek o bardziej
    łagodnym zakończeniu.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2011-12-31 00:36:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Saturday, December 31, 2011, 1:14:03 AM, you wrote:

    [...]

    > Mała oporność zimnych grzałek jest przereklamowana. Żarówka, to i owszem,
    > zimna ma opór przeszło dziesięciokrotnie większy niz gorąca.

    Mniejszy

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-12-31 11:01:08
    Od: shg <s...@g...com>

    On Dec 29, 9:26 pm, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > było to 58 sekund przed pełną godziną).
    >
    > Tak to wyglądało na przykład 22 grudnia:
    >
    > http://piotrne.republika.pl/zasilanie2059/index.html
    >
    > Normalna amplituda: 319,6 V
    > Obniżona amplituda: 294,1 V (spadek do 92%)
    > Czas trwania obniżenia: 540 ms (27 okresów), od 20:59:01.6
    > Synchronizacja z zegarkiem była ręczna, więc może mieć błąd (ok. pół sekundy).
    >
    > Zmierzyłem dzisiaj jeszcze raz - wygląda tak samo z dokładnością
    > do 1 okresu zasilania: również 540 ms obniżenia o dokładnie
    > tej samej godzinie, z dokładnością 0,2 sekundy (mierzone "ręcznie",

    Może to coś takiego, ale z inną modulacją:
    http://www.youtube.com/watch?v=E4gouT4m0cM

    Oświetlenia ulic tym raczej nie włączają, ogrzewania (czego?) raczej
    też nie.
    Może jakaś sygnalizacja dla liczników, żeby przełączyły taryfę,
    aczkolwiek wszystkie, które widziałem miały własny zegar.

  • 25. Data: 2012-01-01 18:29:25
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Poproś energetykę o wytłumaczenie.
    U mnie czasami szarpało z częstotliwością ułamka Herca (nie dało się nic
    czytać przy takim świetle), było podejrzenie jakiejś termy u sąsiada.
    Przyszli, założyli analizator, za dwa dni się skończyło (nie byłem wtedy
    obecny więc nie powiedzieli co znaleźli, ale jest spokój).

    __
    Pzd, Irek.N.

  • 26. Data: 2012-01-02 21:37:48
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 01 Jan 2012 19:29:25 +0100, Irek N. napisał(a):

> [...]
    > Przyszli, założyli analizator, za dwa dni się skończyło (nie byłem wtedy
    > obecny więc nie powiedzieli co znaleźli, ale jest spokój).

    Przepisy odnośnie jakości energii mówią o pomiarze trwającym 7 dni -
    chyba, że zakłócający dowiedział się o wizycie energetyków i w strachu
    pospiesznie wyłączył urządzenie robiące śmietnik :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 27. Data: 2012-01-03 12:43:35
    Od: "Jarx" <j...@b...wp.lp>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > od długiego czasu zauważam krótkie przygasanie świateł domowych
    > codziennie o godzinie 20:59 i 2 sekundy. Mieszkam w Gliwicach.

    Może licznik przechodzi na taryfę nocną?

    6763 (20120103) __________