  • 31. Data: 2019-05-06 15:12:45
    Temat: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 11:58, ToMasz pisze:

    > 1. Idzie ze mną i podnosi rękę - wprawiając  mnie w zdumienie
    > 2. teraz najważniejsze. Podzieliłem się z Wami uwagą. Regułą wpajaną
    > niektórym dzieciom w przedszkolu. Czynność ta na pewno wymaga pewnego
    > wysiłku, ale może uratować życie dziesiątkom osób rocznie. może obniżyć
    > koszty "lecznictwa" na które wszyscy się składamy. Dobry pomysł? Pomysł
    > do zastanowienia? Pomysł do przeróbki. NIE!!!! skrytykować trzeba!

    Moim zdaniem mnożenie bytów ponad potrzebę. Jeśli komuś sam fakt że
    pieszy stoi przy _przejściu_ nie wystarcza do odgadnięcia zamiaru
    pieszego, to nawet jakby wprowadzić skomplikowany system komunikacji za
    pomocą flag, to nie zrozumie.

    W lewo, prawo w lewo - to jest to czego uczyć nalezy (i się to robi).

    Shrek

  • 32. Data: 2019-05-06 15:24:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 6, 2019 at 3:00:03 PM UTC+2, LordBluzg(R) wrote:

    > Dla podparcia możesz sobie poczytac wyrok sądu w tej sprawie, dostępny w
    > necie.

    Rozumiem, ze chodzi o ten z oblanym ezaminem na PJ za zatrzymanie sie przed pustym
    przejsciem?
    Wg mnie sad pofalandyzowal troche ;), rozumiem ich intencje, kultura, bezpieczenstwo,
    spodzieawna zmiana przepisow w tej kwestii itp,
    ale sami w uzasadnieniu wyroku przyznali "z punktu widzenia literalnego brzmienia
    przepisu art. 49 ust. 1 pkt 2 u.k.p., doszło do naruszenia zasady zakazu
    zatrzymywania pojazdu przed przejściem dla pieszych, na którym pieszych nie było w
    momencie zbliżania się pojazdu do przejścia"

  • 33. Data: 2019-05-06 16:55:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 15:24, WS pisze:

    > Rozumiem, ze chodzi o ten z oblanym ezaminem na PJ za zatrzymanie sie przed pustym
    przejsciem?

    Egzamin nie został uznany oblanym lecz decyzją sądu został unieważniony
    z przyczyny złej interpretacji przepisów przez egzaminującego. To on
    popełnił błąd a nie kursantka.

> [...]
    zatrzymywania pojazdu przed przejściem dla pieszych, na którym pieszych nie było w
    momencie zbliżania się pojazdu do przejścia"

    Ależ...sam projektant tego przepisu (49) jak i policja, uświadamia że
    art 49 nie został stworzony do takiej interpretacji ale do zatrzymywania
    pojazdu w niedozwolonych miejscach. Dowodem na to twierdzenie jest, że w
    tym art. napisane jest również 10m ZA przejściem nie można się
    zatrzymać. Art 49 mówi o tym że zakaz zatrzymania w wymienionych
    miejscach, stosuje się do celowego i nie warunkowego zatrzymania co w
    przypadku pieszych, którzy chcą wejść na przejście jest właśnie
    zatrzymaniem warunkowym. Dodatkowo cała sytuacja została rozdmuchana
    przez nieogarów, którzy bezmyślnie klepią fałszywą interpretację art 49.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 34. Data: 2019-05-06 17:08:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Egzamin nie został uznany oblanym lecz decyzją sądu został
    >unieważniony z przyczyny złej interpretacji przepisów przez
    >egzaminującego. To on popełnił błąd a nie kursantka.

    I sad to dokladnie tak zapisal, czy uznal, ze kursantka bledu nie
    popelnila ?

    J.

  • 35. Data: 2019-05-06 17:11:19
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pokaż mi zatem ten przepis, w którym jest napisane że jak nie ma pieszych
    > na przejściu to nie wolno się zatrzymać a jak są na przejściu to wolno.
    > --
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Gdy nie ma pieszych na przejściu :
    PoRD art. 49.1 pkt. 2.

    Gdy są piesi na przejściu :
    PoRD art. 13.1

  • 36. Data: 2019-05-06 17:22:18
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

> [...]
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Jeżeli to jest zatrzymanie warunkowe w przypadku pieszych oczekujących,
    to podaj jaki warunek został spełniony.

  • 37. Data: 2019-05-06 17:25:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 17:22, JaLa pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli to jest zatrzymanie warunkowe w przypadku pieszych oczekujących,
    > to podaj jaki warunek został spełniony.

    Znak D-6 ...wchodzących na nie.
    Gdybyś czytał uważniej, to byś wiedział.

  • 38. Data: 2019-05-06 17:26:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 17:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > I sad to dokladnie tak zapisal, czy uznal, ze kursantka bledu nie
    > popelnila ?

    Podawałem linka do orzeczenia na tej grupie. Wystarczy że wpiszesz sobie
    w wyszukiwarkę i znajdziesz bez problemu.

  • 39. Data: 2019-05-06 17:36:09
    Od: "JaLa" <d...@t...pl>

> [...]
    > LordBluzg(R)
    > <<<Pasek Grozy>>>
    > SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.

    Piszesz bardzo ogólnikowo.
    Podaj konkretnie, swoimi słowami, jaki warunek został spełniony.
    Powinieneś wiedzieć, bo sam o tym piszesz.

  • 40. Data: 2019-05-06 17:47:03
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-06 o 17:36, JaLa pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Piszesz bardzo ogólnikowo.

    Nie, Tobie nie chce się odczytać informacji ze znaku D-6.

    > Podaj konkretnie, swoimi słowami, jaki warunek został spełniony.
    > Powinieneś wiedzieć, bo sam o tym piszesz.

    Może jednak (nie rozumiem megalenistwa w dyskusji) masz uzasadnienie
    sądu i zrozumiesz.

    "Ostatecznie WSA w Bydgoszczy stwierdził, że jakkolwiek osoby widoczne
    na nagraniu DVD nie znajdowały się na przejściu, a zatem nie korzystały
    z pierwszeństwa, jednakże ich zachowanie sugerowało zamiar wejścia na
    przejście, to reakcja egzaminowanej polegająca na zatrzymaniu pojazdu i
    ustąpieniu pierwszeństwa przy uwzględnianiu zasady ograniczonego
    zaufania, tym samym nie stanowiła naruszenia normy prawnej wynikającej z
    art. 49 ust. 1 pkt 2 Prawa o ruchu drogowym właśnie ze względu na
    obowiązek wynikający z art. 4 ustawy, kreującego zasadę ograniczonego
    zaufania."

    Definicję znaku D-6 znajdź sobie, jest dostepna z poziomu przeglądarki i
    odczytaj ze zrozumieniem ostatnie zdanie. Może zrozumiesz.