eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawartość siarki w paliwie, a dobranie olejuRe: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!no
    t-for-mail
    From: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju
    Date: Thu, 18 Nov 2010 13:47:59 +0100
    Organization: ATMAN
    Lines: 26
    Message-ID: <za47tjr72oup$.f0ffbw8y9gih.dlg@40tude.net>
    References: <8...@j...googlegroups.com>
    <4ce29e77$0$27036$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@d...googlegroups.com>
    <4ce2b788$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@q...googlegroups.com>
    <4ce2f0a2$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-131-137-58.tktelekom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1290084478 24714 78.131.137.58 (18 Nov 2010 12:47:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Nov 2010 12:47:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2326576
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 16 Nov 2010 21:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
    >> Napisanie jest dokładnie tak:
    >> Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF:
    >> - paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1
    >> lub B1, API CF-4 lub CF;
    >> - paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4
    >> lub CF.
    >
    > Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz
    > lać dowolny z powyższych olei.

    Sorry, ale nie do końca.
    Jak napisał poniżej Paweł, siarka poprawia właściwości smarne, ale
    zakwasza. Jeżeli do paliwa o niskiej zawartości siarki użyjesz oleju
    przeznaczonego do paliw zasiarczonych, to nie tylko przyspieszasz zużycie
    silnika (co może nie jest aż takie istotne, jeśli nie ścigasz się w
    rajdach, przy ekstremalnych warunkach pracy silnika), ale dodatkowo
    zanieczyszczasz środowisko chemikaliami tworzącymi rezerwę alkaliczną.

    Jeśli zrobisz w drugą stronę (olej do paliwa niskosiarkowego i zasiarczone
    paliwo), zmniejszasz (i tu może to być znaczna różnica) trwałość układu
    wydechowego.

    Raf :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: