  • 11. Data: 2018-03-04 09:25:43
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    news:5a9ba5bd$0$664$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ty masz pierwszeństwo bo masz zielone światło.
    > --
    > Czarek

    Zielone światło nie daje pierwszeństwa.
    Zielone światło tylko zezwala na wjazd za sygnalizator.
    O pierwszeństwie decyduje zasada prawej strony.

  • 12. Data: 2018-03-04 09:34:12
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.03.2018 o 09:25, Kierwnik pisze:
    > Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Zielone światło nie daje pierwszeństwa.
    > Zielone światło tylko zezwala na wjazd za sygnalizator.

    Tak, może nieprecyzyjnie napisałem.

    > O pierwszeństwie decyduje zasada prawej strony.

    Na skrzyżowaniu z ruchem kierowanym (w tym przypadku sygnalizacją
    świetlną) do tego skrzyżowanie jest najbardziej chyba typowe "+" może z
    drogi z prawej strony wjechać jadąc na wprost gdy ty masz zielone i
    sygnalizacja na całym skrzyżowaniu działa prawidłowo?

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2018-03-04 09:49:13
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

> [...]
    > drogi z prawej strony wjechać jadąc na wprost gdy ty masz zielone i
    > sygnalizacja na całym skrzyżowaniu działa prawidłowo?

    Na skrzyżowaniu to można zrobić duzo rzeczy.
    Inną sprawą jest czy to będzie zgodne z prawem.

    Teraz mówimy o pierwszenstwie na skrzyżowaniu.
    To czy komuś wolno było wjechac, czy nie, to jest inne zagadnienie
    i nie dotyczy pierwszeństwa.

  • 14. Data: 2018-03-04 09:55:22
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    > Bzdury pisze.
    > Przeczytaj jego post z 7:57
    > --
    > Czarek

    A co jest bzdurnego w tym poście z 7:57 ?

  • 15. Data: 2018-03-04 10:03:44
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    > --
    > Czarek

    Na podstawie Prawa o Ruchu Drogowym.
    Nalezy udzielić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony.

  • 16. Data: 2018-03-04 10:12:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-04 o 00:16, Kierwnik pisze:

> [...]
    >
    > Wniosek : na zielonym jechać z niedużą prędkością
    > i uważnie obserwować czy ktoś nie nadjeżdża z prawej.

    Dam przykład mniej oczywisty - niech się grupa wypowie.

    Skręcam w lewo i wjeżdżam w jadącego z naprzeciwka, który miał czerwone
    światło (powiedzmy, że wjechał na "późnym żółtym"). Kto winien? Z
    obserwacji spraw wynika, że winnym jest skręcający, czyli rzeczywiście
    jest tak, że światło (czerwone, zielone) nie decyduje o pierwszeństwie.

    Przykład podany przez Kierwnika jest oczywiście prawidłowy, tylko że
    niestosowany w praktyce. Do czasu?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-03-04 10:30:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 10:03, Kierwnik pisze:
    > Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Na podstawie Prawa o Ruchu Drogowym.
    > Nalezy udzielić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony.

    Bzdura, na skrzyżowaniu ze światłami o pierwszeństwu przejazdu decydują
    tylko i wyłącznie światła.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-03-04 10:38:28
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.03.2018 o 09:55, Kierwnik pisze:
    > Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > A co jest bzdurnego w tym poście z 7:57 ?

    W tym 7:57 wszystko jest ok. Napisałem o nim jako wyjaśnienie, jakiego
    skrzyżowania to dotyczy a nie jakiegoś w Poznaniu.

    --
    Czarek

  • 19. Data: 2018-03-04 10:45:02
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.03.2018 o 10:03, Kierwnik pisze:
    > Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Na podstawie Prawa o Ruchu Drogowym.
    > Nalezy udzielić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony.

    Taaaa... Czyli np. stoję na światłach, zapala się zielone, wjeżdżam na
    puste skrzyżowanie i na nim mi z prawej, ze swojego czerwonego wpada
    jakiś gostek - jeśli we mnie wyrżnie, to jestem winny spowodowania
    stłuczki/wypadku (no bo gostka z prawej nie wpuściłem)?

    --
    Czarek

  • 20. Data: 2018-03-04 10:56:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 10:12:33 +0100, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > obserwacji spraw wynika, że winnym jest skręcający, czyli rzeczywiście
    > jest tak, że światło (czerwone, zielone) nie decyduje o pierwszeństwie.

    Jak skrecasz w lewo, to nawet na swiatlach masz obowiazek ustapic
    pojazdom jadacym z przeciwka. Bo im sie tez pali zielone.
    Nawet jak jedziesz pasem do jazdy tylko w lewo z osobnym
    sygnalizatorem.

    Wyjatkiem jest, gdy jest to sygnalizator S3, informujacy cie, ze masz
    bezkolizyjny tor ruchu, i innym pali sie czerwone.

    > Przykład podany przez Kierwnika jest oczywiście prawidłowy, tylko że
    > niestosowany w praktyce. Do czasu?

    Czy taki prawidlowy ... sygnaly sygnalizatora maja "pierwszenstwo"
    przed przepisami ogolnymi ustawy. No ale jak cytowano, nic nie
    zapisano, ze zielone daje pierwszenstwo.

    sygnaly swietlne maja pierwszenstwo nad znakami regulujacymi
    pierwszenstwo ... ale kolega pisal o zasadzie ogolnej, nie o znakach.

    Jakby jednak z prawej strony dochodzila droga glowna (z
    pierwszenstwem), o, to byloby prosciej :-)

    Pozostaje mniec nadzieje, ze sady nie beda dywagowac, tylko
    "wszyscy wiedza jak nalezy jezdzic, i ktos kto wjezdza na czerwonym
    jest winny wypadku" (sprawdzic, czy nie sedzia).

    Ewentualnie policja/prokurator wysle dwa wnioski, obaj beda winni,
    jeden nauczy sie ostrozniej wjezdzac na zielone, drugi oduczy sie
    wjezdzac na czerwonym.

    P.S. Jak wyglada wyplata z OC przy obopolnej winie ?
    Albo jak wina jest obopolna, ale nierowna ?
    U nas sady chyba nie orzekaja w procentach winy ?

    J.