  • 101. Data: 2012-12-19 08:01:44
    Temat: Re: Złodziejski Orange!!!
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 17 Dec 2012 21:03:22 +0000 (UTC), W wrote:
    > Dodatkowo sms ma tą zaletę, że nie
    > wymaga od obu osób uwagi i czasu w tym samym momencie.

    O, i to jest IMO najwieksza zaleta komunikacji typu SMS/email. Ja pisze
    gdy ja mam czas, druga strona przetwarza/odpisuje gdy ma czas.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 102. Data: 2012-12-19 18:31:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl>

    > O, i to jest IMO najwieksza zaleta komunikacji typu SMS/email. Ja pisze
    > gdy ja mam czas, druga strona przetwarza/odpisuje gdy ma czas.

    To przecież z komunikatorami jest dokładnie tak samo z tą różnicą, że
    wiadomo, kiedy osoba jest wolna i może rozmawiać. Zwykły telefon oferowałby
    dokładnie taką samą funkcjonalność gdyby telefonia jeszcze rozwijała się.

  • 103. Data: 2012-12-19 23:52:52
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    W dniu 15.12.2012 12:42, $heikh el $hah pisze:

    > Te 'miksy na kartę' miały chyba wszystkie trzy (ówcześnie) sieci.
    > No i niby śmieszne, ale może tam chodziło o jakiś kruczek prawny i ta
    > oferta była kierowana do młodzieży, która abonamentu by nie dostała?
    > Inaczej to nic innego jak abonament, tylko faktura chyba nie przychodzi?

    Nie. Nie można wydzwonić więcej niż sie wcześniej wykupiło. Czaisz?

  • 104. Data: 2012-12-20 00:02:44
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    W dniu 15.12.2012 11:10, bmjr pisze:
    /.../
    > Zawsze wszystko do tej pory załatwiałem przez sklep internetowy. Jednak w
    > tym przypadku w sklepie internetowym nie ma możliwości przeniesienia tego
    > konkretnego numeru z oferty na kartę na mix. To też dziwna sprawa, bo w BOK
    > taka możliwość jest ale najpierw trzeba się tam dodzwonić!:)))

    O trzeciej nad ranem ruch zapewne jest niewielki....

  • 105. Data: 2012-12-20 04:13:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Kołalsky" <j...@k...invalid> wrote in message
> [...]
    > wiadomo, kiedy osoba jest wolna i może rozmawiać. Zwykły telefon
    > oferowałby dokładnie taką samą funkcjonalność gdyby telefonia jeszcze

    Komórkowe oferują taką funkcję - inny jest sygnał czekania w AT&T
    gdy ktoś rozmawia z kimś innym (i działa "call waiting") a inny gdy
    telefon jest wolny.

  • 106. Data: 2012-12-20 09:57:20
    Od: W <w...@w...pl>

    John Kołalsky wystukał, co następuje:

> [...]
    > wiadomo, kiedy osoba jest wolna i może rozmawiać. Zwykły telefon
    > oferowałby dokładnie taką samą funkcjonalność gdyby telefonia jeszcze

    - komunikator wymaga ciut-ciut bardziej zaawansowanego telefonu a nie każdy
    ma potrzebę co skutkuje ograniczeniem odbiorców (sms raczej każdy może
    napisać)
    - z komunikatorami jest właśnie ten problem że pokazują status i później
    jest głupawe parcie (przecieżbyłeśonlineinieodpisałeś! a nie daj bobrze jak
    się jeszcze jakiś automat włączy i zmieni z away - komunikator w tle, na
    online - żeby sprawdzić wiadomość, i później na away znowu); to już bardziej
    preferuję maila - mogę odczytać wiadomość i zadecydować czy potrzebuję
    odpisać już czy mogę później bez żadnego wyrzutu... no i kolejny plusik -
    można wiadomość oznaczyć jako nieprzeczytaną... po prostu łatwiej i
    wygodniej się zorganizować...

  • 107. Data: 2012-12-20 10:50:32
    Od: "ronel" <r...@...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Nie można wydzwonić więcej niż sie wcześniej wykupiło. Czaisz?

    Rozmawiasz z dzieckiem, któremu tata płaci abonament.

  • 108. Data: 2012-12-20 16:49:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "W" <w...@w...pl>

    > - komunikator wymaga ciut-ciut bardziej zaawansowanego telefonu a nie
    > każdy
    > ma potrzebę co skutkuje ograniczeniem odbiorców (sms raczej każdy może
    > napisać)

    Też mówię, że powinien to zawierać każdy telefon.

> [...]
    > odpisać już czy mogę później bez żadnego wyrzutu... no i kolejny plusik -
    > można wiadomość oznaczyć jako nieprzeczytaną... po prostu łatwiej i

    No ale to wina komunikatora a nie użytecznej funkcjonalności.

  • 109. Data: 2012-12-20 18:33:15
    Od: W <w...@w...pl>

    John Kołalsky wystukał, co następuje:

    > Też mówię, że powinien to zawierać każdy telefon.

    Ale, ale, ale... po co? :>
    To jest takie rozwiązywanie nieistniejącego problemu jakby nie patrzeć,
    skoro istnieją sms, które działają i spełniają swoją rolę :)

    > No ale to wina komunikatora a nie użytecznej funkcjonalności.

    Jeszcze nie spotkałem komunikatora (w jakiejkolwiek wersji, tj.
    desktop/mobile), który umożliwiałby oznaczanie wiadomości jako
    nieprzeczytanych.
    No ale ok - załóżmy że to wina komunikatora/implementacji... wtem! pojawia
    się jeden rodzynek, który umożliwia oznaczania jednej wiadomości jako
    nieprzeczytanej, ale zapewne będzie miał resztę funkcjonalności mocno ułomną
    (doświadczenie połączone z prawem Murphiego uczy, że nie dostaniesz tego co
    chcesz a jak już będzie Ci się wydawało, że trafiłeś na implementację
    idealną to będzie ona miała jeden bardzo drobny babol, który będzie Cię
    każdego dnia doprowadzał do pasji ;) )

  • 110. Data: 2012-12-20 19:16:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "W" <w...@w...pl>

    > Ale, ale, ale... po co? :>

    Po to, byś nie musiał pisać sms'a tylko zadzwonił kiedy druga osoba ma czas

    > To jest takie rozwiązywanie nieistniejącego problemu jakby nie patrzeć,
    > skoro istnieją sms, które działają i spełniają swoją rolę :)

    SMS w telefonie ? Po co to komu ? Skrzynka głosowa, ok, ale jeszcze trzeba
    akurat chcieć się nagrać a telefon jest zasadniczo do tego, by z kimś
    porozmawiać. Komunikatory też eweoluują w stronę komunikacji głosowej.
    Niejaki WpKontakt miał to z 10 lat temu.

    > Jeszcze nie spotkałem komunikatora (w jakiejkolwiek wersji, tj.
    > desktop/mobile), który umożliwiałby oznaczanie wiadomości jako
    > nieprzeczytanych.

    Pierwszy z brzegu, który przyszedł mi do głowy to Pogaduszki. Nowe
    wypowiedzi są wyróżniane a przeczytanie usuwa to wyróżnienie. Jest więc
    mniej więcej to, co chcesz.

> [...]
    > chcesz a jak już będzie Ci się wydawało, że trafiłeś na implementację
    > idealną to będzie ona miała jeden bardzo drobny babol, który będzie Cię

    Ale co to ma wspólnego z użytecznością funkcjonalności o której pisałem ?!
    Telefony czy komunikatory tak, jak piszesz, zwykle oprócz zalet mają wady,
    ale jedno drugiego nie rodzi. Zwykle chodzi o to, że konkretny osobnik
    bardziej ceni coś innego niż producent.