  • Data: 2009-08-12 20:03:27
    Temat: Re: Zmiana pod?wietlenia matrycy w Laptopie
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Jak grzebie w pamieci to dawniej bylo troche inaczej - najlepsze byly
    > niektore sodowki - do 160lm/W, ale wiadomo - zolte. Kolejne byly
    > swietlowki - ale 100lm/W to bym raczej szukal w 40W rurach.

    Lampy sodowe w tym porównaniu specjalnie pominąłem, bo ich widmo nie ma
    nic wspólnego z kolorem odczuwanym chociażby trochę jako "biały". A
    temat wątku był jednak o matrycy laptopa. Przy czym do matryc nie
    stosuje się "wyścigowych" diod LED (duża moc w jednej diodzie), a raczej
    wiele małych - lepsze dla równomiernego oświetlenia, mniej się grzeje
    punktowo no a w najnowszych konstrukcjach można sterować niezależnie
    podświetleniem różnych obszarów (uzyskując tym dużo większą dynamikę w
    ramach całego obrazu niż ma sama matryca LCD - oczywiście jeżeli
    zawartość obrazu na to pozwala).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/